"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:4523ba1d$0$4151$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
>
http://www.subaru.com/sub/misc/safety/index.html
>
> Jeg kan se, at Subaru er kåret som det mest sikre.
>
De skriver selv "some of the safest on the road" hvilket der nok er mere
sandhed i.
> Hvordan er de tests ift. den gængse EuroNCAP?
>
> Mvh.
>
> Frederik
>
>
Både og, testen fra NHTSA er mig bekendt ikke voldsom med lavere hastighed
og uden offset i frontaltesten eksempelvis. Testen hos IIHS ligner så vidt
jeg kan se EuroNCAP, den eneste forskel jeg har kunne få øje på er at de i
US ikke har en stolpetest (i siden på bilen) men så har en test bagfra som
EuroNCAP så ikke har.
Så B9 Tribeca, Outback og Forester klare sig fint i en test som ikke
imponere folk der er vandt til EuroNCAP testen. Forester klare sig bedst i
sin klasse i den gode test
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=58
dog uden at være så god at der falder en medalje af. Legacy er både den
bedste og guldmedaljevinder i sin klasse
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=30 i den gode US-test hvilket
ikke er et tosset resultat. Impreza får også guld i den gode US-test
http://www.iihs.org/ratings/summary.aspx?class=40 og deler andenpladsen i
klassen med SAAB 9-2X (er de ikke også i familie?), så det er reelt "kun"
Forester og Legacy der er bedst i sin klasse i en EuroNCAP-lignende test.
Med venlig hilsen Kim