Skærebrædt
Fra : Finn

Dato : 04-10-06 16:07

Jeg har i sommers fået et par TripTrap teaktræs skærebrædt. Jeg har dog
fået smidt vedligeholdsvejledningen væk og der står ikke noget på deres
site...

Hvad er det lige jeg giver dem for de ikke skal tage mod saft og farve?

Mvh
Finn

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 04-10-06 21:49

Finn <post@min.dk> on onsdag 4. oktober 2006 at 17:07 +0100 wrote:
>Hvad er det lige jeg giver dem for de ikke skal tage mod saft og farve?

Sikkert en oliebehandling med linolie.
Men helt ærligt: Who cares? Et skærebræt er et stykke værktøj, der mærkes
af at blive brugt!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Kent

Dato : 05-10-06 00:09

"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> site...
>
> Hvad er det lige jeg giver dem for de ikke skal tage mod saft og farve?

Ring da til TripTrap og spørg . Så er du sikker på at gøre det rigtigt.

http://www.triptrap.dk/dk/about/contact.asp

Kent.

Fra : Max

Dato : 05-10-06 07:43

Hej Finn

> Hvad er det lige jeg giver dem for de ikke skal tage mod saft og
> farve?

Giv dem en gang af den madolie du bruger.

Linolie dur ikke til noget der kommer mad i nærheden af da
det er en god grobund for barkterier.

Mvh Max

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-10-06 20:00

Max skrev:

> Giv dem en gang af den madolie du bruger.

Nemlig! Jeg har lavet mange skærebrædter, fordi jeg som snedker på
et snedkerværksted har haft adgang til fraskær af div. træsorter.
Skærebrædterne har jeg gerne givet vindruekerneolie, som giver en
fin beskyttelse.

> Linolie dur ikke til noget der kommer mad i nærheden af da
> det er en god grobund for barkterier.

Det med linolie brugt på alt, tror jeg stammer fra den hyggelige
Flemming Leth. Det sidder li'som i folk endnu, at man bare skal
give en gang linolie ...

--
Venlig hilsen
Svend Erik