Stigende skepsis overfor evolutionstanken ~
Fra : Andreas Falck

Dato : 18-09-06 21:58

http://skabelsen.info/index.php?ID=22&lang=da

http://www.dissentfromdarwin.org/

http://www.doctorsdoubtingdarwin.com/

http://www.discovery.org/articleFiles/PDFs/survivalOfTheFakest.pdf

Der er en voksende skepsis over for om den gængse evolutionsteori nu
også er den bedste naturvidenskabelige forklaring.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + DebatForum
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Lars

Dato : 18-09-06 22:14

In article <mn.95617d696ecdd1a7.61149@tiscali.dk.invalid>,
dewnull@tiscali.dk.invalid says...
> http://www.doctorsdoubtingdarwin.com/

Hvor er det dog til grin AF:
"As medical doctors we are skeptical of the claims for the ability of
random mutation and natural selection to account for the origination and
complexity of life and we therefore dissent from Darwinian
macroevolution as a viable theory. This does not imply the endorsement
of any alternative theory."

AF modsiger sig selv idet han:
d. 14 sep kl 21:49 skriver:
Intet af overstående strider på noget som helst punkt med skabelses- og
grundtypeteorien.

Dette var med refererence til flg. statement fra mig:
Evolutionsforskningen har længe stadfæstet at:
1. DNA indeholder kode for nedarvning, der går videre til kommende
generationer, med begrænset variatation

2. Mutation foregår spontant i alle former for DNA

3. I naturen vil der i hvert niveau blive "født" væsentlig flere
organismer af en given art en der kan overleve i det omgivende miljø,
hermed fravælges automatisk "dårlig" DNA for vider-replikering

Godt med et solidt selvmål AF

Godt, jeg er i AF's killfilter, så jeg slipper for at rette hans
misforståelser for mange gange.

Ydermere anvendes vor viden fra evolutions-teorien såmænd i AIDS
behandling:

Structured Treatment Interruption:
http://www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_10.html

We think of evolution as requiring thousands, tens of thousands or
millions of years to make significant changes - and often, it does. But
evolution can also occur in a relative eyeblink. That's the case when
the human immunodeficiency virus (HIV) becomes locked in a survival
struggle in the body of a patient who's taking powerful anti-viral
drugs.
It's evolution in fast-forward mode. The virus, replicating billions of
times a day, can acquire new mutations at lightning speed: eventually,
some of the genetic changes enable the virus to resist even the most
powerful drugs. These drug-resistant viruses come to dominate the
population and threaten the patient's life.

http://www.pbs.org/wgbh/evolution/library/10/4/l_104_06.html

--
Best regards

Lars
science is 10% new data and 90% confirmation!!
religion is 100% superstition and 0% confirmation!!

Fra : Lars

Dato : 19-09-06 10:47

In article <MPG.1f792a94c2ac8083989da5@news.inet.tele.dk>,
nomail@none.com says...
> AF modsiger sig selv idet han:
> d. 14 sep kl 21:49 skriver:

Her er link for en god ordens skyld:

http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/c1a8a3daca928fdb?
safe=off&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_umsgid=4509b2eb$0$75041$14726298
@news.sunsite.dk

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-09-06 22:34

Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Der er en voksende skepsis over for om den gængse evolutionsteori nu
> også er den bedste naturvidenskabelige forklaring.

Hvis det gør dig glad at tro på det Andreas, så er det jo fint.

J.O.

Fra : Patruljen

Dato : 18-09-06 22:35

Lars wrote:
> [...]
> powerful drugs. These drug-resistant viruses come to dominate the
> population and threaten the patient's life.

Ikke desto mindre har Andreas ret. Det er en tendens til en stigende
skepsis overfor evolutions- teorien bredt i befolkningen. Så kan du
teknisk argumentere for, hvad du vil.

regards Bruun

Fra : Lars

Dato : 18-09-06 23:09

In article <1158615283.367794.219990@e3g2000cwe.googlegroups.com>,
Patruljen@yahoo.dk says...
> Ikke desto mindre har Andreas ret. Det er en tendens til en stigende
> skepsis overfor evolutions- teorien bredt i befolkningen.

Det er nu nok bare en højtråbende minoritet, vi lever jo ikke i den
mørke middelalder længere.

Fra : Patruljen

Dato : 18-09-06 23:23

Lars wrote:
> In article <1158615283.367794.219990@e3g2000cwe.googlegroups.com>,
> Patruljen@yahoo.dk says...
>
> Det er nu nok bare en højtråbende minoritet, vi lever jo ikke i den
> mørke middelalder længere.

Nej. Vi lever ikke i middelalderen. Selvom man tiltider kunne få det
indtryk, at det lykkedes at komme i kommunikation dertil, via sin pc
på usenet, gennem en slags ormehul eller sådan.

Ikke desto mindre, mener jeg at have læst lignende undersøgelser.
I må ud og lufte de gode argumenter lidt oftere

Best regards Bruun

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 19-09-06 20:00

Andreas Falck wrote:
> Der er en voksende skepsis over for om den gængse evolutionsteori
> nu også er den bedste naturvidenskabelige forklaring.

Skræmmende grad af mangel på kildekritisk sans som
Andreas Falck udviser her.

Man spørger sig selv hvad får et formodeligt? voksent menneske
til at sende et indlæg med pointen: "Se! der er andre folk, der
tror det samme som jeg, derfor har jeg ret.". I stedet for at
sætte sig ind i naturvidenskab og evolutionsteori og så forsøge
at påpege huller og fejl, der måske kunne findes i teorien.

Hvis han filterere nok af gruppen, så kan det jo være at han
ender i hans drømme virkelighed, hvor han kun er omgivet af
ja-mænd. Egentligt er det lidt sørgeligt. Gad vide om hans
tilgang til biblen er den samme. Filtere lidt hist og her,
indtil biblen kan tolkes i den retning, der passer med hans
forudfatninger om hvordan virkeligheden skal opføre sig?

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://gauss.ffii.org softwarepatent database