Scanpan, mister slipeffekt?
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 16:30

Hejsa Alle

Jeg har en bunke scanpan gryder og pander, men jeg synes at de med tiden
ikke har så god slip effekt mere :o/

Er der andre der har erfaret det samme?? og evt nogle råd til hvad man kan
gøre?

Mvh
Morten

Fra : Peter Westh

Dato : 30-09-06 17:17

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke har så god slip effekt mere :o/
>
> Er der andre der har erfaret det samme?? og evt nogle råd til hvad man kan

Jeg har samme erfaring, og har gjort to ting: 1) Behandlet dem ligesom
støbejernsudstyr, altså undgået at vaske dem med sæbe og skrubbe dem for
voldsomt og 2) aldrig at købe Scanpan mere.

Jeg prøvede først at rengøre dem med ensymvaskepulver, men det hjalp absolut
ikke.

/P

Fra : Jens-Henrik Thrane

Dato : 01-10-06 19:44

Jeg har også en stak scanpan vi fik anbefalet at skrubbe dem med en
special rustfri grydesvamp, som vi stadig bruger.

Vores problem er ikke så meget at det hænger fast, mere at de steger af
helvede til og at der går måneder før vandet i en gryde koger. Jeg holder
mig til det gode gl. støbejern. Det er det bedste nonstick jeg kender og det
steger dejligt jævnt.

jens

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-10-06 20:11

On Sun, 1 Oct 2006 20:44:20 +0200
"Jens-Henrik Thrane" <jht@norcon.dk> wrote:

> [...]
> af helvede til og at der går måneder før vandet i en gryde koger. Jeg
> holder mig til det gode gl. støbejern. Det er det bedste nonstick jeg

Scanpan har lavet de gryder og pander jeg har været allermest glad for.
Deres scanpan 2000 titanium serie er altså bare super. Holder til
praktisk talt alt, er lette at holde og sliplet overfladen er virkende
uden at være elendig kvalitet som f.eks. tefal teflon overflader.

Bliver en pande lidt skidt og ikke rigtigt vil slippe mere, så giv den
en opkogning med opvaskemaskine vaskepulver og lidt vand (det må ikke
fordampe helt).Det som ikke helt slipper kan fint tages med de stål
grydesvampe man får med (og som også kan købes i løsvægt)
Det har virket hver gang for mig endnu.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 01-10-06 22:07

On Sun, 1 Oct 2006 22:52:39 +0200
"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> [...]
> uden at være elendig kvalitet som f.eks. tefal teflon overflader.
>
> link?? kan ikke se dem på deres side.. :o/

Tror de kalder dem for Classic på deres hjemmeside eller måske Scanpan
Cheramic Titanium.

Fra : Per Kampmann

Dato : 13-10-06 10:10

Læste ved tilfælde jeres indlæg, og da jeg har en butik med
køkkentøj vil jeg gøre opmærksom på to ting ved pander med en
eller anden form for belægning.

1) De kan ikke tåle høje temperaturer= de holder ikke.
2) De kan ikke stege ordentligt. De branker tingene i stedet. Prøv
selv med et spejlæg, som bliver gummiagtigt i kanten på slip-let og
sprødt på en ikke sliplet.
Anbefaling : Køb grundpander uden belægning, men med god
varmefordeling. Alt efter blus kan man købe kobber, støbejern,
pladejern, aluminium eller rustfrit stål, men sørg for at de har en
TYK bund der fordeler varmen godt.
Køb ALDRIG rene rustri stål pander, da det er en elendig
varmefordeler => alt hænger i.
Hvis rustfri stål da med en sandwich bund helst af kobber, men en
meget tyk alu-bund er ok.
Brug kun slip-let ved lave temperaturer, hvor problemerne med at emnet
klæber er størst. Så holder panderne fint.
Vi er ved at lave vores hjemmeside, hvor der bliver en grundig
forklaring af hvad man skal gøre og hvorfor. Indtil da kan i ringe og
spørge os hvis i vil.
Med venlig hilsen

Per Kampmann
33 13 29 28 kogk.dk

Fra : Padre

Dato : 13-10-06 12:00

Per Kampmann skrev:
> Vi er ved at lave vores hjemmeside, hvor der bliver en grundig
> forklaring af hvad man skal gøre og hvorfor.

Kunst og Køkkentøj får et website - det er jeg glad for. Laver i en
oversigt over jeres varer, så man kan se, om i har det, man leder
efter, eller vil man skulle man DL'e katalogetP

--
padre