Hvad skal I have til aften?
Fra : MaG

Dato : 06-10-06 13:50

Hejsa!

Trænger sådan til noget inspiration og kunne derfor godt tænke mig at høre
hvad i skal spise i aften?

Vi skal selv have mandens yndlings ret nemlig:

Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål og
taffel chips og så en god flaske rødvin...

Vh
Maria

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-06 13:53

"MaG" <maria@fredslund.biz> writes:

> Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål og
> taffel chips og så en god flaske rødvin...

Du har glemt at nævne menu-chipsene.

Vi skal hjem til mine forældre på besøg, og min mor lavede brunkål i
går aftes. Så jeg skal have rugbrød!

Mvh Trine, og god weekend

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Diana

Dato : 06-10-06 15:12

> Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål og
> taffel chips og så en god flaske rødvin...
>
> Vh
> Maria

og her skal vi have hjemmelavet lasagne..

fra diana

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 06-10-06 15:48

MaG skrev:
> [...]
>
> Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål og
> taffel chips og så en god flaske rødvin...

Det er ikke helt afgjort endnu. Men vi har fået leveret vores ugentlige
grøntsagskasse og der er bl.a. markchampignon, nye kartofler og avocado.
Jeg overvejer at koge kartoflerne, lave en guacamole som tilbehør og
så noget kyllingebryst og stegte champignons til.

Jesper

Fra : hedelyngen@gmail.com

Dato : 06-10-06 16:32

Og vi skal have søtunge med champignon, Karl Johan svampe, broccoli,
letkogte gulerødder og små aspargeskartofler - danske
selvfølgelig...,-)

Hilsen Jørgen
www.fiskeopskrift.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 17:18

> Trænger sådan til noget inspiration og kunne derfor godt tænke mig at høre
> hvad i skal spise i aften?

Tjaa hvis ikke den fader ud i rugbrød, pga fredags vejrets ugidsomhed, så
skal vi har hjemmefuske grønkarry banan ret..

Det er hakket oksekød der er brunet, så kommer der 2dåser kokusmælk i (kun
det tykke i toppen) så kommer der noget af nettos flydende grøn karry i, og
så snittede peberfrugter.. det står så og simre, og til sidst kommer der 2
bananer i, som er skåret i 2cm bidder, de skal kun lige i til sidst så de
bliver gennem varme og 1/4 splattede.. og så skal det serveres, evt med
salat..

Det er bare mums med det hidsige grønne peber og de søde bananer, og så
kokusmælk til at gøre det exotisk..

Mvh
Morten og Rikke

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 17:19

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 06-10-06 19:02

MaG skrev:
> Hejsa!
>
> Trænger sådan til noget inspiration og kunne derfor godt tænke mig at høre
> hvad i skal spise i aften?

Vi fik såmænd bare svensk pølseret. Det smagte rigtig godt og var da
også brændt lidt på efter alle kunstens regler. Det er arbejdsdag i
morgen, så rødvinen må vente til i morgen aften eller søndag.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 07-10-06 01:28

"MaG" <maria@fredslund.biz> wrote in message
> [...]
>
> Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål og
> taffel chips og så en god flaske rødvin...

Proletarædelse

Fra : Max

Dato : 07-10-06 07:41

Hej Peter

> Proletarædelse

Ja, rigtig mad :)

Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-10-06 10:32

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in

> Proletarædelse

.... som det er en kunst at lave. Masser af mennesker forfalder til at stege
oksemørbradbøffer og kalde det gastronomi, bare fordi de ikke formår
kunsten at fremstille en ordentlig frikadelle.

Kendte et spisested hvor kokkelærlingene fik lov at koge kartofler og stege
pommes frites de første 3 måneder (eller mere om nødvendigt) af deres
læretid.

"Først når du har respekt for en kartoffel og forstår at behandle den
ordentligt, ved vi der er stof i dig til at blive en god kok".

Fra : Emilsen

Dato : 07-10-06 02:04

MaG tastede følgende:

> Trænger sådan til noget inspiration og kunne derfor godt tænke
> mig at høre hvad i skal spise i aften?

Hvad _vi_ skal spise, er vel noget af det mest uinteressante for
andre end os selv.

Trænger du til inspiration, kan du finde mange opskrifter her:
<http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side26.htm>
Det er et stort 'Tag selv Bord', hvor du blot skal følge dine
lyster. Nemmere kan det ikke blive.

God fornøjelse.

m.v.h. Emil

Fra : Kim Schulz

Dato : 07-10-06 11:08

On 07 Oct 2006 09:32:04 GMT
"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> wrote:
[snip]

> [...]
>
> "Først når du har respekt for en kartoffel og forstår at behandle den
> ordentligt, ved vi der er stof i dig til at blive en god kok".

findes der restauranter som ikke gør dette til deres nye kokkelærlinge?
kender en som skrællede kartofler, gulerødder osv i et halvt år inden
han fik lov at være med i selve produktionen.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Lars Holst

Dato : 07-10-06 20:39

"MaG" <maria@fredslund.biz> said in

> [...]
>
> Flæskesteg med kogte kartofler, brun sovs, brunede kartofler, rødkål
> og taffel chips og så en god flaske rødvin...

Filletteret kylinge i tern stegt i mandelolie og jordnøddesmør.
Hertil serveres ris kogt med sukker, risvineddike, koriander og
spidskommen.
Saucen er kokosmælk svagt jævnet med majsstivelse og krydret med galankarod
og citrongræs.
Grøntsagerne er hårdt stegt uden olie og slutteligt kort sauteret i en
hjemmelavet balnding af sambal oelek og andre halvstærke tomatbaserede
indonesiske og balinesiske saucer.

--
Lars Holst