Pletter i gryde
Fra : Bjarke Walling

Dato : 30-11-06 16:30

Hej.

Når jeg har kogt spaghetti er der lyse pletter i bunden af gryden
bagefter, selv når den er vasket af. Jeg tænkte at det enten er fordi
min gryde er for billig eller at jeg køber for billig pasta. Men
forleden dag fortalte en af mine venner at hun har samme problem, og
hun siger hendes gryde er ny og dyr og pastaen ligeså Så mit
spørgsmål er: Er der nogen der har en forklaring på fænomenet og
eventuelt hvad man kan gøre for at forhindre det, eller skal man blot
acceptere pletterne?

Mvh.
Bjarke W.

Fra : Basil

Dato : 30-11-06 16:58

Bjarke Walling sendte dette med sin computer:
> [...]
> spørgsmål er: Er der nogen der har en forklaring på fænomenet og
> eventuelt hvad man kan gøre for at forhindre det, eller skal man blot

Det er salt.
Kom salten i når vandet bevæger sig / er ved at koge, så får du ikke
pletterne.
Kai

Fra : Tine

Dato : 30-11-06 17:44

"Bjarke Walling" <bjarke.walling@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Min spaghettigryde får også de hvide pletter, men de er nemme at fjerne med
lidt citronsaft.

Hilsen
Tine

Fra : Bjarke Walling

Dato : 01-12-06 09:19

Tak for jeres svar! Jeg vil afprøve forslagene.

Mvh.
Bjarke W.