4 L Shell Helix Super 10W-40 kr. 99,-
Fra : non-exit

Dato : 03-10-06 19:57

4 L Shell Helix Super 10W-40 koster p.t. kr. 99,- i Netto.
I gamle dage blev man frarådet at købe olie i Netto, Bilka og lign., men det
er vel det samme produkt som på tanken og hos bilforhandleren, eller?
Olien er i.ø. stemplet 11/2005 hvilket jeg antager er
produktionstidspunktet. Hvor gammel må olien være når den hældes på?

Venligst

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-10-06 20:32

"non-exit" <non-exit@non-exit.com> wrote in message
> [...]
> Olien er i.ø. stemplet 11/2005 hvilket jeg antager er
> produktionstidspunktet. Hvor gammel må olien være når den hældes på?

Selvfølgelig er den olie OK, hvis det altså er den olie som opfylder
specifikationer og certificeringer som kræves til netop dit automobil...

Jeg havde en gang for et par år siden en interessant email udveksling med
Shell Danmark ang. noget Shell olie som Bilka/AZ solgte meget billigt i
forhold til hvad den solgtes til på Shell tanken.
Jeg havde et par tekniske spørgsmål til olien, og sendte derfor en mail med
dem til Shell Danmarks tekniske informationsafd - her startede man med at
konstatere at den olie som Bilka solgte ikke var importeret af Shell
Danmark, og derfor var det ikke nogen Shell olie....
Jeg mailede tilbage med modspørgsmålet som jo lød på, at hvis ikke det var
Shell olie, hvad var det så ?? - Shell DK svarede at det kendte de ikke
noget til, men da de ikke havde importeret det, så var det ikke Shell
olie....
Nu blen jeg så nysgerrig, og mailede så et spørgsmål om mon ikke man kunne
antage, at såfremt Bilka solgte olie i emballage som på en prik var en kopi
af Shells emballage, så ville Shell DK meget hurtigt rykke ud med alle deres
advokater som ville true med bål og brand......
Svaret fra Shell var, lidt tøvende, men de vedgik at jeg jo nok havde en
smule ret i mine antagelser, og den olie som Bilka solgte, nok var
parallelimporteret olie fra Shell andre steder fra i verden.....
Men mine tekniske spørgsmål ville de stadigvæk ikke svare på, da det ikke
var Shell olie det drejede síg om...

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-06 21:21

In article <4522bac2$0$84031$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> parallelimporteret olie fra Shell andre steder fra i verden.....
> Men mine tekniske spørgsmål ville de stadigvæk ikke svare på, da det ikke

"sjovt". hmm :) du er ikke kommet videre i dine spørgsmål?

Jeg har nemlig selv lige købt 8 liter Shell Helix Ultra i Bilka men hvis
den ikke er den rette olie såeh.. :/

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Basil

Dato : 03-10-06 21:29

Andreas M. Hansen forklarede:
KLIP
> her startede man med at
> konstatere at den olie som Bilka solgte ikke var importeret af Shell Danmark,
> og derfor var det ikke nogen Shell olie....

Det nummer laver Dansk Supermarked tit, med alle mulige varer.
Jeg har en kammerat der har et Dankort uden øvre grænse, når han ser
bestemte produkter til mystisk lav pris, eller når han bliver ringet
op, så skal han tømme butikken for den vare.
Det sker ofte at han skal rykke ud.
Varene er parellelimporteret, og for nogen mærkevarer er dette ikke en
godkendt politik.
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-10-06 21:38

In article <mn.1d447d6acd6cb653.52736@starmail.invalid.co.za>,
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Varene er parellelimporteret, og for nogen mærkevarer er dette ikke en
> godkendt politik.

Ordet "parallelimport" ligger så grimt på tungen.. men er det så slemt?
Kvalitetsmæssigt set og ikke markedsføringsmæssigt set...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Basil

Dato : 03-10-06 21:39

Efter mange tanker skrev Martin Johansen [6000]:

> Ordet "parallelimport" ligger så grimt på tungen.. men er det så slemt?
> Kvalitetsmæssigt set og ikke markedsføringsmæssigt set...

Nej, for det pågældende produkt, noget shampo og lign. var det
nøjagtigt det samme, bare solgt fra Polen eller Letland, og sådan gør
man ikke i det firma.
Kai

Fra : Brian

Dato : 04-10-06 18:56

Basil wrote:

> Jeg har en kammerat der har et Dankort uden øvre grænse...

Mangler han ikke en ekstra kammerat ?

/Brian

Fra : Basil

Dato : 04-10-06 19:17

Brian:

> Mangler han ikke en ekstra kammerat ?
>
> /Brian

Den havde jeg regnet med nok skulle komme, men da ikke med et helt
døgns forsinkelse
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-06 19:39

In article <mn.24c07d6ae0a5e6d0.52736@starmail.invalid.co.za>,
Basil <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> Den havde jeg regnet med nok skulle komme, men da ikke med et helt
> døgns forsinkelse

Brian er ikke så hurtig må du tænke på

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Brian

Dato : 04-10-06 20:46

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]

Gruppen er ikke så hurtig, må du lige tænke på

> Brian er ikke så hurtig må du tænke på

Wrouumm wrouumm...

/Brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-10-06 20:41

non-exit wrote:
> [...]
> er
> produktionstidspunktet. Hvor gammel må olien være når den hældes på?

Jeg købte for mange år siden noget olie ved Harald Nyborg, et mærke fra et
større kendt benzinselskab. Pludselig var det væk - men i stedet var der
Harald Nyborg olie. Jeg spurgte lidt frem og tilbage, det viste sig at
pågældende benzinselskab var utrilfreds over deres olie blev solgt så
billigt, så de blev bedt om at kalde det noget andet.

--
Per, Esbjerg

Fra : ena

Dato : 03-10-06 20:51

"non-exit" <non-exit@non-exit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Olien er i.ø. stemplet 11/2005 hvilket jeg antager er
> produktionstidspunktet. Hvor gammel må olien være når den hældes på?

Det er en udemærket olie hvis den ellers overholder de specifikationer din
bilfabrik foreskriver

MHT holdbarhed havde jeg en dialog med Castrols teknikere som vi på mit
arbejde køber meget olie af svaret var entydigt at hvis olien blev opbevaret
i tætsluttende embalage var holdbarheden næsten uendelig, det eneste der
ville påvirke den var fugt og ilt - altså hvis embalagen ikke var tæt.

Fra : non-exit

Dato : 04-10-06 15:37

Jeg takker for ovennævnte kommentarer og konkluderer, at olien rent faktisk
er Shell olie der kan sammenlignes med den dyrere forhandler/tankolie, og at
der rent faktisk kan være en del at spare ved at købe parallelimporteret
olie.
Hvad angår holdbarhed holder jeg mig til, at sålænge den er produceret inden
for det sidste år (og opbevaret korrekt i originalemballage) er den OK.

Venligst

Fra : Leo Jensen

Dato : 04-10-06 21:14

> [...]
> Hvad angår holdbarhed holder jeg mig til, at sålænge den er produceret
> inden for det sidste år (og opbevaret korrekt i originalemballage) er den

Føtex har den her sidst på ugen til 89 kr ...

Leo