Online guitarselvhjælp på dansk
Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-10-06 19:06

Min far har fået smag for at spille guitar igen, og søger lidt online
hjælp på dansk. Noget han søger en forklaring på, er f.eks. notationen
som ses under SOLO på: http://www.pinkfloydonline.com/tab_mother.html

Er der nogen der kan hjælpe ham med det? Niveauet skal passe til en som
har lært ved at spille og ikke ved at læse. Han er ikke *helt*
nybegynder på guitaren, men er til gengæld kun lige begyndt at bruge
nettet til hjælp.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-10-06 20:02

Lars Stokholm wrote:
> Min far har fået smag for at spille guitar igen, og søger lidt online
> hjælp på dansk. Noget han søger en forklaring på, er f.eks. notationen
> som ses under SOLO på: http://www.pinkfloydonline.com/tab_mother.html

Efter lidt fedten rundt fandt jeg det her

http://ultimate-guitar.com/lessons/for_beginners/reading_guitar_tablature.html
http://ultimate-guitar.com/lessons/for_beginners/reading_guitar_tablature_ii.html

Jeg blev nysgerrig :)

Efter sigende skulle http://ultimate-guitar.com være det bedste online site