Fadøl derhjemme :-)
Fra : Torben

Dato : 13-10-06 12:16

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=473950/

Tror at jeg må have mig sådan én - det bliver spændende at se hvad øllet
kommer til at koste!

mvh
Torben - ølelsker

Fra : Mr.D2

Dato : 13-10-06 13:04

Hej Torben

Carlsberg har meldt ud at en fustage på 5 liter (½kasse øl) kommer til at
koste 125kr. Og det er da sjoffelt, når du kan få en hel kasse for 78kr. i
Bilka
Øllet kan holde sig 21 dage fra du åbner den, hvor en alm. fadølsbar kun
holder 7 dage.

Mr D2

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 13:37

"Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote in message

> Carlsberg har meldt ud at en fustage på 5 liter (½kasse øl) kommer til at
> koste 125kr. Og det er da sjoffelt, når du kan få en hel kasse for 78kr. i
> Bilka

Ja, og jeg bor 20 km. fra den tyske grænse og kan derfor erhverve 2 kasser
odense pilsner for 120 kroner. MEN, fadøl smager jo fantastisk.

Jeg havde dog selv gættet på en pris omkring de 80 kroner, så ja, 125 kr
lyder af meget

> Øllet kan holde sig 21 dage fra du åbner den, hvor en alm. fadølsbar kun
> holder 7 dage.

Jeg tror ikke at 5 liter øl for lov at "overleve" 21 dage hos mig

Mvh & tak for info
Torben

Fra : Mona og Kim

Dato : 13-10-06 16:03

> [...]
> lyder af meget

> Jeg tror ikke at 5 liter øl for lov at "overleve" 21 dage hos mig

I tyskland sælger de også hjemmefad. Jeg har set en Philips PerfectDraft i
city centeret.
Aner ikke hvad den koster men der står lidt her:
http://www.i4u.com/article4209.html

Jeg mener dog at det var omkring 13? for en 6 liters Heineken.

Kim

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 13:39

"Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote in message

> Carlsberg har meldt ud at en fustage på 5 liter (½kasse øl) kommer til at
> koste 125kr.

Hvor har du egentlig de oplysninger fra? Jeg har nemlig ikke selv kunne
finde info omkring priser!

mvh
Torben

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-10-06 15:30

On Fri, 13 Oct 2006 14:38:45 +0200
"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote:

> "Mr.D2" <badedyretUdenspam@ofir.dk> wrote in message

> Hvor har du egentlig de oplysninger fra? Jeg har nemlig ikke selv
> kunne finde info omkring priser!

Det var en del frem i pressen for en 3-4 måneder siden eller mere, hvor
jeg erindrer at have set priser der minder om de nævnte.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-10-06 15:50

On Fri, 13 Oct 2006 16:42:20 +0200
> [...]

> hvor jeg erindrer at have set priser der minder om de nævnte.
>
> Ok tak for info. Jeg tror nu at jeg lader mig friste alligevel

Kan jo være at der kommer andre producenter som har et mere realistisk
syn på det med priser.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 21:03

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote in message

> mvh
> Torben - ølelsker

Noget hænger ikke sammen her. Du kalder dig selv ølelsker, og udviser
samtidig interesse for at få et Carlsberg fadølsanlæg. Nu må du bestemme
dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 21:10

> Noget hænger ikke sammen her. Du kalder dig selv ølelsker, og udviser
> samtidig interesse for at få et Carlsberg fadølsanlæg. Nu må du bestemme
> dig.

Skal du definere min smag?

Fis et andet sted hen med dine ligegyldige kommentater!

mvh
Torben

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-10-06 21:16

> Skal du definere min smag?

Nej. Hvem taler overhovedet om smag her? Det eneste smag, du kender til, er
vist første stavelse i ordet "smagløs". Tror du ikke bare, du skal drikke
dine fadbamser af plastikkrus, som du er vandt til, når du går til banko
eller halbal?

> Fis et andet sted hen med dine ligegyldige kommentater!

Det skal du ved gud ikke bestemme, makker!

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 21:21

> [...]
> er vist første stavelse i ordet "smagløs". Tror du ikke bare, du skal
> drikke dine fadbamser af plastikkrus, som du er vandt til, når du går til

Ja det ved du sikkert en masse om - hvad er det egentlig at du vil opnå med
dine provokationer? Hvad er det at du skal kompensere for?

Hvorfor er det at du blander dig i denne tråd når du intet har at bidrage
med?

> Det skal du ved gud ikke bestemme, makker!

Jeg er ikke dine makker, og tak for det!

mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 13-10-06 21:46

Hej Torben

> Hvorfor er det at du blander dig i denne tråd når du intet har at
> bidrage med?

Nu er det her jo usenet, her kan du spørge som du lyster og
folk kan svare som de lyster.

Mvh Max
(der ved guder heller ikke fatter sammenhæng mellem
Carlsberg fadøl og glæden ved at drikke øl :))

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 21:58

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

Hej Max

> Nu er det her jo usenet, her kan du spørge som du lyster og
> folk kan svare som de lyster.

Enig - men nu plejer han jo altid at spørge om, hvad andre bidrager med, så
derfor mit spørgsmål!

> Mvh Max
> (der ved guder heller ikke fatter sammenhæng mellem
> Carlsberg fadøl og glæden ved at drikke øl :))

Hmm, på en varm sommerdag, til fodboldkampen osv. er det nu bedst med en
kold fadøl.

Ellers er jeg nu mest til Danmarks bedste øl (eller i hvert fald én af dem)
- Ale no. 16 fra Refsvindinge.

Mvh
Torben

Fra : Max

Dato : 13-10-06 22:45

Hej Torben

> Hmm, på en varm sommerdag, til fodboldkampen osv. er det nu bedst med
> en kold fadøl.

Det kan da kun skyldes at man jo ikke kan få andet.

> Ellers er jeg nu mest til Danmarks bedste øl (eller i hvert fald én
> af dem) - Ale no. 16 fra Refsvindinge.

En udmærket øl, men jeg er træt af at ingen af forretningerne
her i nabolaget har skibsøl fra Refsvindinge.

Mvh Max

Fra : Lars Remmen

Dato : 14-10-06 06:58

Max skrev:
> En udmærket øl, men jeg er træt af at ingen af forretningerne
> her i nabolaget har skibsøl fra Refsvindinge.
>
> Mvh Max

Hvis du har en ordentlig vinhandel kan de sikkert tage det hjem (i
kasser). Jeg har en bestilling på en kasse Skibsøl og en kasse Prima
Landøl liggende hos min lokale vinpusher. Nu venter jeg bare på, at
Refsvindinge få tid til at brygge det

Lars

Fra : Max

Dato : 14-10-06 09:30

Hej Lars

> [...]
> kasser). Jeg har en bestilling på en kasse Skibsøl og en kasse Prima
> Landøl liggende hos min lokale vinpusher. Nu venter jeg bare på, at

Ingen problemer i at bestille det, men nu er det sådan at vi
her i byen har et par steder med et extremt stort udvalg
af øltyper, men lige skibsøl har de ikke og det irretere mig.
Forøvrigt er der kun 100 km. til Refsvindinge herfra, så man
kan jo bare køre over og hente noget. Som sagt irretere
det mig bare at det ikke står på hylden istedet for noget
af det udenlandske sprøjt det gør et stort nummer udaf :)

Mvh Max

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-10-06 10:14

> Enig - men nu plejer han jo altid at spørge om, hvad andre bidrager
> med, så derfor mit spørgsmål!

Gør jeg altid det? Tænk engang...

> Hmm, på en varm sommerdag, til fodboldkampen osv. er det nu bedst med
> en kold fadøl.

Hvis du endelig vil diskutere rigtig øl, så er en tjekkisk pilsner bedst
efter en fodboldkamp. På en varm sommerdag er en tysk, ufiltreret hvedeøl
rigtig god. En Carlsberg fadøl er *aldrig* god, men nogen gange må man jo
nøjes. Sådan er det typisk til banko og halballer...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ASKF

Dato : 15-10-06 08:30

Jens Bruun ytrede sig i <XNOdnRGfoPGhN63YRVnysQ@giganews.com> med dette:

> [...]
>rigtig god. En Carlsberg fadøl er *aldrig* god, men nogen gange må man jo
>nøjes. Sådan er det typisk til banko og halballer...

Carlsberg har nu et godt ry i udlandet for at producere Lager typen.

Jeg har også selv rakket Carlsberg og Tuborg ned, men når man har smagt
en god mængde Lager fra andre lande, forstår man efterhånden godt at
udlændinge synes godt om dem.

Jeg foretrækker dog klart strong ales og stouts, men skal det være en
hvedeøl er Ørbæks Weissbier nok den bedste jeg har smagt.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Torben

Dato : 15-10-06 11:24

> [...]
> rigtig god. En Carlsberg fadøl er *aldrig* god, men nogen gange må man jo
> nøjes. Sådan er det typisk til banko og halballer...

Ufiltreret hvedeøl er godt, ja! Men jeg vil også lige nævne en god discount
ale: "Vestfyen Ale" fra Aldi - koster ca. 6 kroner og er faktisk OK til
prisen.

mvh
Torben

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 13-10-06 21:52

Torben wrote:

> Hvorfor er det at du blander dig i denne tråd når du intet har at bidrage
> med?

Du har bidraget med nyheden om, at Carlsberg sælger tyndt "øl" til små
hjemmefadølsanlæg.

Jens har bidraget med sit synspunkt om, at Carlsbergs fadøl dårligt kan
betegnes som øl.

For mig at se, er begge bidrag sympatiske, men formentlig for hver sin
målgruppe. Sådan er usenet så vidunderligt.

Og selvom jeg aldrig ville udtrykke mig så bramfrit som Jens, er jeg
faktisk (som så ofte før) helt enig med ham. Jeg skal ikke "nyde" noget
af denne nyhed. Jeg forstår slet ikke, at folk er så vilde med at få en
"Tuborg fra hanen". Det skulle da lige være mod tørst på en dag, hvor
man har lyst til at være fuld.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Torben

Dato : 13-10-06 22:05

"Kevin Borbye Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> Jens har bidraget med sit synspunkt om, at Carlsbergs fadøl dårligt kan
> betegnes som øl.

Fair nok. Jeg kan bare ikke lide måden hvorpå det sker.

mvh
Torben

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-10-06 08:58

Torben wrote:

> Fair nok. Jeg kan bare ikke lide måden hvorpå det sker.

Det er du så til gengæld næppe heller ene om

Mvh
Kevin Borbye Edelvang