Nogle der har prøvet Mr.Beer's hjemmebrygg~
Fra : Kent

Dato : 19-11-06 10:57

Vi var et smut i Tyskland i går for at handle i grænsekioskerne,
og der havde de noget helt nyt hos Fleggaard, jeg aldrig havde set
før. Det var et komplet øl-hjemmebryggersæt med alt hvad man skal
bruge for at lave 8 liter øl. Der skulle kun tilsættes vand.

Jeg kiggede en del på kassen. Sættet kostede 350,00. Det lyder jo
ret billigt, men kan pludseligt blive dyrt hvis man bare ender med
8 liter sprøjt. Lidt fristet var jeg da, men jeg lod pakken stå .

Se her:
http://www.mrbeer.com/index.php?menu=sub1&mactive=0&subactive=0

Er der nogen, der har prøvet sådan et sæt?

Kent

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 19-11-06 11:15

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ret billigt, men kan pludseligt blive dyrt hvis man bare ender med
> 8 liter sprøjt. Lidt fristet var jeg da, men jeg lod pakken stå .

Det er ikke billigt. Det er meget bedre at købe et rigtigt begyndersæt hos
f.eks. www.beerkits.dk. De har meget større udvalg af ølsæt og det er til 22
liter ikke kun 8 liter. Brygspanden er forøvrigt på 30 liter.

Steen

Der lige har lavet min første all-grain India pale ale igår

Fra : Kent

Dato : 19-11-06 11:56

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> [...]
> 22
> liter ikke kun 8 liter. Brygspanden er forøvrigt på 30 liter.

Jeg ved ikke lige hvordan jeg ska få drukket 30 liter øl .

Kent.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-11-06 14:27

Kent wrote:

> Jeg ved ikke lige hvordan jeg ska få drukket 30 liter øl .

Det er det man har venner til

Indtil videre har jeg (med venners hjælp) fået gjort kål på 50 liter øl af
eget bryg bare i år.

Ebbe

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-11-06 23:02

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> Indtil videre har jeg (med venners hjælp) fået gjort kål på 50 liter
> øl af eget bryg bare i år.

Praler du med, at du, med venners hjælp, har drukket 50 liter øl "bare i
år"? Herregud. Du er klar over, vi er sidst i november? Få dig nogle andre
venner. De kan tydeligvis ikke drikke øl.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 21-11-06 11:38

Jens Bruun wrote:

> Praler du med, at du, med venners hjælp, har drukket 50 liter øl
> "bare i år"? Herregud. Du er klar over, vi er sidst i november? Få
> dig nogle andre venner. De kan tydeligvis ikke drikke øl.

Nu laver jeg ikke bælle-øl så deeet...

Men det var nu mere for at fortælle Kent at 20 liter ikke er et problem.

Ebbe

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-11-06 11:25

Prøv at søge på "det" inde på vores forum

Jens
www.haandbrygforum.dk

Fra : Kent

Dato : 19-11-06 11:55

"Jens S. Rasmussen" <J1S@Elbaekhus.dk(lav tallet om til ord)> skrev i en
meddelelse news:456030e1$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Prøv at søge på "det" inde på vores forum
>
> Jens
> www.haandbrygforum.dk

Tak for tippet!

Der var jo både godt og dårligt info om sættet i jeres forum. Man kan lave
udemærket øl med sættet, men man skal nok ikke regne med at kunne
lave mange bryg med det, da kvaliteten er for ringe. Det er min konklusion
efter at have læst et antal indlæg.

Så var det jo nok godt nok, jeg ikke købte det .

Kent.

Fra : Max

Dato : 19-11-06 12:17

Hej Kent

> Så var det jo nok godt nok, jeg ikke købte det .

Jeg ved ikke om man er blevet bedre til at få folk til at lave
det korrekt, men jeg mindes med gru tiden tilbage i
halvfjerdserne hvor gud og hvermand selv skulle brygger
øl, jeg må have drukket mig igennem hundredevis af liter
sprøjt dengang og jeg erindre ikke nogensinde at have
fået noget der egentlig smagte godt.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-06 13:47

> [...]
> øl, jeg må have drukket mig igennem hundredevis af liter
> sprøjt dengang og jeg erindre ikke nogensinde at have

Til gengæld så var forstoppelse nærmest et ukendt begreb, ( for nu at sige
det mildt )

mvh Ebbe

( som osse smagte en del hjemmebrygget "øl" dengang )

Fra : Max

Dato : 19-11-06 16:35

Hej Ebbe

> Til gengæld så var forstoppelse nærmest et ukendt begreb, ( for nu at
> sige det mildt )

Ja, det var tyndt i begge ender :)

--
Mvh Max

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 19-11-06 19:25

Jeg vil gerne sige at man kan idag lave øl på ekstrakt af meget høj
kvalitet.
Med sæt der er billigere pr. liter end mr.beer jeg vil tro at de kan findes
www.brygladen.dk www.maltbazaren.dk
http://beerkits.dk/butik/catalog/index.php

Jens

Fra : Kim Schulz

Dato : 19-11-06 11:27

On Sun, 19 Nov 2006 10:57:07 +0100
"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> wrote:

> [...]
>
> Se her:
> http://www.mrbeer.com/index.php?menu=sub1&mactive=0&subactive=0
>
> Er der nogen, der har prøvet sådan et sæt?

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har set et det i perioder
sælges i Netto herhjemme. Ser lidt plastikagtigt ud efter min mening,
men derfor kan det da godt være det kan lave god øl.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk