XFace og MacSOUP - hvordan?
Fra : Villy

Dato : 30-11-06 16:54

Hvordan får jeg et billede ind i de artikler, jeg sender? Jeg ved at det
hedder XFace, og at billedet skal være i en bestemtopløsning.
--
Vlly Seiersen
Ålekistvej ...

Fra : Morten Lind

Dato : 30-11-06 19:15

Villy <News@seiersens.dk> wrote:

> Hvordan får jeg et billede ind i de artikler, jeg sender? Jeg ved at det
> hedder XFace, og at billedet skal være i en bestemtopløsning.

Hej Villy

Jeg kan desværre ikke huske det, men Preben Bødker hjalp mig med mit, så
måske skulle du søge på en gammel tråd om emnet?

Hils

M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-11-06 20:29

Morten Lind <forogefternavn@macintoshUDENINTOSH.com> wrote:

> Hej Villy
>
> Jeg kan desværre ikke huske det, men Preben Bødker hjalp mig med mit, så
> måske skulle du søge på en gammel tråd om emnet?

Kunne heller ikke huske det, men min Mac kunne

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Jesper

Dato : 30-11-06 20:27

Villy <News@seiersens.dk> wrote:

> Hvordan får jeg et billede ind i de artikler, jeg sender? Jeg ved at det
> hedder XFace, og at billedet skal være i en bestemtopløsning.

Hej Villy

1. Åbn billede i GraphicConverter
2. Billiede -> Billedstørrelse -> Skalér , sæt dimension til pixels for
højdre og bredde, fjern fluebenet i Bevar proportioner, sæt højde og
bredde til 48 pixels og klik OK
3. Effekt -> sort/hvid -> Tærskelværdi, træk i Zoom skyderen så den
fylder previewboxen ud, træk i tærskel skyderen til du får den bedst
opnåelige kvalitet og klik OK.
4. Arkiv -> Arkivér en kopi som... , Vælg i format x-face, klik på
Arkivér. Luk det oprindelige billedes vindue og klik på arkivér ikke
hvis du vil bevare det oprindelige billede.
5. Abn .xfc filen i TextEdit, kopiér indholdet.
6. I MacSOUP indsættes det så i MacSOUP -> Preferences, klik i Edit
under Personalities, Klik på Extra Headers knappen, indsæt så med Æble+V
og klik OK.

--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-11-06 20:29

Villy <News@seiersens.dk> wrote:

> Hvordan får jeg et billede ind i de artikler, jeg sender? Jeg ved at det
> hedder XFace, og at billedet skal være i en bestemtopløsning.

1. Åbn det ønskede billede i Graphic Converter.
2. Omdan det til maks. 48x48 pixels og1-bit.
3. Arkiver i formatet X-Face fra Graphic Conventer.
4. Åbn arkivet i TextEdit og kopier teksten over i MacSOUP.
5. Indsættes i MacSOUP under File/Settings/Accounts/Edit/Extra Headers.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Villy

Dato : 30-11-06 22:03

Preben Bødker Nielsen <0906-spam@os.dk> wrote:

> [...]
> 4. Åbn arkivet i TextEdit og kopier teksten over i MacSOUP.
> 5. Indsættes i MacSOUP under File/Settings/Accounts/Edit/Extra Headers.

Tak til Jesper Morten og Preben
Mvh. Villy