Gærklejner/Norske klejner...koges i?????
Fra : S.Simonsen

Dato : 30-11-06 19:20

Hejsa!

Jeg har tidligere, år kogt vores gærklejner i svinefedt (puhh det lugter i
hele hytten), men nu kom konen hjem med 2 pk. palmin, ....man koger da ikke
gærklejner i palmin.....vel!?
Alm. små klejner koges i palmin.....
Hvad med olie til kogning af gærklejnerne....(men hvilken?)...kan det
bruges?

Ellers ville jeg da gerne ....sikkert også andre, hvis der var nogen der
kunne supplere med nogle erfaringer eller opskrifter.

På forhånd tak.

Simonsen

Fra : Max

Dato : 30-11-06 19:38

Hej Simonsen

> Jeg har tidligere, år kogt vores gærklejner i svinefedt (puhh det
> lugter i hele hytten), men nu kom konen hjem med 2 pk. palmin,

Med 10 graders varme udenfor, så kan man fint stå ude og
koge de klejner i svinefedt uden at bekymre sig om lugten.

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-11-06 23:47

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:456f23ea$0$15900
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Med 10 graders varme udenfor, så kan man fint stå ude og
> koge de klejner i svinefedt uden at bekymre sig om lugten.

Tror sgu nok naboerne glor lidt hvis jeg stiller mig ud på gesimsen i 1.
sals højde og koger klejner

Fra : Max

Dato : 01-12-06 08:12

Hej Kent

> Tror sgu nok naboerne glor lidt hvis jeg stiller mig ud på gesimsen i
> 1. sals højde og koger klejner

Så lad dem glo, de må jo leve med stanken inde. Jeg har da
køkken både ude og inde, og det har jeg haft i 25 år, og
naboerne har fundet ud af at det faktisk er en god ide.
Sjovt at stå ude i snevejr og grille bøffer samtidig med
at man står og snakker med naboen der har gang
i en and i grillen :)

Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-06 09:26

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:456fd5ac$0$2098
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> Sjovt at stå ude i snevejr og grille bøffer samtidig med
> at man står og snakker med naboen der har gang

Jow jow... i sommerhuset kan jeg lave den slags stunts. Men den går skutte
i lejligheden her inde på stenbroen, hverken til gården eller til gaden

(Weber And er iøvrigt en rigtig julespise når vi ellers fejrer højtiden i
sommerhuset.)

Fra : Max

Dato : 01-12-06 15:11

Hej Kent

> Jow jow... i sommerhuset kan jeg lave den slags stunts. Men den går
> skutte i lejligheden her inde på stenbroen, hverken til gården eller
> til gaden

Underligt nok, uneder krigen kunne de da sagtens finde ud af at
lave mad på altanerne når der var lukket for gassen, også inde
på stenbroen :)

--
Mvh Max

Fra : Inger Pedersen

Dato : 01-12-06 17:37

> Underligt nok, uneder krigen kunne de da sagtens finde ud af at
> lave mad på altanerne når der var lukket for gassen, også inde
> på stenbroen :)

Jo, og nød bryder alle love, men nu ER krigen jo altså forbi

hilsen Inger