/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diesel er fremtiden
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 06-10-06 08:11

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/

Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler såfremt de er
med partikelfilter.

Sidst i artiklen har vi en lidt interessant statistik:
"25 pct. af alle nye biler i Danmark er diesel. I Frankrig er det over
70 pct., mens knap 44 pct. af tyskerne kører diesel."

Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
billige dernede ?


 
 
Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-06 08:28

Henrik Stidsen wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/

> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
> billige dernede ?

Det bliver en af de uløste spørgsmål der er om Frakrig. De tager ikke på
ferie i udlandet, og hvis endelig de gør, så talet de ikke andet end fransk.
Omvendt den anden vej, tager man på ferie i Frankrig, så taler de ikke andet
end Fransk.

Og hvem kan huske at tale fransk mere end 1 måned efter afsluttet eksamen?

Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med at
købe fransk, så lærer man nemlig et ord.

Merde.

:)

--
Per, Esbjerg



Torben Scheel (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-10-06 08:51

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Henrik Stidsen wrote:
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
>> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>> billige dernede ?
>
> Det bliver en af de uløste spørgsmål der er om Frakrig.

Måske fordi de har haft mere held med PSA dieselerne end deres benzinere?

> Merde.
>
Du tænker på "Pferde", men det er tysk - det rette ord er "Cheval". Søg
på "storm p. fransk er meget nemt"

--
vh
Torben

Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-06 10:06

Torben Scheel wrote:

>> Merde.
>>
> Du tænker på "Pferde",

Det gjorde jeg så ikke :)

Merde er en af de første ord man lærer på fransk hvis man ser fransk film :)

--
Per, Esbjerg



Per Henneberg Kriste~ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 06-10-06 14:10

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Torben Scheel wrote:

>>> Merde.

>> Du tænker på "Pferde",

> Det gjorde jeg så ikke :)

> Merde er en af de første ord man lærer på fransk hvis man ser fransk
> film :)

.... som handler om franske biler :)

--
Per, Esbjerg



Lisbeth Jacobsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 06-10-06 09:59

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:45260566$0$20301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med
> at købe fransk, så lærer man nemlig et ord.

Ja JEG jubler altså hver gang jeg ser min franske og traller hver gang jeg
kører i den. *S*

Mvh. Lisbeth




Broegger (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 06-10-06 11:54

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev
news:45261afe$0$4169$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45260566$0$20301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være
>> med at købe fransk, så lærer man nemlig et ord.
>
> Ja JEG jubler altså hver gang jeg ser min franske og traller hver gang
> jeg kører i den. *S*

Kan du så også lide at få trukket tænder ud hos tandlægen?

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Lisbeth Jacobsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 07-10-06 09:35

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9854834559AF8tbr@130.225.247.90...

> Kan du så også lide at få trukket tænder ud hos tandlægen?

Aner det ikke! Mine bisser og den franske er sunde "nul huller" modeller *S*

Mvh. Lisbeth



Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 10:49

Lisbeth Jacobsen <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> "Broegger" <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns9854834559AF8tbr@130.225.247.90...
>
> > Kan du så også lide at få trukket tænder ud hos tandlægen?
>
> Aner det ikke! Mine bisser og den franske er sunde "nul huller" modeller *S*

Har man trang til tandlæger, skal man frekventere en tysk af slagsen -
som Dustin Hoffman oplevede i "Marathonmanden"

Tyskerne - de kan bare det dér med at påføre folk lidelser
--

Jens F

Torben Scheel (09-10-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 09-10-06 08:18

Jens wrote:

> Tyskerne - de kan bare det dér med at påføre folk lidelser

Sludder. Min Audi er ren lindring

--
vh
Torben - Audi 80 1992

Jens F (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens F


Dato : 06-10-06 13:48

Per Henneberg Kristensen tog sin højre fod ud af munden og stavede:
> Henrik Stidsen wrote:
>
>>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
>
>>Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>>billige dernede ?

De laver nogle fortrinlige dieselbiler til hjemmemarkedet. Tyskerne
kommer noget bagefter. Og danskerne laver slet ikke biler.

> Det bliver en af de uløste spørgsmål der er om Frakrig. De tager ikke på
> ferie i udlandet, og hvis endelig de gør, så talet de ikke andet end fransk.
> Omvendt den anden vej, tager man på ferie i Frankrig, så taler de ikke andet
> end Fransk.

Det påstås, at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Hvis man kun skulle rejse til steder, hvor man talte og forstod sproget,
var der kun få, der kom hjemmefra. Hvem i Danmark taler f.eks. thai?

Og der ville ikke være nævneværdig trafik over Storebælt

> Og hvem kan huske at tale fransk mere end 1 måned efter afsluttet eksamen?

Folk med hukommelse?

> Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med at
> købe fransk, så lærer man nemlig et ord.
>
> Merde.

Det lyder sq da også bedre end sheisse
--

Jens F
(Som har haft en Golf diesel, der var slidt op efter 150kkm - nu i
Xantia HDi med 303kkm på klokken - uden problemer)

Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 13:43

Jens F skriver:
>
> De laver nogle fortrinlige dieselbiler til hjemmemarkedet.

Begynder de at eksportere dem på et tidspunkt ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-06 17:10

Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> De laver nogle fortrinlige dieselbiler til hjemmemarkedet.
>
> Begynder de at eksportere dem på et tidspunkt ?

hahahahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



Folmer Rasmussen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 06-10-06 21:47

On Fri, 6 Oct 2006 09:27:35 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Henrik Stidsen wrote:
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
>> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>> billige dernede ?
>
>Det bliver en af de uløste spørgsmål der er om Frakrig. De tager ikke på
>ferie i udlandet, og hvis endelig de gør, så talet de ikke andet end fransk.
>Omvendt den anden vej, tager man på ferie i Frankrig, så taler de ikke andet
>end Fransk.

>--

Hvorfor skulle franskmænd drage udenlands, når de skal på ferie?

Kan du komme i tanker om en eller anden form for natur som de ikke har
indenfor landets grænser?

>--

>Og hvem kan huske at tale fransk mere end 1 måned efter afsluttet eksamen?

>--

Det er franskmændene rigtig gode til.

>--

>Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med at
>købe fransk, så lærer man nemlig et ord.
>
>Merde.

>--

Hvis du nu tog til Frankrig og kiggede lidt på vognparken, og især
hvordan den bliver brugt dernede, ville du få et andet syn på franske
biler. De tåler lidt af hvert, skulle jeg hilse og sige, og mange af
dem bliver svært gamle. Sååååe deeeet.

PS.

Når du slæber din polyestervilla ned til Italien for at du kan indtage
dine frikadeller med rødkål og din spegepølse under fjerne
himmelstrøg, hvad siger Luigi så?

Bryder han straks ud i dansk tale og hilser Per fra Danmark hjertelig
velkommen - på dansk?

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 22:35

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Kan du komme i tanker om en eller anden form for natur som de ikke har
> indenfor landets grænser?

Isbjerge.

Tundra.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 08:41

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Folmer Rasmussen skriver:
> >
> > Kan du komme i tanker om en eller anden form for natur som de ikke har
> > indenfor landets grænser?
>
> Isbjerge.

De har da gletchere, som er en vigtig ingrediens i isbjerge. Så de er en
del tættere på at have isbjerge end man er i Jylland.

> Tundra.

Forkert!

<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c0/Alpine_tundra.jpg/2
00px-Alpine_tundra.jpg>

Det er en om'er!
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 08:50

Jens skriver:
>
> De har da gletchere, som er en vigtig ingrediens i isbjerge. Så de er en
> del tættere på at have isbjerge end man er i Jylland.

Enig, men kan du fortælle mig, hvor deres gletchere "bræer" (knækker og
bliver til isbjerge) ?

> <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c0/Alpine_tundra.jpg/2
> 00px-Alpine_tundra.jpg>
>
> Det er en om'er!

Damn...


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 08:55

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > De har da gletchere, som er en vigtig ingrediens i isbjerge. Så de er en
> > del tættere på at have isbjerge end man er i Jylland.
>
> Enig, men kan du fortælle mig, hvor deres gletchere "bræer" (knækker og
> bliver til isbjerge) ?

I den nederste ende (De flyder godt nok ikke i vand - men hvad galt
er der i et isbjerg, der ligger på land?)

> > <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c0/Alpine_tundra.jpg/2
> > 00px-Alpine_tundra.jpg>
> >
> > Det er en om'er!
>
> Damn...

Så ka' du lære det!
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 09:22

Jens skriver:
>
> I den nederste ende (De flyder godt nok ikke i vand - men hvad galt
> er der i et isbjerg, der ligger på land?)

Det kan man ikke sejle ind i. Det hedder en "sneklat".

> Så ka' du lære det!

Jeg har såmænd være i Frankrig, så jeg har set en del af det....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 10:49

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > I den nederste ende (De flyder godt nok ikke i vand - men hvad galt
> > er der i et isbjerg, der ligger på land?)
>
> Det kan man ikke sejle ind i. Det hedder en "sneklat".

Hvis det er en gletcher består den af is - altså et isbjerg.

Hvilk(e) land(e) har isbjerge man kan sejle ind i? Dem jeg har set med
den egenskab, flyder rundt på havet.

> > Så ka' du lære det!
>
> Jeg har såmænd være i Frankrig, så jeg har set en del af det....

Så ka' du bruge nogen tid på at se resten.
--

Jens F
(Snesejler emeritus)

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 08:51

Jens skriver:
>
> Det er en om'er!

Har de ørken i Frankrig ?

Og regnskove ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 09:51

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > Det er en om'er!
>
> Har de ørken i Frankrig ?

Muligvis ikke noget, der tilfredsstiller den naturvidenskabelige
definition - men i Massif Central er der egne, der kommer tæt på. (Men
hvem hulen drager hjemmefra for at se en ørken - når der er et vinslot i
nærheden?)

> Og regnskove ?

Selvfølgelig

<http://www.windal.net/blog/archives/2006/05/criques-et-foret-de-pluie>
--

Jens F
(som hadede fransk og fransklærere i gymnasiet og først mange år senere
fandt ud af, hvor pragtfuldt et land Frankrig er)

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 12:30

Jens skriver:
>
> Muligvis ikke noget, der tilfredsstiller den naturvidenskabelige
> definition - men i Massif Central er der egne, der kommer tæt på. (Men
> hvem hulen drager hjemmefra for at se en ørken - når der er et vinslot i
> nærheden?)

Og det har vi endda i Danmark !

> <http://www.windal.net/blog/archives/2006/05/criques-et-foret-de-pluie>

Hmm, alternativ vegetation for en regnskov....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 13:48

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > Muligvis ikke noget, der tilfredsstiller den naturvidenskabelige
> > definition - men i Massif Central er der egne, der kommer tæt på. (Men
> > hvem hulen drager hjemmefra for at se en ørken - når der er et vinslot i
> > nærheden?)
>
> Og det har vi endda i Danmark !

Selv om det er udmærket vin, er udvalget _noget_ større sydpå.

> > <http://www.windal.net/blog/archives/2006/05/criques-et-foret-de-pluie>
>
> Hmm, alternativ vegetation for en regnskov....

Undskyld! Sagde du "tropisk" regnskov? Nej vel?
--

Jens F

Folmer Rasmussen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-10-06 16:08

On Sat, 07 Oct 2006 13:30:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jens skriver:
>>
>> Muligvis ikke noget, der tilfredsstiller den naturvidenskabelige
>> definition - men i Massif Central er der egne, der kommer tæt på. (Men
>> hvem hulen drager hjemmefra for at se en ørken - når der er et vinslot i
>> nærheden?)
>
>Og det har vi endda i Danmark !
>
>> <http://www.windal.net/blog/archives/2006/05/criques-et-foret-de-pluie>
>
>Hmm, alternativ vegetation for en regnskov....

>--

Det er godt at der er folk der kan tage over, når jeg skal passe mit
embede.

Hvis jeg må være lidt bramfri, så synes du at være en anelse på
skideren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 18:07

Folmer Rasmussen skriver:
>
> Hvis jeg må være lidt bramfri, så synes du at være en anelse på
> skideren.

Overhovedet nej.

Jeg morer mig blot....
Frankrig er et dejligt land, sådan rent landskabsmæssigt. Fik man dem så
til at bygge nogle ordentlige biler, fandt et pænt sprog til dem og
plantede en masse smukke kvinder i deres land, var det måske et sted der
var værd at flytte hen......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-10-06 18:45

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Frankrig er et dejligt land, sådan rent landskabsmæssigt. Fik man dem
> så til at bygge nogle ordentlige biler, fandt et pænt sprog til dem og
> plantede en masse smukke kvinder i deres land, var det måske et sted
> der var værd at flytte hen......

Hvor er det en typisk dansk leverpostej holdning

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 19:09

Brian skriver:
>
> Hvor er det en typisk dansk leverpostej holdning

Kald det, hvad du vil. Jeg er bare ærlig. Snakkede de russik, havde de
kvinder som svenskerne og byggede biler som tyskerne, så var det værd at
overveje.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 19:34

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

---snip---

> Frankrig er et dejligt land, sådan rent landskabsmæssigt. Fik man dem så
> til at bygge nogle ordentlige biler, fandt et pænt sprog til dem og
> plantede en masse smukke kvinder i deres land, var det måske et sted der
> var værd at flytte hen......

På alle 4 punkter - landskab, biler, sprog og kvinder - ligger landet da
længder foran den store nabo mod øst. Der er 2 af kategorierne bygget
som kampvogne, og sproget lyder som udstødet fra én.

Man skal bare gennem T-land for at komme ned til herlighederne.
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-10-06 19:41

Jens skriver:
>
> På alle 4 punkter - landskab, biler, sprog og kvinder - ligger landet da
> længder foran den store nabo mod øst.

Nej, ikke med bilerne tak.

> Der er 2 af kategorierne bygget
> som kampvogne, og sproget lyder som udstødet fra én.

Sprog ?

Tyskerne har sku ikke sprog, det hedder kommandoer.

LINKS - RECHTS - SCHNITZEL - AUSFART.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 22:00

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jens skriver:
> >
> > På alle 4 punkter - landskab, biler, sprog og kvinder - ligger landet da
> > længder foran den store nabo mod øst.
>
> Nej, ikke med bilerne tak.
>
> > Der er 2 af kategorierne bygget
> > som kampvogne, og sproget lyder som udstødet fra én.
>
> Sprog ?
>
> Tyskerne har sku ikke sprog, det hedder kommandoer.

Alting kommer til den der venter. Endelig noget vi er enige om

> LINKS - RECHTS - SCHNITZEL - AUSFART.

Hov, hov. Det sidste er sq da et bynavn!
--

Jens F

Klaus D. Mikkelsen (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 08-10-06 06:03

Jens skriver:
>
> Alting kommer til den der venter. Endelig noget vi er enige om

Der er masser vi er enige om. Landskabet i Frankrig var en af de andre
ting. Og deres højhastighedstog..... der var sku nogen der forstod at
hælde et par milliarder i et projekt der.

Jeg formoder at du har lagt mærket til Gasturbine TGV'en når du smutter
fra Dyskland til Frans ved Moulhouse (Myhy)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (08-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 08-10-06 10:10

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Jeg formoder at du har lagt mærket til Gasturbine TGV'en når du smutter
> fra Dyskland til Frans ved Moulhouse (Myhy)

Nix! Jeg kommer sjældent den vej, da jeg har fået en svaghed for at køre
gennem Luxembourg og overnatte i Metz. Alternativt gennem Strasbourg.
Det er længere og langsommere at køre så langt vestpå, men det gør
rejsen til en oplevelse ud over den blotte transport.
--

Jens F

Finn Guldmann (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 07-10-06 21:29

Jens skrev:
>> Frankrig er et dejligt land, sådan rent landskabsmæssigt. Fik man dem så
>> til at bygge nogle ordentlige biler, fandt et pænt sprog til dem og
>> plantede en masse smukke kvinder i deres land, var det måske et sted der
>> var værd at flytte hen......
> På alle 4 punkter - landskab, biler, sprog og kvinder - ligger landet da
> længder foran den store nabo mod øst. Der er 2 af kategorierne bygget
> som kampvogne, og sproget lyder som udstødet fra én.
>
Du er sikker på det ikke er tre af kategorierne der er bygget som
kampvogne?

--
MVH Finn
Mon det er utidig indblanden at forvente at muslimske ledere burde have
lige så travlt med at undskylde selvmordsbomber i religionens navn som
de har med at fordømme tegninger og paver?

Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 22:00

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> Jens skrev:
> >> Frankrig er et dejligt land, sådan rent landskabsmæssigt. Fik man dem så
> >> til at bygge nogle ordentlige biler, fandt et pænt sprog til dem og
> >> plantede en masse smukke kvinder i deres land, var det måske et sted der
> >> var værd at flytte hen......
> > På alle 4 punkter - landskab, biler, sprog og kvinder - ligger landet da
> > længder foran den store nabo mod øst. Der er 2 af kategorierne bygget
> > som kampvogne, og sproget lyder som udstødet fra én.
> >
> Du er sikker på det ikke er tre af kategorierne der er bygget som
> kampvogne?

Nej. Landskabet er bygget _til_ kampvogne - ikke _som_.

Men køretøjerne: LastKraftWagen og PanzerKampfWagen dem kender jeg.

P.S.: Sammenligningen med kampvogne kunne fejlagtigt tolkes som udtryk
for soliditet. Men jeg har hørt, hvor mange timers drift motoren i en
LeopardKampfWagen er bygget til. Det vil ikke mange bilejere være
tilfredse med.
--

Jens F

DaFosia (06-10-2006)
Kommentar
Fra : DaFosia


Dato : 06-10-06 08:56

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Henrik Stidsen wrote:
> Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med at
> købe fransk, så lærer man nemlig et ord.
>
> Merde.
>
> :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Husk nu at det kun er franske biler fr PSA. IKKE Renault :)
Nye Renault'er er mere pålidelige end Toyota (iflg. ADAC
Pannenstatistik 2005)


DaFosia (06-10-2006)
Kommentar
Fra : DaFosia


Dato : 06-10-06 08:56

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Henrik Stidsen wrote:
> Selv om man ikke skal snakke med sin bil, anbefaler jeg at lade være med at
> købe fransk, så lærer man nemlig et ord.
>
> Merde.
>
> :)
>
> --
> Per, Esbjerg

Husk nu at det kun er franske biler fra PSA. IKKE Renault :)
Nye Renault'er er mere pålidelige end Toyota (iflg. ADAC
Pannenstatistik 2005)


Lars Hoffmann (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-10-06 09:34

Henrik Stidsen wrote:

> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
> billige dernede ?

Jeg husker også en lignende statistik hernede fra spanien hvor der var
omkring 70-80% diesel i forhold til benzin ved nyere biler.

Grunden er n ok at indkøbsprisen for en bil i Spanien er
tilstrækkelig lav til at det kan betale sig mere at kigge på
driftsomkostningerne end indkøbsprisen. Den danske bilpark er også
meget gammel i forhold til mange andre europæiske lande og for 10 år
siden vvar diesel jo mindre udbredt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Christian B. Andrese~ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 06-10-06 09:38


Torben Scheel wrote:
> Per Henneberg Kristensen wrote:
> > Henrik Stidsen wrote:
> >> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
> >
> >> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
> >> billige dernede ?
> >
> > Det bliver en af de uløste spørgsmål der er om Frakrig.
>
> Måske fordi de har haft mere held med PSA dieselerne end deres benzinere?

Deres benzinmotorer er nu også gode, med mange kilometre i.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...


BJ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-10-06 10:05


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1160118663.327012.248650@b28g2000cwb.googlegroups.com...

KLIP

>Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>billige dernede ?

Nu har de lidt større afstande i de omtalte lande og således mere glæde af
en evt. forskel i omkostningerne.

Selv i UK, kører der mange dieselbiler og her er dieselbrændstoffet (blevet)
dyrere end benzin.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 07-10-06 08:07

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45261c56$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>>billige dernede ?

> Nu har de lidt større afstande i de omtalte lande og således mere glæde af
> en evt. forskel i omkostningerne. Selv i UK, kører der mange dieselbiler
> og her er dieselbrændstoffet (blevet) dyrere end benzin.

Vi har gennem en del året ferieret i Frankrig. Dieselolie har altid
været markant billigere i landet - mellem 1,50 og 2 kr billigere pr liter
uden ekstra skat andre steder...



BJ (07-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-10-06 11:36


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:xmIVg.19313$E02.6869@newsb.telia.net...

KLIP

>>>Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
>>>billige dernede ?
>
>> Nu har de lidt større afstande i de omtalte lande og således mere glæde
>> af en evt. forskel i omkostningerne. Selv i UK, kører der mange
>> dieselbiler og her er dieselbrændstoffet (blevet) dyrere end benzin.
>
> Vi har gennem en del året ferieret i Frankrig. Dieselolie har altid
> været markant billigere i landet - mellem 1,50 og 2 kr billigere pr liter
> uden ekstra skat andre steder...

Der må være en årsag til det...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jens (07-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-10-06 13:48

BJ <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
> news:xmIVg.19313$E02.6869@newsb.telia.net...
---snip---
> > Vi har gennem en del året ferieret i Frankrig. Dieselolie har altid
> > været markant billigere i landet - mellem 1,50 og 2 kr billigere pr liter
> > uden ekstra skat andre steder...
>
> Der må være en årsag til det...

Når det drejer sig om skatter og afgifter, er rationalen ikke altid let
gennemskuelig.
--

Jens F

BJ (07-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-10-06 14:08


"Jens" <spam@finds.dk> skrev i en meddelelse
news:1hmue79.10bhmsfn388dzN%spam@finds.dk...

KLIP

>> > Vi har gennem en del året ferieret i Frankrig. Dieselolie har altid
>> > været markant billigere i landet - mellem 1,50 og 2 kr billigere pr
>> > liter
>> > uden ekstra skat andre steder...
>>
>> Der må være en årsag til det...
>
> Når det drejer sig om skatter og afgifter, er rationalen ikke altid let
> gennemskuelig.

Det har du ret i.

Man skal jo være indfødt for at gennemskue situationen og meningen med
galskaben:

http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=14758

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Martin Sørensen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 06-10-06 11:41


Henrik Stidsen skrev:

> Sidst i artiklen har vi en lidt interessant statistik:
> "25 pct. af alle nye biler i Danmark er diesel. I Frankrig er det over
> 70 pct., mens knap 44 pct. af tyskerne kører diesel."
>
> Hvorfor er det SÅ mange franskmænd der kører diesel ? er de ekstra
> billige dernede ?

For det første er prisforskellen (i Euro) mindre, da der jo ikke er
180% skat på den - det tjenes hurtigere hjem.

Prisforskellen mellem benzin og diesel (ifølge
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=14758) er også
større, hvilket hjælper på regneskabet.

Endelig kan beskatningen være forskellig. I Portugal, der har en
tendens til at modellere sin lovgivning efter Frankrig, er både
registrerings- og ejerafgifter sat efter motorvolumen. Og satserne
lader til at stamme fra de dage hvor en Mercedes 240D havde 72hk, og
derfor skulle beskattes ca som en 72hk benziner - udviklingen i
dieselteknologi er der ikke taget højde for.

mvh

Martin


NS (06-10-2006)
Kommentar
Fra : NS


Dato : 06-10-06 12:17

Henrik Stidsen skrev:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
> Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler såfremt de er
> med partikelfilter.

Sikke da noget ævl... miljøbelastningen bliver sku
da ikke mindre af at skifte til diesel. Godt nok
udleder benzin mere CO2, men til gengæld udledes
der færre af de andre oxider og CO2 er sku den
mindst farlige af dem. Det er sådan nogle billige
argumenter de bruger. Der er jo ingen fakta eller
noget som helst i den anbefaling.

NS

Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 12:22

NS skriver:
>
> Godt nok
> udleder benzin mere CO2, men til gengæld udledes
> der færre af de andre oxider og CO2 er sku den
> mindst farlige af dem.

Er CO2 farligt ?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christopher Stein (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 06-10-06 12:39

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> NS skriver:
>> Godt nok
>> udleder benzin mere CO2, men til gengæld udledes
>> der færre af de andre oxider og CO2 er sku den
>> mindst farlige af dem.
>
> Er CO2 farligt ?
>
> Klaus
ja.. i det lange løb..

Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 12:43

Christopher Stein skriver:
>
> ja.. i det lange løb..

Puha, så må jeg hellere til at lade være med at trække vejret....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Christopher Stein (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Christopher Stein


Dato : 06-10-06 13:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Christopher Stein skriver:
>> ja.. i det lange løb..
>
> Puha, så må jeg hellere til at lade være med at trække vejret....
>
>
>
> Klaus

Ja, gør det..

Jeg tror vi kunne afhjælpe verdens problemer hvis vi forbyder sport.. så
slipper vi for alle dem der trækker vejret hurtigt.. ;)

Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 13:18

Christopher Stein skriver:
>
> Jeg tror vi kunne afhjælpe verdens problemer hvis vi forbyder sport.. så
> slipper vi for alle dem der trækker vejret hurtigt.. ;)

Cool...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (06-10-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-10-06 12:35


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45263C58.9A5DDF1A@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Godt nok
>> udleder benzin mere CO2, men til gengæld udledes
>> der færre af de andre oxider og CO2 er sku den
>> mindst farlige af dem.
>
> Er CO2 farligt ?

Man advokerer for biodiesel.

Her lidt fakta: http://www.biodiesel.de/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-10-06 12:45

BJ skriver:
>
> Man advokerer for biodiesel.

Nåååh, har de ikke kørt med det længe nede i "Dyskland", Rügen svjh.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jens (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 06-10-06 20:13

Klaus D. Mikkelsen <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> NS skriver:
> >
> > Godt nok
> > udleder benzin mere CO2, men til gengæld udledes
> > der færre af de andre oxider og CO2 er sku den
> > mindst farlige af dem.
>
> Er CO2 farligt ?

Hvis man tager en plasticpose over hovedet - og beholder den der - får
CO2-indholdet i luften åndedrættet til at stoppe.

Så ja, det _er_ farligt
--

Jens F

MikLarsen@gmail.com (06-10-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 06-10-06 15:17


Henrik Stidsen skrev:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
> Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler såfremt de er
> med partikelfilter.
>
> Sidst i artiklen har vi en lidt interessant statistik:
> "25 pct. af alle nye biler i Danmark er diesel. I Frankrig er det over
> 70 pct., mens knap 44 pct. af tyskerne kører diesel."


Tjaa. hvis det ikke var fordi at min nye bil kostede 62.800 kr mere for
at få den i diesel med partikelfilter, så havde jeg da også valgt en
diesel, men det tillader min økonomi ikke.

Så hvis vores regering vil have os til at køre i diesel må de jo
sørge for at det kan betale sig.

Mikael


Rune Larsen (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 06-10-06 16:19

Henrik Stidsen wrote:
> 25 pct. af alle nye biler i Danmark er diesel.

Det er eksklusiv gulplade-biler, der regnes som varebiler. Det er jo
ingen hemmelighed at gulplade-biler de også bruges til persontransport
her i landet pga. afgiftsreglerne, og da en langt større andel af dem er
dieseler, er den samlede andel af diesel'er blandt nye biler større i DK.

Journalister og tal... Suk.

Fra Danmarks statistik:
"Dieselbilerne har siden 2001 udgjort 23 pct. af familiernes køb af nye
personbiler, i alt 94.800 køretøjer. De varebiler (til privat
godstransport, på gule plader), som familierne har købt siden 2003, har
for 69 pct. vedkommende været dieseldrevne."

Mvh Rune

Frodo Nifinger (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 06-10-06 21:07


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1160118663.327012.248650@b28g2000cwb.googlegroups.com...
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/

Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler såfremt de er
med partikelfilter.

Jeg tror faktisk at benzin er mere fremtiden end Diesel!

Man er begyndt at konstruere benzinmotorer, hvor driften ikke længere er
afhængig af blandingsforholdet mellem luft og brændstof på 1/14 som i dag.
Dvs at man er ved at opnå dieselsmotorens fordel mht. brændstoføkonomi, og
benzinerens mildere motorgang og mindre miljøbelastning.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Ukendt (06-10-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-10-06 23:07

Henrik Stidsen wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>
> Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler såfremt de er
> med partikelfilter.

Mon sådan en d.....motor (jeg kan ikke få mig selv til at sige ordet) nogen
sinde kommer til at gå ligeså blødt som en benzinmotor og ligeså støjsvagt?
Eller er der en mekanisk begrænsning i d.....princippet der gør, at det
kommer de aldrig til?

MVH Peter



spamsen (07-10-2006)
Kommentar
Fra : spamsen


Dato : 07-10-06 14:16

"Peter" wrote in message
news:4526d395$0$4168$ba624c82@nntp02.dk.telia.net
> Henrik Stidsen wrote:
>> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4002606/
>>
>> Politikere - og Greenpeace - anbefaler nu dieselbiler
>> såfremt de er med partikelfilter.
>
> Mon sådan en d.....motor (jeg kan ikke få mig selv til at
> sige ordet) nogen sinde kommer til at gå ligeså blødt som
> en benzinmotor og ligeså støjsvagt? Eller er der en
> mekanisk begrænsning i d.....princippet der gør, at det
> kommer de aldrig til?
Ja synes nu nok merc's E420 cdi v8 kører blødt, men kan dog drænes til
diesel banker lyde, men hey så går det altså også derud'af
Audi R10 larmer betydeligt mindre end corvetterne til LeMans og for den sags
skyld alle andre "biler" i løbet.. :)

> MVH Peter

--
vh.
Flemming



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste