Æbletærte
Fra : FLEXMAN

Dato : 28-09-06 15:22

Nogen der har en god opskrift på æbletærte ?
hilsen
Morten

Fra : OCF

Dato : 03-10-06 17:22

Prøv med æbler

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 03-10-06 17:35

<http://www.elise.com/recipes/archives/002155old_fashioned_apple_pie.php>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Sebastian el. Nina

Dato : 04-10-06 04:06

Denne her bruger jeg altid selv - og den er super! Jeg drysser dog altid
noget kanel over til at gi' det sidste pift.

- Nina

Fra : Padre

Dato : 04-10-06 07:28

FLEXMAN skrev:
> Nogen der har en god opskrift på æbletærte ?

Tarte Tatin
Friske pigeonæbler skrælles og skæres i både.

I en sautérepande laves en lys karamel, som man hælder æblebådene
i, og vender dem i karamellen indtil de er ved at være møre.

Hele herligheden hældes op i en tærteform med butterdej, kanterne
lægges ind over fyl-det i en bred kant og tærten bages ved ca. 175o
indtil tærten tager farve.

--
padre