WC
Fra : Sybil

Dato : 30-11-06 19:58

Hej NG
Vi skal ud og købe nyt wc. Vi har kigget på et Hafa Moon toilet, fra Silvan.
Er der nogen der har gode eller dårlige erfaringer med dette, eller bare
gode råd til toiletkøb ?

Pft

Majken

Fra : mcloud

Dato : 30-11-06 20:05

"Sybil" <but@but.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Vi skal ud og købe nyt wc. Vi har kigget på et Hafa Moon toilet, fra
> Silvan.

Hej
det lyder som om man ikke kan få reservedele til det om et par år.
Køb hellere et af de anerkendte mærker Gustavsberg eller ÏFØ ,de garanterer
reservedele i ca 30 år.

mvh
mcloud blikkenslager

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-06 20:46

> det lyder som om man ikke kan få reservedele til det om et par år.
> Køb hellere et af de anerkendte mærker Gustavsberg eller ÏFØ ,de
> garanterer reservedele i ca 30 år.

Samme råd herfra. Vi købte et no-name, og nu 2 år efter bøvler vi med et
utæt toilet. Beklageligvis er det indbygget - hvor glade tror du vi er? Og
det var ikke engang specielt billigt, vi vidste bare ikke bedre.

Mvh Maria

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 30-11-06 21:32

> Samme råd herfra. Vi købte et no-name, og nu 2 år efter bøvler vi med et
> utæt toilet. Beklageligvis er det indbygget - hvor glade tror du vi er? Og
> det var ikke engang specielt billigt, vi vidste bare ikke bedre.

Ja jeg glemmer heller ikke lige med det samme alt det bøvl jeg har haft med
at reparere min mors lorte toilet samt samtlige vandhaner der alt sammen var
noget noname skrammel i et 70ér hus. Ikke lige det man ser når man køber
huset.

Steen.

Fra : Sybil

Dato : 30-11-06 22:33

"mcloud" <kim@kiras.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det lyder som om man ikke kan få reservedele til det om et par år.
> Køb hellere et af de anerkendte mærker Gustavsberg eller ÏFØ ,de

Takker
Vi tænkte også selv i de baner, men troede at der måske var nogle mærker der
var anerkendte, som vi bare ikke kendte. Det var der så ikke :)
Det bliver et IFØ eller Gustavberg, nogle modeller vi specielt skal kigge
efter?

Tak

Majken

Fra : mcloud

Dato : 01-12-06 08:30

> Takker
> Det bliver et IFØ eller Gustavberg, nogle modeller vi specielt skal kigge
> [...]

Der er flere flotte og lækre modeller ,min egen favorit er ÏFØ´s model CERA
med skjult vandlås, som også fås i flere varianter.

mvh mcloud

Fra : L.Støvring

Dato : 02-12-06 08:19

> [...]
> var anerkendte, som vi bare ikke kendte. Det var der så ikke :)
> Det bliver et IFØ eller Gustavberg, nogle modeller vi specielt skal kigge

Vi har netop i denne uge udskiftet begge vores toiletter. Valget faldt på
Gustavsberg ( det ene gamle var et Gustavsberg ( Villeroy & Boch ) og det
andet et Ifö ). Egentlig entrede vi byggemarkedet i den overbevisning at en
kumme er en kumme - og at "Ugens tilbud" til 995,- ligeså fint kunne opfylde
vores behov. Men der skulle nu ikke meget overtalelse fra sælger om at,
reservedele om 2 år er en russisk landsby, til, før vi måtte tænke i andre
baner.

Vi har derfor nu 2 stk.'s Gustavsberg Ceramic 2000. Og de kan anbefales!
Ingenting kan sætte sig fast på den indvendige side, pgra. den specielle
keramiske belægning. Jovist, de kostede lidt mere end 995,- kr. Men
merprisen satser jeg på at tjene ind i form af besparet wc-rens i løbet af
en tid

Mvh. Lisbeth

Fra : Basil

Dato : 02-12-06 21:13

L.Støvring forklarede:
> [...]
> satser jeg på at tjene ind i form af besparet wc-rens i løbet af en tid

Vi endte med et Hafa, hvor mandens så fint kan hænge ned uden at kysse
det hvide, mens han lader hvad han kan
Kai

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 03-12-06 10:37

> Vi endte med et Hafa, hvor mandens så fint kan hænge ned uden at kysse det
> hvide, mens han lader hvad han kan
> Kai

Det er nemlig lige nøjagtig det som jeg hader ved mange toiletter, Har selv
2 i huset og det ene bruger jeg kun til en ting ... og det er alene af denne
grund.

Mvh

Lars

Fra : Basil

Dato : 03-12-06 15:48

Lars Bisgaard forklarede:

> [...]
> i huset og det ene bruger jeg kun til en ting ... og det er alene af denne

Jeg har nøjagtig samme problem.
Toiletter designes helt sikkert af kvinder.
Jeg kan nu anbefale Hafa Moon med sæde der lukker langsomt.
Der er plads til det hele, og Søndagsavisen kan læses helt, uden at
hele kroppen sover.
Kai