'Rigtig' Stevia
Fra : Barry Kade

Dato : 29-09-06 18:01

Kan nogen fortælle mig, om det er her er det 'rigtige' stevia:
http://www.stevia-de.net/shop/product_info.php?cPath=21&products_id=65

Altså det, man kan spise, komme i kaffen osv. - uden den bitre smag.

Fra : Max

Dato : 29-09-06 18:18

Hej Barry

> Altså det, man kan spise, komme i kaffen osv. - uden den bitre smag.

På hjemmesiden står der

>Innerhalb der EU nur als Badezusatz einzusetzen.
>Produkte sind jedoch von Lebensmittelqualität.

det skal nok tolkes derhen at i EU er det ikke godkendt som
levnedsmiddel, men det er produceret med levnedsmiddelkvalitet.

Mvh Max

Fra : Barry Kade

Dato : 29-09-06 19:13

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> det skal nok tolkes derhen at i EU er det ikke godkendt som
> levnedsmiddel, men det er produceret med levnedsmiddelkvalitet.

Det besvarer ikke rigtigt mit spørgsmål. :)

Er godt klar over, at Stevia er forbudt i EU til mennesker. Og, at
indehaveren af hjemmesiden er tvunget til at sige, at det ikke er til
indtagelse (ellers får de EU og hele sukker og aspartam-industrien på
nakken, for de to skulle jo nødigt have konkurrence her i EU :))

Samtidigt spiser de det med stor glæde stevia i lande som Schweiz og Japan.
Bruges til the, kager, kaffe osv osv.

Jeg vil bare vide, om det produkt, jeg smed link til, er det, som ikke er
tilsat diverse for at gøre det uspiseligt.
Om det er det, som bruges til ansigtsmasker og til dyrefodder. Eller om det
er det 'rigtige', som japanerne og schweizerne kommer i kaffen.

Fra : Max

Dato : 29-09-06 20:23

Hej Barry

> Jeg vil bare vide, om det produkt, jeg smed link til, er det, som
> ikke er tilsat diverse for at gøre det uspiseligt.

Hvorfor tror du det fremhæves at produktet har levnendmiddelkvalitet ?

Mvh Max

Fra : Barry Kade

Dato : 29-09-06 21:41

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hvorfor tror du det fremhæves at produktet har levnendmiddelkvalitet ?

Tja, badesalt har vel også levnedsmiddelkvalitet. :)

Fra : Max

Dato : 29-09-06 21:54

Hej Barry

> Tja, badesalt har vel også levnedsmiddelkvalitet. :)

Badesalt har da intet med levnedesmidler at gøre.

Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-09-06 22:36

Barry Kade skrev:

> [...]
> Om det er det, som bruges til ansigtsmasker og til dyrefodder. Eller
> om det er det 'rigtige', som japanerne og schweizerne kommer i kaffen.

[citat fra Wikipedia]:

Der er dog rejst betænkeligheder ved brugen af planten, for
den indeholder stoffer, som hæmmer testosteronproduktionen
og sædkvaliteten.

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Sukkerplante"

--
Herluf :·)

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 29-09-06 23:41

Barry Kade skrev:

> Kan nogen fortælle mig, om det er her er det 'rigtige' stevia:
> http://www.stevia-de.net/shop/product_info.php?cPath=21&products_id=65
>
> Altså det, man kan spise, komme i kaffen osv. - uden den bitre smag.

Uden at kende produktet vil jeg tro at det er 'rigtig' steviaextrakt,
som kan bruges i kaffe m.m.

Selv foretrækker jeg at købe skårne steviablade hos Urtekram (jeg får
den lokale helsebix til at tage 1 kg hjem til mig ca. 1 gang årligt),
som jeg bruger til at søde min kaffe. Er extrakten 'bedre' (hvad dét
så end er)?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup