Espressomaskine
Fra : Brian S

Dato : 19-09-06 18:50

Jeg skal købe en espressomaskine som gave i denne uge.

Jeg har læst tidligere indlæg her i gruppen om emnet, men det ser ud
til, at mange netop går efter tilbud i f.eks. Netto eller Metro.

Derfor: Hvad er det gode tilbud lige nu, og dernæst: Hvis prisen ikke
er afgørende, hvad er så den rigtigt lækre maskine (op til måske
kr. 5000,-)?

På forhånd tak.
Brian

Fra : Bjorn

Dato : 19-09-06 19:21

Hvis prisen ikke er afgørende, ser jeg kun eet valg:
Rancilio Silvia -
http://risteriet.dk/maskiner.htm#RANCILIO%20SILVIA

Gaggia Coffee og Gaggia Classic er også gode valg. Coffee den rimeligste af
de to maskiner. Prisforskjellen mellom Silvia og Classic er så lille, at det
lønner seg at gå op til Silvia.

Bedste valg er imidlertid at først legge penger i en god kvern. Friskmalet
kaffe gir bedre espresso.
http://risteriet.dk/rancilio.rocky.htm

bjørn

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 19-09-06 19:31

Brian S skrev:
> [...]
>
> Derfor: Hvad er det gode tilbud lige nu, og dernæst: Hvis prisen ikke
> er afgørende, hvad er så den rigtigt lækre maskine (op til måske

Hvilken type er modtageren? En der går meget op i smagen, og vil
bruge tid på det? Skal den bruges hver dag, eller en gang i mellem?
Skal den se smart ud?

Se eventuelt

<http://www.wholelattelove.com/buyingguide.cfm?buyingguideID=1>
<http://www.coffeegeek.com/proreviews>

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Brian S

Dato : 19-09-06 20:16

Bjorn skrev:

> Hvis prisen ikke er afgørende, ser jeg kun eet valg:
> Rancilio Silvia -
> http://risteriet.dk/maskiner.htm#RANCILIO%20SILVIA

Den ser fin ud.

> [...]
> lønner seg at gå op til Silvia.
>
> Bedste valg er imidlertid at først legge penger i en god kvern. Friskmalet

Ups! Det var mange penge oven i!

Tak for dine forslag, Bjorn.

Fra : Bjorn

Dato : 19-09-06 20:52

On Tue, 19 Sep 2006 21:16:21 +0200, Brian S wrote
(in article <1158693381.036175.48930@e3g2000cwe.googlegroups.com>):

> Den ser fin ud.

> Ups! Det var mange penge oven i!
>
> Tak for dine forslag, Bjorn.

Det er selvsagt godt nok at gøre som de fleste espressodrankere (inklusive
mig selv). Starte med selve maskinen.
Det er mere moro at lave kaffe med en god maskine, selv om kaffen bliver
bedre på en "dårlig/billig" maskine når den er friskmalet.

Hjemmelavet espresso drejer seg om at have det morsomt på køkkenet, Når vi
har moro på køkkemet smager kaffen bedst, uanset hva fanatiske kaffesynsere
som mig og andre mener.

Selv drikker jeg to kopper kaffe om dagen (espresso selvsagt). En kop om
morgenen, og en kop om eftermiddagen.
Til det bruger jeg Silvia maskine, Rocky kvern, og brender kaffen i en
Heartware roaster.
Galskab?? Ja selvsagt Moro på køkkenet? JAAAA!

Glem adrig den vigtigste effekten, enten det gælder kaffelaving, lydanleg,
biltype: IMPONATOREFFEKTEN!!

bjørn

Fra : Brian S

Dato : 19-09-06 20:23

Jens Axel Søgaard skrev:

> Hvilken type er modtageren? En der går meget op i smagen, og vil
> bruge tid på det? Skal den bruges hver dag, eller en gang i mellem?
> Skal den se smart ud?

Han er eneboer af italiensk afstamning, men ellers pæredansk. Han er
rastløs af natur, og er ikke den, der vil bruge meget tid på
bryggeriet. Han er væk hele dagen, så det er en morgen- og
aftenfornøjelse. Han er meget stilbevidst om f.eks. biler, men kører
ikke italiensk: BMW.

> Se eventuelt
>
> <http://www.wholelattelove.com/buyingguide.cfm?buyingguideID=1>
> <http://www.coffeegeek.com/proreviews>

Tak for links - jeg kigger nærmere.
Hvad synes du om Bjorns forslag?

mvh Brian

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 20-09-06 09:52

Brian S wrote:

> Hvad synes du om Bjorns forslag?

Har den ikke selv, men kender en, der har og har læst vidt og bredt om
dén maskine. Der er vist ingen tvivl om, at det er den bedste maskine på
markedet i sin prisklasse, og sådan har det været længe.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 20-09-06 13:57

Brian S skrev:

> Tak for links - jeg kigger nærmere.
> Hvad synes du om Bjorns forslag?

Silvia er uden tvivl en særdeles fin maskine. Den er dog
ikke særlig køn. Oscar fra samme firma er en smule pænere.

<http://www.risteriet.dk/maskiner.htm>

Gainsburg foreslår en Pavoni - og den er flot! Men her skal
man selv stå for at skabe trykket ved hjælp af et håndtag,
og det er svært at kunne skabe samme tryk hver gang.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Max

Dato : 20-09-06 14:18

Hej Jens

> Silvia er uden tvivl en særdeles fin maskine. Den er dog
> ikke særlig køn. Oscar fra samme firma er en smule pænere.

Har jeg misforstået noget, var det ikke en espressomaskine
der blev talt om, eller var det tjeneren ?

Mvh Max

Fra : Gainsbourg

Dato : 20-09-06 17:51

> Gainsburg foreslår en Pavoni - og den er flot! Men her skal
> man selv stå for at skabe trykket ved hjælp af et håndtag,
> og det er svært at kunne skabe samme tryk hver gang.

Ja, Pavoni'en er ikke let at bruge - men med lidt øvelse bliver man mere
ferm til det, har jeg ladet mig fortælle...

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Gainsbourg

Dato : 20-09-06 01:31
Fra : someone@nowhere.com

Dato : 20-09-06 11:12

On 19 Sep 2006 10:49:58 -0700, "Brian S" <brian_skryder@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>
>Derfor: Hvad er det gode tilbud lige nu, og dernæst: Hvis prisen ikke
>er afgørende, hvad er så den rigtigt lækre maskine (op til måske

Saego er faktisk rigtig gode - se evt. her:
http://www.coffeetime.dk/shopping/

mvh
Flemming