Bliver Bailey's for gammel??
Fra : Anette

Dato : 22-11-06 20:19

Hovsa, fandt lige en uåbnet flaske og normalt så tager jeg temmelig
afslappet på holdbarhedsdatoer... men i dette tilfælde er der bare en
anbefalet dato ... 2004.

Og ja, jeg kunne jo bare åbne og teste.... men hvis nu den dufter rigtigt
men smager bæh... så gider jeg ikke rigtig :-/

Anette(der åbenbart drikker for lidt når den kan stå og gemme sig i flere
år)

Fra : nana sørensen

Dato : 22-11-06 21:11

Du er absolut ikke i tvivl om hvis den er for gammel til at kunne drikkes.
det stinker og smager af... jah, bæ. Der er fløde i, så hvs den hinter
dig med en suft af sur fløde, så spring over.

Fra : jenny og søren

Dato : 22-11-06 21:19

"Anette" <asin@noway.not> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og ja, jeg kunne jo bare åbne og teste.... men hvis nu den dufter rigtigt
> men smager bæh... så gider jeg ikke rigtig :-/

Hej Annette

Skynd dig straks at sende flasken til mig indholdet skal jo mindst på
kommunekemi eller på anden måde destrueres.......

se-lugt-smag....

mvh

Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-11-06 22:32

Anette <asin@noway.not> wrote:
> [...]
> rigtigt men smager bæh... så gider jeg ikke rigtig :-/
>
> Anette(der åbenbart drikker for lidt når den kan stå og gemme sig i

På søndag er det første søndag i advent, så tag du og tænd lysene og
sæt dig med benene oppe og nyd nogle dejlige glas Bailey med
isterninger. Det smager meget bedre end gløgg.

P.S Jeg haft en stor flaske Pernod stående uåbnet i 17 år efterhånden,
så det kan da være at det snart var på tide at åbne den. for
slet ikke at tale om den flaske Malaga i skabet som så vidt jeg husker
er fra 70'erne, den er sikkert udrikkelig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 22-11-06 22:52

Hej Tove

> På søndag er det første søndag i advent, så tag du og tænd lysene og

Du bliver nødt til at vente til den 3 December med 1. søndag i advent.

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-11-06 23:04

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Tove

> Du bliver nødt til at vente til den 3 December med 1. søndag i
> advent.

Ja nu du siger det Max, det er da helt rigtigt. Det er nok
jule-stresseriet der er ved at indfinde sig.

Fra : Max

Dato : 22-11-06 23:23

Hej Tove

> Ja nu du siger det Max, det er da helt rigtigt. Det er nok
> jule-stresseriet der er ved at indfinde sig.

Jamen så kan du jo godt slappe lidt af, du er pludselig
en hel uge foran :)

--
Mvh Max

Fra : Bo Warming

Dato : 22-11-06 22:42

> [...]
> rigtigt men smager bæh... så gider jeg ikke rigtig :-/
>
> Anette(der åbenbart drikker for lidt når den kan stå og gemme sig i

En vinhandler hævdede at disse flødelikører i visse tilfælde er
evighedsholdbare som anden spirituose udenfor køleskab og andre bør
gemmes koldt for ikke at blive sur.

Jeg mente at en Baily der havde stået lunken hvade lidt surhed og log
mange gæster smage den og en helt ny, men ingen andre end jeg kunne
smage den lille forskel - og blander man til cocktail bliver den
eventuelle og minimale surhed helt overdøvet

Fra : nana sørensen

Dato : 23-11-06 01:21

> [...]
> den lille forskel - og blander man til cocktail bliver den eventuelle og

Ikke nødvendigvis. Jeg har smagt en sur bailey, og den var SURsur og skilte.
den var udrikkelig.

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-06 11:39

On Thu, 23 Nov 2006 01:21:04 +0100, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

>Ikke nødvendigvis. Jeg har smagt en sur bailey, og den var SURsur og skilte.
>den var udrikkelig.

Når vi nu er igang med denne diskussion om holdbarhed, hvad så med alm
spiritus, vodka, rom, gin osv som har været åbnet. Kan det blive for
gammelt og hvor lang tid kan det holde INDEN det bliver for gammelt?
Mister det smag efter en vis tid?

mvh Falcon

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-11-06 23:01

On Wed, 22 Nov 2006 22:51:56 +0100
"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Tove

> Du bliver nødt til at vente til den 3 December med 1. søndag i advent.

kan være hun er kunde i Nordea hvor de heller ikke kunne finde ud af
det og var det ikke nybolig der havde sendt kalendre ud med
forkerte markeringer af advent også

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-11-06 00:14

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:
>laske Malaga i skabet som så vidt jeg husker
>er fra 70'erne, den er sikkert udrikkelig.

Hvad er en flaske Malaga?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-11-06 00:26

Frank Løkkegaard skrev:

> Hvad er en flaske Malaga?

En mørk sirupsagtig hedvin fra Malaga. Den forgår
garanteret ikke på 30-40 år.

--
Herluf :·)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-11-06 00:45

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:
>En mørk sirupsagtig hedvin fra Malaga. Den forgår
>garanteret ikke på 30-40 år.

He he, lyder ikke helt rart. Den burde jeg da kende - er da gammel nok,
hvis det er noget fra 70'erne(er årgang '59)

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311