Super lille bil til max 40K
Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 17:49

Hejsa Alle

Hvad ville det bedste bud på en lille bil være hvis kirterierne er:

1. Pris maks 40K
2. Billig vægtafgift, dvs max 800kg
3. 3dørs.
4. 5 gear.
5. Servo
6. Benzin bil.
7. så ny som muligt.
8. skal køre godt og ikke være en skod bil..

Hvad siger i ??

Mvh
Morten

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-10-06 18:15

Hej

Morten Juel wrote:
> Hvad siger i ??

At du er urimelig

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 18:21

> At du er urimelig

hehe hvad med en corsa 1.4i ?? kører de godt ??

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 05-10-06 18:33

Morten Juel wrote:

> hehe hvad med en corsa 1.4i ?? kører de godt ??

16V'eren kører fint. 90 heste til den bette bil er meget passende, men du
skal vist tilbage til en Corsa A for at komme under 800Kg

/Brian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-10-06 10:18

Brian wrote:

> 16V'eren kører fint. 90 heste til den bette bil er meget passende, men du
> skal vist tilbage til en Corsa A for at komme under 800Kg

Nyeste Motor fraråder ellers 16V'eren pga. problemer med tandremmen, men
ellers er udbuddet af Corsa'er under 40kkr forholdsvis pænt.

Ellers kan en Nissan Micra måske være et bud? Der er en del til salg
privat på bilbasen.

Thomas

Fra : Brian

Dato : 14-10-06 12:51

Thomas Rasmussen wrote:

> Nyeste Motor fraråder ellers 16V'eren pga. problemer med tandremmen,
> men ellers er udbuddet af Corsa'er under 40kkr forholdsvis pænt.

Motor er et populistisk møgblad, der har set sig sure på Opel og deres
(dengang) alt for svage tandremme kombineret med for lange intervaller.

/Brian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-10-06 13:27

Brian wrote:

> Motor er et populistisk møgblad, der har set sig sure på Opel og deres
> (dengang) alt for svage tandremme kombineret med for lange intervaller.

Øhh... men du giver dem alligevel ret i at de var for svage? eller hvad?
Hvis en firma virkelig sætter for svage tandremme på samtidig med at
de skal efterses med for lange intervaller, så syntes jeg det er fair at
man påpeger dette og dermed også fraråder købet af disse modeller. Det
er vel hele formålet med at være en forbrugerorganisation som FDM?

I nyeste nummer er det 'jagten' på en billig bil til max 20kkr hvor de
har fundet lidt af hvert. Overskriften for Corsa'en er "Bundsolid
Tysker" hvor fordelene er: Driftsikker, Stort udvalg, billige
reservedele, mens minus-siden er: Tandremme på 16V motorer samt støjende
motorer... Den de havde fundet var en Corsa 1.4i Swing fra 1995 med
165kkm på tælleren (pris 19.5).

Thomas
Der syntes Motor er et ganske udemærket blad.

Fra : Brian

Dato : 14-10-06 17:20

Thomas Rasmussen wrote:

> Øhh... men du giver dem alligevel ret i at de var for svage? eller
> hvad?

Ingen tvivl om det, men Opel er kommet videre... FDM hænger stadig i sagen,
og har vist nok lige anket en afgørelse der _ikke_ faldt ud til FDM's side.

> [...]
> at man påpeger dette og dermed også fraråder købet af disse modeller.
> Det er vel hele formålet med at være en forbrugerorganisation som FDM?

Ja, men problemet er rettet, og har været det længe. Mon de stadig nævner om
10 år, at der var et par Citroen'er eller Touran'er der brød i brand ?

Så vidt jeg husker, var det også en række 1,6 16V'ere der smed remmen før
tid. Som jeg ser det, er FDM ikke længere en neutral part i den sag, de har
lagt for mange kræfter i den.

/Brian

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-10-06 21:27

Brian wrote:

> Ingen tvivl om det, men Opel er kommet videre... FDM hænger stadig i sagen,
> og har vist nok lige anket en afgørelse der _ikke_ faldt ud til FDM's side.

De skriver at man skal være opmærksom på det... spørgsmålet er jo også
hvad det er for en tandrem der rent faktisk sidder i de 10 år gamle
biler, før eller efter Opel tog sig sammen? (og hvad med uorig tandremme?)

> Ja, men problemet er rettet, og har været det længe. Mon de stadig nævner om
> 10 år, at der var et par Citroen'er eller Touran'er der brød i brand ?

Det kommer helt sikkert frem, og det syntes jeg også det burde da man da
skal være opmærksom på om det er lavet ordentligt hvis man køber en
brugt bil. Personligt mener jeg så også at det er en grum grum
design-fejl der er årsagen til at de rent faktisk kan brænde, og man kan
jo have sin tvivl på om det overhovedet er løst permanent på bilerne,
eller om det der blev lavet kun holder et antal år.

> Så vidt jeg husker, var det også en række 1,6 16V'ere der smed remmen før
> tid. Som jeg ser det, er FDM ikke længere en neutral part i den sag, de har
> lagt for mange kræfter i den.

Er du ansat ved et firma der har FDM som modpart eller hvad? Hvis jeg
havde købt en bil hvor firmaet anbefaler fx. 6 år eller 120kkm mellem
tandrems-skift, og den så smutter efter 3 år og 50kkm, så VIL jeg også
have at FDM går efter sagen, specielt hvis det er en tendens som kan
følges i mange andre biler, det er hvad der ligger i at være en
forbrugerorganisation, de varetager forbrugerens interesse og hvis
forbrugeren er blevet behandlet ringe, så skal de da være der og yde støtte.

Så jeg kan vitterligt ikke se problemet med at FDM påpeger at der er/har
været problemer med diverse bilmodeller, det gør det meget nemmere for
MIG som forbruger når jeg skal vælge ny brugt bil.

Thomas

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-10-06 05:43

Hej

Morten Juel wrote:
> hehe hvad med en corsa 1.4i ?? kører de godt ??

Den kender jeg ikke, men ellers ville mit bud være en Mazda 121 1,3 LX
fra 91-95(96). Den opfylder alt undtagen servo. Sådan en kan jeg godt
anbefale efter at have haft sådan en. Den står i øvrigt på min egen
liste over mulige "nr 2 biler" hvis jeg får behov for en.

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 05-10-06 21:02

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6. Benzin bil.
> 7. så ny som muligt.
> 8. skal køre godt og ikke være en skod bil..

BMW 3 Compact

--
-M
'06 BMW 325Ci E92

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-06 22:49

> BMW 3 Compact

ok har du overset krav 1 ???

Mvh
Morten

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-10-06 23:34

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev :

>ok har du overset krav 1 ???

hehe - alligevel er det vist omsonst at forlange servostyring på en
800kg's bil ;)

--
Jan_stevns

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-10-06 08:38

Den Fri, 06 Oct 2006 00:34:03 +0200 sendte jan@stevns.net følgende
røgsignaler:

>hehe - alligevel er det vist omsonst at forlange servostyring på en
>800kg's bil ;)

My thought exactly, der skal godt nok være dømt kagearm og/eller
ekstremt brede sutter før servo har sin berettigelse i en 800 kg's
bil.

Men ellers må en Ford Fiesta vel kunne gøre jobbet.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Otto

Dato : 06-10-06 06:05

On 2006-10-05 23:48:50 +0200, "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> said:

> ok har du overset krav 1 ???

Og nr 2 - min gamle 323ti compact vejede omkring 1250 kg

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 13-10-06 22:35

> ok har du overset krav 1 ???

Og punkt 2...

-M
'06 BMW 325Ci E92 (208 km)
'86 Ford Sierra RS Cosworth (41.xxx km)

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-10-06 01:40

Morten Juel wrote:
> [...]
> 6. Benzin bil.
> 7. så ny som muligt.
> 8. skal køre godt og ikke være en skod bil..

Et bud kunne faktisk være en Toyota Starlet 1,3
Den er kedelig at se på, men kører faktisk ret godt, er kvik og rimeligt
økonomisk.
Den vejer 775 kg og kan findes til de 40.000 kr.
IHMO det bedste bud til pengene.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger