Islandsk slik
Fra : Martin

Dato : 26-10-06 18:37

Hvor kan man i danmark købe Islandsk slik?
Kulizuk er der vist noget der hedder...

Mvh
Martin

X-postet til dk.forbruger + dk.kultur.mad+drikke

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 16:48

Martin wrote:

> Hvor kan man i danmark købe Islandsk slik?
> Kulizuk er der vist noget der hedder...

Her er en søgning på Islandsk slik, men ikke noget der hedder Kulizuk. Og
ikke i DK:

iceland+candy(+tradition)

Mvh Jarl

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 27-10-06 20:08

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> wrote in message
> Her er en søgning på Islandsk slik, men ikke noget der hedder Kulizuk. Og
> ikke i DK:

ehm ja, se i google hvad der dukker op
http://www.nordicstore.net/shopdisplaysubcat.asp?id=23&cat=Candy
"noa kulur" - mon ikke er kulur = kugle på islandsk?

Sandra den store sprogkonsulent

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 27-10-06 17:19

for lidt under ti år siden, boede jeg to år på Island, og jeg husker
overhovedet ikke noget slik ved det navn.

MVH
Kasper Malmberg

Fra : Anita

Dato : 27-10-06 21:14

"Kasper Malmberg" <malmberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
for lidt under ti år siden, boede jeg to år på Island, og jeg husker
overhovedet ikke noget slik ved det navn.

Det lyder også mere grønlandsk i mine ører. Men jeg har ikke hørt navnet
før.

Venligst Anita

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 21:28

Anita wrote:

> for lidt under ti år siden, boede jeg to år på Island, og jeg husker
> overhovedet ikke noget slik ved det navn.

> Det lyder også mere grønlandsk i mine ører. Men jeg har ikke hørt
> navnet før.

Det er nemlig lige nøjagtig, hvad det er. Kulusuk er en flyveplads på
østkysten af Grønland lidt udenfor Ammassalik:

http://www.travelpost.com/EU/Greenland/Ostgronland/Kulusuk/map/6295549

http://www.eastgreenland.com/database.asp?lang=eng&num=685 (video)

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 27-10-06 21:28

Fra : Rado

Dato : 28-10-06 13:33

On Fri, 27 Oct 2006 22:28:15 +0200, "erectus"

Så kan man jo tygge lidt på den... ;)

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : erectus

Dato : 28-10-06 17:43

Rado wrote:

> Så kan man jo tygge lidt på den... ;)

Det er ærgerligt -- hvis det kommer til at bryde en hyggelig konversation,
det er bestemt ikke meningen. Lidt OT er her lidt naturscenerier fra den
midtvestlige kyst af Grønland, som også er helt unik:

http://www.ilulissat.gl/dk/

Mvh Jarl