Lidt mere om ØL, og især om ØLglas
Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 19:12

ØL skal drikkes af glas, og optimalt af en type der passer til netop den øl
man drikker, og så skal øllen også skænkes korrekt.

Folk der drikker øl af flasken, eller dåsen, tilhører et lavere rangérende
folkefærd :^) , og de vil ofte udtale sig udpræget positivt om carlsberg,
eller tuborg.

Men angående glas, synes jeg at jeg stadig mangler nogle varianter i min
samling.
Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online butik, med
et stort udvalg, og helst rimelige priser.

Tak.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 19-11-06 19:26

<K.> wrote:

> [...]
> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online butik,
> med et stort udvalg, og helst rimelige priser.

Min erfaring er at de glas der typisk bruges - byggeriers reklameglas - er
så skrøbelige, at de ikke skal udsættes for pakkepost. Sådanne glas koster
typisk 50,- kr.

Gode gedigne ølglas i forskellige typer, kan med med fordel købe i Tyskland,
hvis man kommer den ved forbi. Jeg har ikke set sådanne i Dk.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-11-06 19:52

<K.> skrev i en meddelelse news:CaGdnaTq0ur2A_3YRVnyrA@giganews.com...
> [...]
> folkefærd :^) , og de vil ofte udtale sig udpræget positivt om carlsberg,

Det var da rigtigt godt at vide det. Så kan man undgå den slags afskum.

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 21:42

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> Det var da rigtigt godt at vide det. Så kan man undgå den slags afskum.
>
> Steen.

Ja, ik'.
Det er bedst at gå langt udenom, for tænk hvis det smitter...
:^)

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 21-11-06 00:14

K. wrote:

> Ja, ik'.
> Det er bedst at gå langt udenom, for tænk hvis det smitter...
> :^)

Ak ja - det kan være svært at blive accepteret for en simpel plebejer.

Knus
Regnar

Fra : Max

Dato : 19-11-06 22:55

Hej K.

> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online
> butik, med et stort udvalg, og helst rimelige priser.

Folk som vil have billige ølglas er en lavere rangerende livsform :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 23:50

> Hej K.

> Folk som vil have billige ølglas er en lavere rangerende livsform :)
>
> --
> Mvh Max

Hehe , et eller andet sted skal snobberiet jo stoppe.
Og om et glas er guldbelagt, hedder rosendahl, eller er lavet af panserglas,
betyder så intet for mig.
Bare det har den rigtige form, der lader øllen komme til sin ret.

Fra : Thor

Dato : 22-11-06 14:12

<K.> skrev i en meddelelse news:CaGdnaTq0ur2A_3YRVnyrA@giganews.com...
> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online butik,
> med et stort udvalg, og helst rimelige priser.

Hvis du kan lide belgiske øl-glas er der selvfølgelig
www.BelgiskBryg.dk

De har næsten alle glassene til 35,- kr

vh

Thor

Fra : Kent

Dato : 22-11-06 22:22

> [...]
> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online butik,
> med et stort udvalg, og helst rimelige priser.

For mig findes der ét ordentlig ølglas, og så kan I ellers alle samme
beholde jeres Holmgård-glas og hvad ved jeg .

Erdinger's 0,5 liters øl-glas!

Et smukt, højt, imponerende glas, der præsenterer øllet på den
bedste måde. Samtidigt er det knald-godt at holde ved!

Se her:
http://www.erdinger-fanshop.de/product_info.php?cPath=22&products_id=291

Der ER reklame-skrift på, men det rører mig sgi' en papand . Og
selvom det er et Weissbier-glas, så har jeg nu ikke noget imod at hælde
en Leffe Bruin i - eller endda Sort Guld kan jeg komme i tanke om.

Et godt solidt glas. Har selv 12 stk. Glasset kan købes på Erdingers side,
jeg linkede til, men jeg har også set dem i flere grænse-kiosker. Kan fåes i
mange størrelser - endda en lille sag på 3 liter . SKÅL!!!

Kent.

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-06 14:53

> [...]
> Derfor vil jeg høre om der er nogen der kender til en god online butik,
> med et stort udvalg, og helst rimelige priser.

Jeg kan anbefale www.belgisk-olsalg.dk/catalog
De har mange rigtig mange glas til rimelige priser.

Mvh MT