Har kristendommen noget at byde paa?
Fra : No Name

Dato : 24-09-06 01:14

Nu har jeg her til aften laest ret saa meget i denne gruppe og den der
hedder livssyn og jeg finder det paafaldende hvor meget ynk der er i
forskellige former. Skal man virkelig ynke saa meget for at vaere
kristen? Og saa gaelder det jo ogsaa for joeder og muslimer. Alle
ynker. Der er saa meget uret. Saa mange der synes der er nogen efter
dem? Hvis man virkelig har brug for at tro paa noget hvorfor er det saa
ikke nok? Hvorfor kan det man tror paa ikke goere en stark nok til
rejse panden og lade andre om at ynke?

Odin for folket kunne jeg fristes til at raabe, men det vil jeg ikke
..... men det kunne alligevel vaere sjovt for saa kunne endnu flere ynke
.................. HJEALP

det er ok at tro paa noget der er stoerre end en selv men det er vel
ikke forbudt at vaere tilfreds med at tro paa dette liv alene og sit
eget ansvar for et godt liv?

Sport kan også være sjovt ... ... ∇ men hvem har sagt at sex er
kedeligt ... ...
http://www.gladsaxe-hero.dk/
Vi gør en forskel, vi kæmper for det lokale ... ...

Fra : Patruljen

Dato : 24-09-06 02:03

No Name wrote:
> [...]
>
> det er ok at tro paa noget der er stoerre end en selv men det er vel
> ikke forbudt at vaere tilfreds med at tro paa dette liv alene og sit

Freud (1856-1939) har et ikke ubetydeligt ansvar for, at det
religiøse/eksistentielle har været fraværende i psykiatrien. Selv
beskæftigede han sig ironisk nok meget med det. Freud mente, at
religion handlede om tvangsneurose, faderlængsel eller beskyttelse mod

angst. I bogen En illusions fremtid skriver Freud, at religionen kan
ses som en parallel til det hjælpeløse barn, der søger forældrenes
trøst. Ifølge Freud må vi i stedet blive voksne og se religionen som
en illusion.

Regards Bruun

Fra : No Name

Dato : 24-09-06 08:22

Patruljen skrev:

> [...]
> ses som en parallel til det hjælpeløse barn, der søger forældrenes
> trøst. Ifølge Freud må vi i stedet blive voksne og se religionen som

Det er da taenkeligt at Hr. Freud har et ansvar men jeg synes nu stadig
at for mange mennesker misbruger religion til deres manglende
selvansvarlighed. Se blot hvordan kristne, joeder og muslimer i et vaek
hyler op ved mindste anledning. Kristne foeler sig truet af muslimerne,
muslimerne foeler sig kraenket af Paven og jyllandsposten, alle er pa
nakken af joederne fordi de draeber palistinaenserne efter behag. Et
eller andet sted saa er ham Freud nu ikke saa tosset endda. Hvorfor
ikke bare erkende sin egen utrykhed og goere noget for at oploese den?

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-09-06 15:11

Den 24-09-2006, skrev No Name:

> Skal man virkelig ynke saa meget for at vaere
> kristen?

Al ynk kommer fra den flok børnehavebørn der har sat sig for at alt hvad
der har med kristne og kristndom at gøre kan hånes, latterliggøres og
nedgøres - og at man nærmest har pligt til det.

Engang var denne gruppe et sted hvor man seriøst kunne debatere forskellige
emner inden for kristendom, samt debatere både for og imod på en saglig og
seriøs måde. Men med tiden er gruppen blevet overrendt af en flok
børnehavelignende børn.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + DebatForum
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : B æ 9

Dato : 26-09-06 19:32

Andreas Falck wrote:

> Al ynk kommer fra den flok børnehavebørn der har sat sig for at alt hvad
> der har med kristne og kristndom at gøre kan hånes, latterliggøres og
> nedgøres - og at man nærmest har pligt til det.

det datte nødvendigt - du ka selv

> [...]
> emner inden for kristendom, samt debatere både for og imod på en saglig og
> seriøs måde. Men med tiden er gruppen blevet overrendt af en flok

- og det værste er at de ikke giver andreas ret og ser op til ham