Søger: Musik med fantastisk rumklang
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 04-11-06 19:02

Hejsa

Har lige genopdaget CD samlingen og leder efter noget inspirerende musik
med fantastisk rumklang / stereolyd. Håber i har nogle gode erfaringer -
lytter til lidt af hvert

mvh
Anna

Fra : Jacob E.

Dato : 05-11-06 13:24

Anna M. Andersen wrote:
> Hejsa
>
> Har lige genopdaget CD samlingen og leder efter noget inspirerende
> musik med fantastisk rumklang / stereolyd. Håber i har nogle gode
> erfaringer - lytter til lidt af hvert

ENYA!!!

/Jacob E.

Fra : Max

Dato : 05-11-06 13:36

Hej Anna

> Har lige genopdaget CD samlingen og leder efter noget inspirerende
> musik med fantastisk rumklang / stereolyd. Håber i har nogle gode
> erfaringer - lytter til lidt af hvert

Korværker optaget i store kirker.

--
Mvh Max

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 17:54

Anna M. Andersen <noname@mail.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Har lige genopdaget CD samlingen og leder efter noget inspirerende musik
> med fantastisk rumklang / stereolyd. Håber i har nogle gode erfaringer -
> lytter til lidt af hvert

Søg på Phil Spector - især de pigegrupper han havde kløerne i, dengang i
60'erne. Lagkagelyd så det plasker

Eller hvad med den første Ramones - guitar i den ene højttaler, og bas i
den anden

Fra : Max

Dato : 05-11-06 18:33

Hej

> Eller hvad med den første Ramones - guitar i den ene højttaler, og
> bas i den anden

Ja, ligesom de gamle Beatles numre.

--
Mvh Max

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 18:43

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Ja, ligesom de gamle Beatles numre.

Ja DET var fandeme stereo

Fra : Max

Dato : 05-11-06 19:01

Hej isteen

> Ja DET var fandeme stereo

Ikke det hele, jeg har da en mono udgave af HELP, men
det står også på den at den kan afspilles på stereo udstyr :)

--
Mvh Max

Fra : isteen

Dato : 05-11-06 20:15

Anna M. Andersen <noname@mail.dk> wrote:

> Håber i har nogle gode erfaringer -
> lytter til lidt af hvert

Du kunne osse prøve at tjekke Electric Light Orchestra og Boston - Pink
Floyd er da osse en mulighed

Fra : Eivind

Dato : 07-11-06 18:17

>Du kunne osse prøve at tjekke Electric Light Orchestra og Boston - Pink
>Floyd er da osse en mulighed

en oplagt mulighed er Shine on you crazy diamond 1+2

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 06-11-06 15:32

> [...]

> Har lige genopdaget CD samlingen og leder efter noget inspirerende musik
> med fantastisk rumklang / stereolyd. Håber i har nogle gode erfaringer -

Hej

Tak for svarene, der er jo lidt at gå efter Jeg tænkte egentlig mest
på velproduceret musik fra 80'erne og fremad: Ikke at jeg ikke lytter
til det der er ældre, men af hensyn til lydkvalitet... Jeg leder efter
noget hvor jeg bare kan sætte mig foran et godt anlæg og få et perfekt
sereobillede og "se rummet" for mig Det bliver nok ikke så nemt at
finde ... LOL... plader optaget i en kirke kunne måske være spændende?

/Anna
--
http://homepage.mac.com/anna.andersen/blog/anna.html

Fra : Peter Westh

Dato : 06-11-06 16:43

"Anna M. Andersen" <noname@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sereobillede og "se rummet" for mig Det bliver nok ikke så nemt at
> finde ... LOL... plader optaget i en kirke kunne måske være spændende?

Prøv Talk Talk's "Spirit of eden" fra 1988 - den er fantastisk produceret,
og er faktisk optaget i en kirke. Og så er det et mesterværk.

Jeg vil også mene at MEWs seneste "and the glass-handed kites" skulle kunne
fornøje dig...

/P

Fra : Per Hansen

Dato : 06-11-06 17:57

Anna M. Andersen wrote this

> [...]
> sereobillede og "se rummet" for mig Det bliver nok ikke så nemt at
> finde ... LOL... plader optaget i en kirke kunne måske være spændende?

Hvis dit anlæg har Dolby Surround, hvad så med et trance album i det ?
I 90'erne udkom der et opsamlingsalbum der hedder:
B.B.E - Early Works, der indeholder de 3 gutters bedste tracks fra før
de grundlagde gruppen B.B.E (deres initialer i deres fornavne).
Bruno Sanchioni, Bruno Cartier og Emmanuel Top hedder de.
3 navne at de fleste trance fans kender godt til.

--
Per Hansen.

Fra : Per Hansen

Dato : 06-11-06 18:48

Per Hansen wrote this

> [...]
> Bruno Sanchioni, Bruno Cartier og Emmanuel Top hedder de.
> 3 navne at de fleste trance fans kender godt til.

Er da forresten kommet i tanke om den gamle LP jeg har stående:
Dire Straits - Brothers In Arms
Fantastisk lyd på Money For Nothing, på LP'en ihvertfald.
Så hvordan det album lydder på CD, ved jeg skutte

--
Per Hansen.

Fra : isteen

Dato : 07-11-06 19:13

Anna M. Andersen <noname@mail.dk> wrote:

> Jeg leder efter
> noget hvor jeg bare kan sætte mig foran et godt anlæg og få et perfekt
> sereobillede og "se rummet" for mig

Gode hovedtelefoner kan osse gøre det

Fra : bonfils

Dato : 09-11-06 08:32

On 06 nov 2006, someone impersonating noname@mail.dk (Anna M. Andersen)
came to dk.kultur.musik and said:

> [...]
> få et perfekt sereobillede og "se rummet" for mig Det bliver nok
> ikke så nemt at finde ... LOL... plader optaget i en kirke kunne måske

Jeg har altid det samme råd, når folk søger velproduceret musik: Trevor
Horn og atter Trevor Horn: http://www.trevor-horn.de/list6.html

--
bonfils
http://kim.bonfils.com