Lis Sørensen
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-11-06 10:23

Lis Sørensen skrev "Torn" som blev sunget, først af Trine Rein, derefter af
Natalie Imbruglia. Hvad hedder hendes oprindelige version på dansk?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-11-06 11:00

Kim Frederiksen wrote:
> Lis Sørensen skrev "Torn" som blev sunget, først af Trine Rein,
> derefter af Natalie Imbruglia. Hvad hedder hendes oprindelige version
> på dansk?

Det var ikke Lis Sørensen, men Elisabeth skrev den danske tekst "Brændt",
musik er komponeret af Previn og Cutler. Lis Sørensen indspillede den på
albummet "Under stjernerne et sted" 1993.

/ Flying Hotdogs

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-11-06 11:15

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke Lis Sørensen, men Elisabeth skrev den danske tekst "Brændt",
> musik er komponeret af Previn og Cutler. Lis Sørensen indspillede den på
> albummet "Under stjernerne et sted" 1993.

Mange tak for info. Så er den ged barberet.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Andreas Eibach

Dato : 18-11-06 07:26

"Flying Hotdogs" <info@[NOSPAM]flyinghotdogs.dk> wrote:

> Det var ikke Lis Sørensen, men Elisabeth skrev den danske tekst
> "Brændt", musik er komponeret af Previn og Cutler. Lis Sørensen
> indspillede den på albummet "Under stjernerne et sted" 1993.
(Sorry for breaking in with English, but it's easier for me)

Well I found this too (plus a great version on her Nærvær og Næsten live
album) but one thing was left unanswered forever:
How on earth did Ednaswap's Anne Preven [1] get into contact with Lis
from Denmark?!
I even asked this some time ago on the ednaswap forums, but I haven't
got any replies that were able to cite a good source.
Lis *DID* the first ever version. I've also pushed the guys at
http://coverinfo.de to put this information in.

-Andreas (Germany)

[1] the "Previn" on the CD credits is a misspelling!

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-11-06 11:01

Kim Frederiksen wrote:
> Lis Sørensen skrev "Torn" som blev sunget, først af Trine Rein, derefter af
> Natalie Imbruglia. Hvad hedder hendes oprindelige version på dansk?

Brændt
http://www.lissorensen.dk/forside/tekster/understjernerneetsted1993/braendt/

Fra : Ib

Dato : 09-11-06 11:43

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Lis Sørensen skrev "Torn" som blev sunget, først af Trine Rein, derefter
> af Natalie Imbruglia. Hvad hedder hendes oprindelige version på dansk?

"Brændt"......Lars Muhl sang den vist på engelsk senere ....tror jeg nok at
min hukommelse bilder mig ind.
http://lissorensen.dk/forside/tekster/understjernerneetsted1993/

....Og det var, ifølge linket, ikke Lis Sørensen der skrev nummeret.

--
Ib

Fra : Michael Lund

Dato : 09-11-06 16:28

"Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>
> "Brændt"......Lars Muhl sang den vist på engelsk senere ....tror jeg nok
> at min hukommelse bilder mig ind.

Der tror jeg du forveksler den med "Indtil dig igen" som Lars Muhl skrev og
udsendte under titlen "One more minute"

Mic.

Fra : Ib

Dato : 09-11-06 21:46

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk> skrev i en meddelelse

> Der tror jeg du forveksler den med "Indtil dig igen" som Lars Muhl skrev
> og udsendte under titlen "One more minute"

Det er jeg tilbøjelig til at give dig ret i.....årene er ikke god ved min
interne RAM

--
Ib