Muffins
Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-10-06 18:19

Hej NG.
Er der en venlig sjæl som vil dele en opskrift på nogle gennemprøvet,
fantastisk og svampede muffins?
MVH Padmé

Fra : Dorthe

Dato : 24-10-06 19:00

Brownie-agtige muffins:

200 g. mørk chokolade grofthakket
60 g. smør
60 g. (1 dl.) hvedemel
1 tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
2 æg
135 g. (1½ dl.) sukker
korn af 1 vanillestang
60 g. mørk chokolade grofthakket
60 g. valnødder grofthakket
evt. 1 spsk. stærk kaffe

Varm ovnen op til 180 grader.

Smelt chokolade (200 g.) og smør sammen i et vandbad. Afkøl det lidt.
Bland mel, bagepulver og salt i en skål.

Pisk æg, sukker, vanillekorn (og evt. kaffe) til en luftig æggesnaps med
en el-håndmikser i en anden skål. Bland chokoladen og melblanding i.
Vend den hakkede chokolade (60 g.) og nødderne i. Blandingen vil være
mere fast end almindelige muffins.

Fordel dejen i smurte forme og glat den ud (kom lidt vand på fingeren).
Bag dem i 15 min. Pas på at de ikke får for meget, for de skal være
fugtige indvendig.

Afkøl dem i 10 min., og vend dem ud på en bagerist.

Mvh Dorthe

Fra : Padmé Amidala

Dato : 28-10-06 09:26

Yum yum, den opskrift lyder god. Den prøver jeg. Tak for hjælpen.
MVH Padmé