Hvad hører i for tiden
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-11-06 14:09

Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
så jeg starter lige en ny :)

For mig er det:

Trentemøller - The Last Resort (har set flere kommentarer her i gruppen, så
de fleste kender vel til det album)

Stic.Man & Young Noble - Soldier 2 Soldier (fedt politisk rap, ikke sådan
noget "Yo M*thafucka" MTV rap som har afholdt mig fra genren i lang tid).

Video fra albummet:
http://youtube.com/watch?v=nyT8_mjac3M

Fra : Kostas

Dato : 29-11-06 14:24

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> Stic.Man & Young Noble - Soldier 2 Soldier (fedt politisk rap, ikke
> sådan noget "Yo M*thafucka" MTV rap som har afholdt mig fra genren i

Rammstein og LOC. Blandet nye og gamle albums på minidisc i bilen

mvh

Kostas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-06 15:49

Kostas <email@kostas.dk> wrote:

> minidisc i bilen

minidisc .. .hvad er det lige det er ? ;)

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Kostas

Dato : 30-11-06 12:51

thomas_lists@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote in

> minidisc .. .hvad er det lige det er ? ;)
>
> /thomas

Hvis ikke det er en joke - så er det sådan nogle små cd'er pakket ind som
disketter i små hylstre. Man kan optage på dem (siger de) op til 1 mio
gange uden forringelse. Så med en optager i hjemmet kan man smide alt
musikken ind på dem og så have en stak med i bilen.

Det var smart engang og virker stadig for mig

Men ok den dag skidtet går i stykker bliver det nok svært at finde en ny
autoradio med minidisc

mvh

Kostas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-11-06 13:01

> [...]

> Det var smart engang og virker stadig for mig
>

> Men ok den dag skidtet går i stykker bliver det nok svært at finde en ny

Det var en joke ... Men jeg har været stor minidisc fan engang. Var lige
ved at købe en 6 eller 12 disc changer til bilen i sin tid ... herligt
medie

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Kostas

Dato : 30-11-06 14:37

> Det var en joke ... Men jeg har været stor minidisc fan engang. Var
> lige ved at købe en 6 eller 12 disc changer til bilen i sin tid ...
> herligt medie

Ja jeg er også ret glad for det. Konen er også. Så kan man have 20 liggende
i bilen uden at bekymre sig om at de bliver ridset...

Men der er faktisk mange i min omgangskreds som aldrig har hørt om minidisc
- så derfor var jeg lidt usikker på om det var en joke

mvh

Kostas

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-11-06 14:33

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)

TOOL - 10.000 days
TOOL - Lateralus

+ en masse andet, primært hvad der bliver spillet på P3 ... men TOOL er
dejligt

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Søren

Dato : 29-11-06 14:51

> [...]
> noget "Yo M*thafucka" MTV rap som har afholdt mig fra genren i lang tid).

Tom Waits - Mule Variations
Og meget snart den nye 3-dobbelte 'Orphans'

Eric Clapton - 24 nights

Dan Turéll - Glad I Åbningstiden

Rap duer ikke til mig!

Søren

Fra : Kenned

Dato : 29-11-06 15:27

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)

Her er det stadig Soundtracket til Vice City der spiller derudaf - Dejlige
'80er toner...
men Madonnas Confessions of a dancefloor er også på...
U2 - Achtung baby - skønt album....

Kenned

Fra : Holst

Dato : 29-11-06 16:02

Kenned wrote:

> U2 - Achtung baby - skønt album....

Uha, det er ved at være nogle år siden jeg sidst har hørt det. Måske
skulle man støve det lidt af.

Fra : Clyde

Dato : 30-11-06 03:15

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Uha, det er ved at være nogle år siden jeg sidst har hørt det. Måske
> skulle man støve det lidt af.

Den er god. Jeg skulle vænne mig til den som dengang dedikeret u2 fan, men
nu syntes jeg stadig det er en af deres bedste.
Bono må grine røven i laser når han hører hvordan vi i dk udtaler hans navn.
Der er åbenbart ingen i den danske presse der har skimtet en hvis inuendo,
en hvis kollektiv massiv misforståelse. :)

De sidste par dage har mit stereoanlæg genereret:
Pere Ubu- Modern times
The Fall-The Complete Peel Sessions 78-04
Siouxie and The Banshees- A Kiss In The Dreamhouse
Butthole Surfers-Electric Larryland
Television-Live San Fransisco 1978
David Bowie- Low
C.V Jørgensen-Indian Summer
Cobalt60- Twelve
Og Muse, den nye. Gode tekster, perfekt lyd.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 30-11-06 15:45

Clyde skrev:

> dedikeret u2 fan

(snip)

> De sidste par dage har mit stereoanlæg genereret:
> Pere Ubu- Modern times
> The Fall-The Complete Peel Sessions 78-04

?!?... *head explodes*

(Mark E Smith er ALT for sej!)

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Clyde

Dato : 30-11-06 15:58

"Lars Rindsig" < skrev

> (snip)

> ?!?... *head explodes*

Kan man ikke være U2-fan og Pere Ubu og Fall-fan samtidig?

> (Mark E Smith er ALT for sej!)

Nej, han er lige tilpas. :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-11-06 15:49

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)

Opeth - Morningrise
Evanescence - The Open Door
Trivium - The Crusade

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-11-06 15:55

Thomas Jespersen skrev:
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)

Social Distortion: Somewhere Between Heaven and Hell
Kraftwerk: Ralf und Florian
John Coltrane: Live at the Village Vanguard Again!
Judas Priest: Killing Machine / Hell Bent for Leather
GW MacLennan: Fireboy
Masser af Grateful Dead

lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Max

Dato : 29-11-06 17:09

Hej Thomas

> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører
> vi", så jeg starter lige en ny :)

Jeg syntes lige vi har haft en :)

J.J. Cale & Eric Clapton - The Road to Escondido

J.J. Cale - Classic

Car Stevens - Majikat

Eagles - Hell Freezes Over

--
Mvh Max

Fra : Per Hansen

Dato : 29-11-06 17:54

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> mentioned this

> [...]
>
> Stic.Man & Young Noble - Soldier 2 Soldier (fedt politisk rap, ikke
> sådan noget "Yo M*thafucka" MTV rap som har afholdt mig fra genren i

Lige nu er jeg gået ret "retro" og spiller mine gamle Max Mix LP'ere
Det var sgu tider dengang.

--
Per Hansen

Fra : isteen

Dato : 29-11-06 18:50

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

> "hvad hører vi",

Så'n lige pt er det Neil Young, John Hiatt og Drive-By Truckers

Fra : Mads Stetter

Dato : 29-11-06 19:23

Thomas Jespersen wrote:
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører
> vi", så jeg starter lige en ny :)

Hører for tiden:

Oh no ono - YES
dub tractor - delay
Moi caprice

Mvh Stetter

Fra : Peter Westh

Dato : 29-11-06 20:27

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)
>
> For mig er det:

The Knife: Silent Shout

Scott Walker: The Drift

Lars Hug: City Slang

/P

Fra : scherrebeck

Dato : 29-11-06 21:58

DEVIL DOLL......Tjeck det ud og bliv blæst væk af noget virkelig
smukt og anderledes hårrejsende musik!!!!! Kan kun anbefales!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 29-11-06 23:32

Thomas Jespersen skrev:
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad
> hører vi", så jeg starter lige en ny :)

Jeg har for nylig lyttet til

- Muses seneste album, hvorfra jeg er vild med de to singler, men som
i sin helhed lyder meget som det af deres tidligere udgivelser, jeg
kender. Og det bliver hurtigt kedeligt, og faktisk grimt. Teksterne er
okay, men er af den slags, der kun fungerer for mig, hvis der er
umiddelbar musikalsk interesse.

- India.Aries andet album, som er kedeligere end det første og uden
noget, der manifesterede sig som et hit. Hun synger fint, men når der
ikke er mere gang i den, end der er, bliver det hurtigt lidt for
sukkersødt. Til gengæld har pladecoveret de længste takkenoter, jeg
har set: Seks tætskrevne sider, hvor hun blandt andet takker sin hund,
sin bil, sin seng og sit hus, og dertil en to sider lang hilsen til
lytteren.

- Toni Braxtons tretten år gamle debutalbum, som stadig holder sig
godt. En homogen og elegant plade, som med sine Babyface/LA
Reid-produktioner måske kan siges at ligge i en slags R&B'ens
midterposition mellem gammel soul og moderne hiphopstil. Hverken Toni
Braxton eller Babyface præsterer helt på samme niveau nu om dage, men
jeg ville egentlig ikke have noget imod et fornyet samarbejde i samme
stil.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-06 00:30

On 2006-11-29, Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",
> så jeg starter lige en ny :)

Mere eller mindre alt af:
- Depeche Mode
- Nine Inch Nails
- C.V. Jørgensen

Samt:
- Aphex Twin - Chosen Lords
- Orange Alabaster Mushroom - Space & Time

Og lidt af hvert af:
- Jefferson Airplane
- Atral Projection
- Michael Jackson
- Hallucinogen
- María Isabel :)

"På prøve":
- Queens Of The Stone Age
- Björk

Fra : Almo

Dato : 30-11-06 01:46

Viktoria Tolstoy - Pictures of me
Anne Sofie von Otter - I let the music speak
Beatles - Love

Fra : Anders Hansen

Dato : 30-11-06 09:47

Lige for tiden er det især Die Prinzen (tysk acapella-rock-rap) og
Bowling For Soup (pop-punk), der ligger godt i cd-afspilleren. Dog er
der også plads til DeLillos.

Mvh.
Anders

Fra : Anders

Dato : 30-11-06 22:26

***Lige for tiden er det især Die Prinzen (tysk acapella-rock-rap)

Fedt nok! - synes at deres gamle skive "Du must ein Schwein sein" er totalt
fed...

-Anders

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-11-06 10:28

Thomas Jespersen wrote:
> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører vi",

Primært dieselmotorer, rumklang af tomme lokaler og malerrullers sagte
shhashj lyde.

/Robert
pænt træt af at flytte!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-11-06 19:31

Robert Eriksen skrev:
> Primært dieselmotorer, rumklang af tomme lokaler og malerrullers
> sagte shhashj lyde.

Det skal bare indspilles og udgives, så er hittet hjemme.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : bonfils

Dato : 01-12-06 14:26

On Thu, 30 Nov 2006 10:28:11 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

>Primært dieselmotorer, rumklang af tomme lokaler og malerrullers sagte
>shhashj lyde.

Ja, det gamle Einstürzende Neubaten er ret fedt...

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-12-06 20:25

Det må jo så være Peter Belli's nye box, selvom der er glemt nogle stykker,
som absolut burde have været med derpå.

M.V.H....Benny..

Fra : Anglachel

Dato : 30-11-06 16:56

Tom Waits:
Blood Money
Orphans (skuffer en smule i forhold til anmeldelsernes roser, synes jeg)
Under Byen: Samme Stof som stof
Mercury Rev: All is Dream
Tindersticks: Curtains

--

Last Coward on Earth - Virgin in Horror

Fra : Mathias

Dato : 02-12-06 11:47

The Decemberists - The Crane Wife, er mit favorit album for tiden.
Men ellers står den på Modest Mouse, Animal Collective, Deftones, Led
Zeppelin og Pink Floyd.

mvh. Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-06 12:47

En masse med Live. Især Throwing Copper albummet. Det bliver jeg skisme
aldrig træt af

Fra : Propellen

Dato : 03-12-06 12:51

Tori Amos - A Piano, The Collection.. (Der er godtnok meget Tori) vil
gerne fremhæve SUGAR som et af de fedeste tracks derpå..

Trentemøller - The Last Resort Ltd. Edition... fed fed skive(r)

Sandmen - White Trash - Red Front

Alanis - Blandet bootlegs
--
Propellen

Fra : Lars Jespersen

Dato : 03-12-06 22:01

Den 29.11.2006 kl. 14:09 skrev Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com>:

> Jeg synes det er lang tid siden der har været en tråd med "hvad hører
> vi",
> så jeg starter lige en ny :)

Dire Straits - Alchemy

Johnny Cash - Unearthed