Nissan Micra 1996, ny toppakning?
Fra : erectus

Dato : 05-10-06 18:31

Hej gruppe
Er der nogen herinde der ved, hvad en toppakning koster i løs vægt, og hvad
det cirka koster at få skiftet en toppakning på en Micra 1996?

Eventuelt også hvad det koster at få slebet top og monteret toppakning hos
en almindelig uautoriseret mekaniker (incl. moms) på subjekt?

Er der en hard-core mekaniker, der kan give et hint om, hvad grunden kan
være til, at den bruger cirka en ½ liter vand i ugen, når der ikke kan
konstateres udsevet vand nogen steder?

Mvh Jarl

Fra : Sorensen

Dato : 05-10-06 18:46

Check vandpumpen. Den kan godt være tæt, når motoren ikke kører og utæt når
motoren ruller. Toppakningen er yderst sjældent på en Micra K11. Jeg er selv
Nissan mekaniker.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : erectus

Dato : 05-10-06 18:56

Sorensen wrote:

> Check vandpumpen. Den kan godt være tæt, når motoren ikke kører og
> utæt når motoren ruller. Toppakningen er yderst sjældent på en Micra
> K11. Jeg er selv Nissan mekaniker.

Jeg takker mange gange for det præcise svar

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 05-10-06 20:26

Jeg tillader mig lige et par spørgsmål mere: Hvor ofte skal tandremmen
skiftes i sådan en karl, 50-60.000 km? Hvad kosten en orginal tandrem,
cirka?

Mvh Jarl

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 05-10-06 20:52

> Jeg tillader mig lige et par spørgsmål mere: Hvor ofte skal tandremmen
> skiftes i sådan en karl

Jeg mener bestemt at der er knastkæde og ikke tandrem i en Nissan Micra.

/tue

Fra : erectus

Dato : 05-10-06 21:08

Nygaard (4330) wrote:

> Jeg mener bestemt at der er knastkæde og ikke tandrem i en Nissan
> Micra.

> /tue

Takker for den melding. Når en 1994'er har knastkæde, så det skulle det vel
været lidet sansynlig, at en 1996'er skulle have tandrem

Mvh Jarl

Fra : Peter Schrøder

Dato : 06-10-06 07:14

erectus skrev:

> Takker for den melding. Når en 1994'er har knastkæde, så det skulle
> det vel været lidet sansynlig, at en 1996'er skulle have tandrem

Da jeg spurgte til min kones Micra, var svaret at
skelnede mellem K10 eller K11. K10 har rem mens
K11 har kæde.

Peter Schrøder