Timianhonning - hvor ?
Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 27-11-06 21:42

Hej NG!

Jeg har fundet en opskrift, hvor jeg skal bruge timianhonning - er der
nogen, der ved, hvor det kan købes ? Helst en butik/kæde, har fundet nogle
på nettet, men det virker så åndssvagt at betale 50 kr. i porto for
honning...

- Nina

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-11-06 21:57

"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> skrev i en meddelelse

> men det virker så åndssvagt at betale 50 kr. i porto for
> honning...

Tjah.. men er det så ikke lidt åndssvagt ikke at oplyse, hvor i landet
butikken helst skal ligge *S*

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-06 06:41

> [...]
> nogen, der ved, hvor det kan købes ? Helst en butik/kæde, har fundet
> nogle på nettet, men det virker så åndssvagt at betale 50 kr. i porto

Jeg ville gå ind i et velasorteret supermarked eller en økologisk købmand...

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-11-06 15:32

Sebastian el. Nina <saned@fhoa.dk> wrote:
> [...]
> der nogen, der ved, hvor det kan købes ? Helst en butik/kæde, har
> fundet nogle på nettet, men det virker så åndssvagt at betale 50

Hej Nina.

Jeg så på tv en udsendelse om timian for et par aftener siden. Her er
lige et link til, hvordan du selv laver timianhonning (kan også bruges
mod hoste). Det er så nemt at lave det selv, og tilsvarende billigere
end i butikkerne.

http://www.dr.dk/DR2/Urt/Rikkes+opskrifter/Timian/20060620113932.htm

Med venlig hilsen

Tove

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 28-11-06 17:17

Tove Krieger skrev:

> Jeg så på tv en udsendelse om timian for et par aftener siden. [...]

Øv! Jeg troede at timianhonning var en honning, hvor
bierne hovedsageligt havde besøgt timianblomster.

Sådan håber jeg da, at det er tilfældet med lynghonning
og alle de andre blomsterhonninger.

--
Herluf :·)

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-11-06 17:35

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

> Øv! Jeg troede at timianhonning var en honning, hvor
> bierne hovedsageligt havde besøgt timianblomster.
>
> Sådan håber jeg da, at det er tilfældet med lynghonning
> og alle de andre blomsterhonninger.

Jeg skal ikke kunne sige det Herluf. Det er jo nok begrænset hvad der
er af "timianmarker" her hjemme. I Grækenland findes de i stor
udstrækning, men det er vel derfor at timianhonning er så dyr her i
landet.

Damen på tv kaldte det timianhonning, og det bruges som
naturlægemiddel, det skulle smage aldeles udmærket, men det kan
selvfølgelig sagtens være et helt andet produkt der bliver spurgt
efter.

Man kan ligeledes lave te af timian.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-12-06 11:28

Tove Krieger skrev:

> Det er jo nok begrænset hvad der er af "timianmarker"
> her hjemme. I Grækenland findes de i stor udstrækning,
> men det er vel derfor at timianhonning er så dyr her i
> landet.

Nu har jeg selv googlet og fundet ud af at der faktisk
laves *rigtig* timianhonning i Grækenland. På de kykladiske
øer fremstilles en klar og gylden honning med nærmest
sirupkonsistens.

Jeg kan forresten godt huske at vi vadede i de lettere
stikkende og dejligt duftende timianplanter, da vi var
på geologisk ekskursion på øen Santorini.

Dansk "honning med tilsat timian" er noget andet. Det må
endelig ikke kaldes "timianhonning".

Links, timianhonning:
<
http://www.opskrifter.dk/Opskrift_58.Ingrediens_75.45.0.html?g_load_recipie=1&g_alpha=G

<
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:31993R3063:DA:HTML

--
Herluf :·)

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 28-11-06 17:09

God idé bare at lave det selv - tak

- Nina

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-11-06 18:09

Sebastian el. Nina skrev:

> God idé bare at lave det selv - tak

Men er honning med timian det samme som timianhonning? Jeg har aldrig
hverken set eller smagt nogen af delene, men jeg har hele tiden læst
emnelinjens timianhonning som 'honning fra timianblomster', som er noget
ganske andet end 'flydende honning med frisk timian'.

Hvad mente den oprindelige poster?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : jenny og søren

Dato : 28-11-06 19:19

">
> [...]
> nogen, der ved, hvor det kan købes ? Helst en butik/kæde, har fundet nogle
> på nettet, men det virker så åndssvagt at betale 50 kr. i porto for

Hej Nina

Hvis i nu er så heldige at bo i Aalborg så har Ali Baba middelhavets købmand
tilbud på timian honning lige nu... til kun en 10´er for et helt glas..

mvh

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 28-11-06 20:52

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis i nu er så heldige at bo i Aalborg så har Ali Baba middelhavets
> købmand tilbud på timian honning lige nu... til kun en 10´er for et helt
> glas..

Er det på Sønderbro?
Mvh Tommy

Fra : jenny og søren

Dato : 28-11-06 22:23

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> "jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Er det på Sønderbro?

Hej

Det er i danmarksgade overfor grønttorvet..

mvh

Søren

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 03-12-06 19:17

"Desværre" bor jeg i Københavns-området, og jeg leder stadig, da det nu
engang er lettest med en færdigkøbt.
Jeg har foreløbigt ledt i SuperBrugsen, ISO, Føtex, Irma mm... uden held!
Tror det ender med en tur hos diverse grønthandlere på Nørrebro eller lign.

- Nina

Fra : MrsKrabappel

Dato : 04-12-06 23:38

"Sebastian el. Nina" <saned@fhoa.dk> wrote in message
> Tror det ender med en tur hos diverse grønthandlere på Nørrebro eller
> lign.

Peter Bangsvej ca 200m efter S/tog stationen, der er en grønthandler der
havde den, samt taramosalata, meliztanosalata og andre græske
specialiteter...

Sandra "10 kilos ago"