En god remoulade (synes jeg)
Fra : Jens Bruun

Dato : 20-11-06 21:13

Jeg løb over noget, der lignede "hjemmelavet" pickles i ISO's delikatesse
forleden. Jeg købte en bakke, og har i dag bikset en remoulade sammen med
denne pickles som hovedbestanddel. Den blev rigtig, rigtig god, og jeg kan
varmt anbefale den. Here goes:

- "Hjemmelavet" pickles fra ISO hakkes groft
- Mayonaise røres af to friske æggeblommer, rapsolie, jomfruolivenolie (bare
en smule for smagens skyld), saften fra en frisk lime, salt og en
lille-bitte smule sukker
- Den hakkede pickles og mayo blandes i forholdet 1:3 eller 1:4, hvis man
har hang til mayo
- En stor teskefuld honning-dijon tilsættes

Tilberedningstid: Ca. 10-15 minutter.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 20-11-06 21:38

Hej Jens

> Tilberedningstid: Ca. 10-15 minutter.

Lyder spænnende, men bruger du aldrig friske hakkede
løg når du laver den slags ?

--
Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-11-06 21:40

> Lyder spænnende, men bruger du aldrig friske hakkede
> løg når du laver den slags ?

Nope. Jeg kunne forestille mig, det var lige "kradst" nok i en remo, men er
da villig til at prøve.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Max

Dato : 20-11-06 21:58

Hej Jens

> Nope. Jeg kunne forestille mig, det var lige "kradst" nok i en remo,
> men er da villig til at prøve.

Jeg kan anbefale det, jeg pynter ofte den færdiglavede remolade
på den måde, men jeg er også en stor ynder af løg og eddike.

--
Mvh Max

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 20-11-06 22:42

Jens Bruun wrote:

> "Max":

> Nope. Jeg kunne forestille mig, det var lige "kradst" nok i en remo, men er
> da villig til at prøve.

Jeg synes faktisk ikke, det er for voldsomt. Men det skal hakkes meget,
meget fint - og afstemmes godt. Nogle gange bruger jeg det, andre gange
ikke. Lidt efter humør, og hvad remoen skal bruges til.

Ellers ser din opskrift meget ud som min egen, bortset fra at jeg
normalt bruger 1:1 af pickles og mayo, men det er også
snyde-senneps-pickles. Ja, madsnobben bekender sine synder!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang