Mahler i Deadline
Fra : Jakob

Dato : 18-10-06 21:59

Hej!

Er der mon en kyndig i klassisk musik tilstede, som så Deadline her til
aften? Hvad skal jeg søge på, hvis jeg gerne vil låne det stykke der
blev spillet fra en Mahler symfoni? Hvad hedder "albummet"?

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 22:57

Jakob skrev:
> [...]
> aften? Hvad skal jeg søge på, hvis jeg gerne vil låne det stykke der
> blev spillet fra en Mahler symfoni? Hvad hedder "albummet"?

Søg på: Mahler, 1. symfoni D-dur

Måske du kan låne den på: www.bibliotekernesnetmusik.dk

mvh.
Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Thomas N.

Dato : 18-10-06 23:25

On Wed, 18 Oct 2006 22:59:23 +0200, Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>aften? Hvad skal jeg søge på, hvis jeg gerne vil låne det stykke der
>blev spillet fra en Mahler symfoni? Hvad hedder "albummet"?

Som der stod i indslaget så var det fra Mahlers 1. symfoni i d-dur
(Titan - den med "Mester Jakob" i 3. sats) - så det du skal
spørge/søge efter er bare det.

Det giver ikke mening at snakke om "albummer" i den forstand hvad
angår klassisk musik, da værkerne ikke udgives på én og samme måde
hver gang - de blandes ofte sammen på udgivelser enten f.eks. under
"en dirigent", "et orkester" eller "en værkrækkefølge", eller som i
nyere "poppede" udgivelser efter "sindsstemninger".

En søgning på forfatter: "Mahler" titel "symphony no 1" på
bibliotek.dk (eller dit lokale biblioteks hjemmeside) er et sted at
starte.

FUT:dk.kultur.musik.klassisk

--
/Thomas