The Hobbit
Fra : Jan Larsen

Dato : 27-11-06 20:15

Hey.

Er der slet ingen der har skrevet noget om at Peter Jackson ikke skal lave
The Hobbit alligevel.

http://www.theonering.net/staticnews/1163993546.html

Jan

Fra : No Humor Man

Dato : 27-11-06 21:01

Jan Larsen wrote:
> Hey.
> Er der slet ingen der har skrevet noget om at Peter Jackson ikke skal lave
> [...]
Fordi... det er da for sørgeligt... og for dumt af New Line... eek...

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-11-06 02:12

On Mon, 27 Nov 2006 21:00:59 +0100, No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
wrote:

>Fordi... det er da for sørgeligt... og for dumt af New Line... eek...

Som jeg har forstået er PJ uenig med New Line fordi han mener at han skal
have del i mere af indtjeningen på LOTR

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-11-06 20:52

"Jan Larsen" <jb_larsen@hotmail_remove.com> skrev i en meddelelse
> Hey.
>
> Er der slet ingen der har skrevet noget om at Peter Jackson ikke skal lave
> [...]

Jeg har hørt Sam Raimi er i tale....

Fra : Holst

Dato : 27-11-06 21:34

Sren Kjeldsen wrote:

> Jeg har hørt Sam Raimi er i tale....

Ærgerligt.

Men man kan jo altid blive positivt overrasket.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 27-11-06 23:44

> Ærgerligt.
>
> Men man kan jo altid blive positivt overrasket.

Man kan bl.a. læse om det her:

http://www.movieweb.com/news/91/15991.php

http://www.theonering.net/perl/newsview/1/1164235638

Fra : Glad

Dato : 28-11-06 00:11

"Jan Larsen" <jb_larsen@hotmail_remove.com> wrote in

> Hey.
>
> Er der slet ingen der har skrevet noget om at Peter Jackson ikke skal
> lave The Hobbit alligevel.

Jeg synes, det er meget godt. Han magtede jo ikke helt opgaven med Ringenes
Herre.
Filmene mangler sjæl og dybde.

Fra : Anders

Dato : 28-11-06 02:04

> Jeg synes, det er meget godt. Han magtede jo ikke helt opgaven med
> Ringenes
> Herre.
> Filmene mangler sjæl og dybde.

- er du blind, dum eller bare provokerende?!

Fra : David T. Metz

Dato : 28-11-06 10:17

Anders skrev:

> - er du blind, dum eller bare provokerende?!

Ingen af tingene udelukker vist hinanden.

David

Fra : Carsten Agger

Dato : 01-12-06 19:31

David T. Metz wrote:

> Ingen af tingene udelukker vist hinanden.

Eller også har han bare ret?
men nu er jeg heller ikke selv den store Tolkien/LOTR-fan til at starte
med, men personligt havde jeg hellere set Jackson kaste sig over andre ting.

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : Holst

Dato : 28-11-06 10:35

Glad wrote:

> Jeg synes, det er meget godt. Han magtede jo ikke helt opgaven med Ringenes
> Herre.
> Filmene mangler sjæl og dybde.

Det kunne jeg godt tænke mig, du uddybede.

I en udstrækning er jeg enig med dig.

Fra : gb

Dato : 28-11-06 22:51

Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote in

> Det kunne jeg godt tænke mig, du uddybede.

Jeg er også til dels enig. Har man LÆST bøgerne, savner man to meget
væsentlige dele, nemlig kapitlet med Tom Bombadil og den gamle
Pilemand, samt de sidste kapitler, hvor Broderskabet vender tilbage,
og Saruman, Grima og orkerne smides ud af Herredet, og hvor Samwise
bruger Galadriels støv til at få landet til at blomstre igen.

Hvorfor blev dette udeladt?

--
GB

Fra : Eivind

Dato : 29-11-06 00:52

> [...]
>og Saruman, Grima og orkerne smides ud af Herredet, og hvor Samwise
>bruger Galadriels støv til at få landet til at blomstre igen.

Fordi det er lavet om til en film, hvilket er er ganske andet medie
end en bog.

Fra : Holst

Dato : 29-11-06 09:41

gb wrote:

> [...]
> og Saruman, Grima og orkerne smides ud af Herredet, og hvor Samwise
> bruger Galadriels støv til at få landet til at blomstre igen.

Fordi man nu engang ikke kan have alt med i en film af nogle få timers
varighed.

Personligt synes jeg, det var ganske fint, at Tom Bombadil ikke var med.
Tom Bombadil er en "børne"-figur, der hører hjemme i "børne"-bogen
"Hobitten" og ikke hører hjemme i "Ringenes Herre".

Det synes jeg også i en udstrækning, enterne er, og jeg synes heller
ikke, der er særligt vellykkede i filmen.

Fra : gb

Dato : 29-11-06 22:53

> Fordi man nu engang ikke kan have alt med i en film af nogle få
> timers varighed.

Jo, hvis man tilrettelægger det ordentligt.

> Personligt synes jeg, det var ganske fint, at Tom Bombadil ikke
> var med. Tom Bombadil er en "børne"-figur, der hører hjemme i
> "børne"-bogen "Hobitten" og ikke hører hjemme i "Ringenes Herre".

Det er så DIN mening, og den skal du jo have lov at have.

Men jeg savnede altså at se hobitterne genindtage Herredet. Det havde
været en væsentlig bedre slutning. Og jeg tror, at good old JRR ville
være enig.

--
GB

Fra : Holst

Dato : 29-11-06 23:16

gb wrote:

> Jo, hvis man tilrettelægger det ordentligt.

Så du mener, at man kunne have haft ALT med fra de tre bind i 6-8 timers
film?

> Men jeg savnede altså at se hobitterne genindtage Herredet. Det havde
> været en væsentlig bedre slutning. Og jeg tror, at good old JRR ville
> være enig.

Og det er jeg såmænd også enig med dig i

Men man kan nu engang ikke få alt.

Fra : gb

Dato : 30-11-06 11:52

> Så du mener, at man kunne have haft ALT med fra de tre bind i 6-8
> timers film?

Nej, men lige de to nævnte scener tror jeg, man kunne have fået plads
til ved at tilrettelægge anderledes..

> Og det er jeg såmænd også enig med dig i
> Men man kan nu engang ikke få alt.

Jamen jeg har skam selv filmen på hylden, og synes den er god, men
ikke til 100 på en 0-100 skala. Der scorer den max 80-90 i min bog.

Af positive ting er der den detaljegrad man har brugt med sminkning,
kostumer og bygninger. Det er vist næppe set før.

--
GB

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-11-06 09:00

Jan Larsen wrote:
> Hey.
>
> Er der slet ingen der har skrevet noget om at Peter Jackson ikke skal lave
> The Hobbit alligevel.

jo jo, det skal han da:
http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1164265935

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 28-11-06 17:38

> jo jo, det skal han da:
> http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1164265935

Hold kæft hvor hyklerisk...

Hyld filmkunsten! /sarkasme

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-11-06 20:34

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hold kæft hvor hyklerisk...
>
> Hyld filmkunsten! /sarkasme

Hvem er hyklerisk og hvorfor?

/jim

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 30-11-06 17:35

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse

> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er hyklerisk og hvorfor?
>
> /jim

At det atter engang kommer til at handle om penge.

Fra : gb

Dato : 30-11-06 18:11

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in news:bLDbh.151
$xw1.121@news.get2net.dk:

> At det atter engang kommer til at handle om penge.

Nu er det jo ikke en dogme-film med håndholdt kamera, vi snakker om.

--
GB

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 30-11-06 20:42

"gb" <nospam@no.invalid> skrev i en meddelelse
> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in news:bLDbh.151
> $xw1.121@news.get2net.dk:

> Nu er det jo ikke en dogme-film med håndholdt kamera, vi snakker om.

Næh men derfor må jeg vel godt udtrykke en general irritation over
filmmarkedet?

Fra : gb

Dato : 30-11-06 23:49

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in news:1uGbh.176
$LY3.175@news.get2net.dk:

> Næh men derfor må jeg vel godt udtrykke en general irritation over
> filmmarkedet?

Selvfølgelig må du det, men hvis du vil se film i den klasse, kan du
ikke forvente at de bliver lavet med et håndholdt videokamera og
kostumesamlingen fra det lokale forsamlingshus.

--
GB

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 01-12-06 00:20

> [...]
> ikke forvente at de bliver lavet med et håndholdt videokamera og
> kostumesamlingen fra det lokale forsamlingshus.

Nej selvfølgelig koster det noget at lave filmen. Det var ikke det jeg
brokkede mig over. Det var mere de stridigheder der var opstået mellem New
Line Cinema og PJ pga. ikke udbetalte penge.

Fra : gb

Dato : 01-12-06 13:48

> Nej selvfølgelig koster det noget at lave filmen. Det var ikke det
> jeg brokkede mig over. Det var mere de stridigheder der var
> opstået mellem New Line Cinema og PJ pga. ikke udbetalte penge.

Og hvem retter din anke sig imod? NLC eller PJ?

--
GB

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 01-12-06 15:14

> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in

> Og hvem retter din anke sig imod? NLC eller PJ?
>
> --
> GB

Hvis det skulle være retfærdigt i forhold til situationen var det nok mod
NLC, men mht. konceptet i sådanne situationer var det nok begge to.

Fra : gb

Dato : 01-12-06 20:36

> Hvis det skulle være retfærdigt i forhold til situationen var det
> nok mod NLC,

Det kan jeg kun være enig med dig i. Mange gode projekter er røget ad
h. til på grund af "corporate greed". Det gælder både film og
computerspil.

--
GB