søger: kold crem skaldyrssuppe
Fra : Bo Frederiksen

Dato : 30-11-06 16:41

Hej.

Jeg var til en fødselsdag for et par år siden, og der blev serveret en
suppe som måske indehold mayonaise, crem fraich, ymer, tomatpure og
skaldyr, eller noget lignende, men der må ha' været noget mere for
ellers blir' det vel nok en lidt fedtet sag.

mvh
Bo

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-11-06 19:05

"Bo Frederiksen" <Boss@sosti.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skaldyr, eller noget lignende, men der må ha' været noget mere for
> ellers blir' det vel nok en lidt fedtet sag.

Vand?

Steen.

Fra : Bo Frederiksen

Dato : 30-11-06 19:47

Jeg prøvede mig frem idag.

Uden crem fraich og med et hakket løg, og en del salt. Det gik godt nok,
men det blev kun til 2 spsk. pr person, ellers var det for voldsomt.

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-12-06 18:37

Bo Frederiksen skrev i WFFbh.172$kd3.57@news.get2net.dk dette:
> Jeg prøvede mig frem idag.
>
> Uden crem fraich og med et hakket løg, og en del salt. Det gik godt
> nok, men det blev kun til 2 spsk. pr person, ellers var det for
> voldsomt.

Glemte du vandet?

vh

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 30-11-06 23:44

Bo Frederiksen skrev:
> [...]
> skaldyr, eller noget lignende, men der må ha' været noget mere for
> ellers blir' det vel nok en lidt fedtet sag.

Hej Bo.
Jeg har fundet en opskrift der vist matcher det du har skrevet hér:
http://www.kongekrabben.dk/index.php?page=opskrifter/musling-i-sauce.php

Hilsen Jørgen
www.fiskeopskrift.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-12-06 09:28

"hedelyngen@gmail.com" <hedelyngen@gmail.com> wrote in

> Jeg har fundet en opskrift der vist matcher det du har skrevet hér:

Ser ellers lækkert ud, men kodeordet er vist "kold".

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 02-12-06 00:26

Kent Oldhøj skrev:
> "hedelyngen@gmail.com" <hedelyngen@gmail.com> wrote in

> Ser ellers lækkert ud, men kodeordet er vist "kold".

Sorry - den med 'kold' smuttede vist undervejs...

Hilsen Jørgen

Fra : Misty

Dato : 02-12-06 23:47

*Bo tager telefonen og ringer op til fødselaren ...eller en af de
andre fra den famøse fødselsdag hvor der blev serveret kold cremet
skaldyrssuppe*

"Hej det er Bo... Hvordan går det ...bla bla bla [irrelevant
høflighedsindledning]... Grunden til at jeg ringer er at jeg netop sad
og snakkede med nogle af mine rigtig gode mad-venner forleden [os] og
vi kom til at snakke om hvad der dog var i den fantastisk suppe vi fik
til fødselsdagen... Kan du ikke lige give mig opskriften...?"

*Bo tager notater og takker for hjælpen, hvor efter han deler den
fantastiske opskrift med sine rigtig gode madvenner...*

;) Misty - der inspireret af de flabede ingrediensforsag om "vand" blev
lidt kæk *ss*