Hvad siger Jesus om opretholdelse af Loven~
Fra : Patruljen

Dato : 23-09-06 16:15

Det er ganske pudsigt, at kristne, når de skal imødekomme disse
barbariske love som den kærlige Gud har forfattet, argumenterer for,
at det gælder lige netop ikke dem.
Derefter henviser man gerne til Jesus ord, og det er da også sket her.

Når man så læser, hvad Jesus rent faktisk siger om lovene, henviser
man pludselig ikke til Jesus, alligevel. Men til Paulus. Pudsigt.

Jesus ord er dog særdeles utvetydige på dette punkt.

Kristne må altså ignorere Jesus og erstatte hans ord med Paulus. Det
siges dog ikke højt.

Jesus præsenteres ofte som én, der gør op med de brutale og
forstenede Moselove i Det Gamle Testamente - som fx lovene om slaver og
voldtægt.

Intet kunne være mere forkert - det er rigtigt, at han selv ofte brød
loven, men det gjaldt ikke for almindelige dødelige. Tværtimod
udtalte han, at han var kommet for at bevare loven:

Matthæus 5,17 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller
profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde.

Matthæus 5,18 Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår,
skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven,
før alt er sket.

Matthæus 5,19 Den, der bryder blot ét af de mindste bud og lærer
mennesker at gøre det samme, skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men
den, der holder det og lærer andre at gøre det, skal kaldes stor i
Himmeriget.

Johannes 10,35 Når loven kalder dem guder, som Guds ord er kommet til
- og Skriften kan ikke rokkes -

Matthæus 7,12 Derfor: Alt, hvad I vil, at mennesker skal gøre mod
jer, det skal I også gøre mod dem. Sådan er loven og profeterne.

En mand spurgte Jesus, hvordan man kommer i Himmelen, og Jesus' råd
var at holde loven:

Matthæus 19,16 Og se, der kom en hen til Jesus og spurgte: »Mester,
hvad godt skal jeg gøre for at få evigt liv?«
Matthæus 19,17 Han svarede ham: »Hvorfor spørger du mig om det gode?

Én er den gode. Men vil du gå ind til livet, så hold budene!«

Faktisk kommer lovbrydere slet ikke ind i Himlen:

Matthæus 7,21 Ikke enhver, som siger: Herre, Herre! til mig, skal
komme ind i Himmeriget, men kun den, der gør min himmelske faders
vilje.
Matthæus 7,23 Og da vil jeg sige dem, som det er: Jeg har aldrig kendt
jer. Bort fra mig, I som begår lovbrud!

Derved kan vi ud fra teksten konkludere, at Jesus på dagen vil sige :
" jeg har aldrig kendt jer ". De må da håbe, at Paulus har fået lidt
indflydelse i - mellemtiden.

Best Regards Bruun