Verdens bedste chokoladekage og banankage
Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 10:57

Ligger i inde med gode testede opskrifter?
De skal være himmelske

Mvh
Morten

Fra : Emilsen

Dato : 22-09-06 11:58

Juel tastede følgende:
> Ligger i inde med gode testede opskrifter?
> De skal være himmelske

Verdens bedste chokoladekage hedder: "sacher torte".

Hvis du prøver at Goggle efter den, finder du mange opskrifter,
som alle bør være ens.

Det er _meget_ vigtigt, at den ikke får for meget varme
(temperatur/tid), da den så bliver alt for fast i konsistensen.

Delingen af kagen, før der smøres abrikosmarmelade mellem
delene,
klares nemt ved at lægge en stærk sytråd rundt om den friskbagte
kage, slå en enkelt knude, og så stramme til.

Personligt synes jeg abrikosmarmelade er for sødt i denne
sammenhæng. Det giver en bedre smagsoplevelse, hvis du laver en
kompot af abrikoser, helt uden sukker.

Til en opskrift med 5 æg, tilsætter jeg også 5 dråber god rom,
eller 10 dråber god cognac, endeligt ikke mere. Det skal kun
kunne duftes hvis man _ved_ at det er kommet i.

Forbered dig på dit livs bedste kage. Den er ikke bare 'Mums',
den er himmelsk.

m.v.h. Emil

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 22-09-06 13:28

Emilsen skrev:
> Juel tastede følgende:
>

> Verdens bedste chokoladekage hedder: "sacher torte".
>

> Forbered dig på dit livs bedste kage. Den er ikke bare 'Mums',
> den er himmelsk.

Jeg kan kun sige - NAM. Jeg har fået Sacher Torte flere gange. Især i
udlandet. Og uden undtagelse har de hver gang været gode. En klar
favorit - og en klassiker

Hilsen Jesper

Fra : Padre

Dato : 22-09-06 12:58

Juel skrev:

> Ligger i inde med gode testede opskrifter?
> De skal være himmelske

Den bedste chokoladekage, jeg nogensinde har smagt:

GATEAU AU CHOCOLAT (Ali Bab)
200 gram chokolade, 175 gram smør, 100 gram sukker, 75 gram smuttede
mandler, 4 æg, vanille

75 gram chokolade og 125 gram smør smeltes sammen, derefter tilsættes

æggeblommerne og til sidst mandler, sukker og vanille, som man har
stødt/blendet/hakket sammen.

Når det er rørt grundigt sammen, vendes det forsigtigt i de
stiftpiskede
æggehvider.

Bages en en rund springform ( 24 cm. fx.) ved ca. 200 grader i ca. 20
min.

Når den er kølet af, dækkes den med resten af, som man har smeltet
sammen.

--
padre

Fra : lene