Ice Age 2 og Windows XP Home
Fra : Holst

Dato : 26-11-06 23:37

Jeg ved ikke lige, om jeg skal poste mit indlæg her eller et bedre sted.

Jeg fik for nylig en Ice Age 2 på dvd, og den er jo sikkert ganske sjov.

Jeg ejer ikke et fjernsyn, da jeg ikke gider spilde tiden på tv, så
derfor ser jeg normalt film ved at smide en dvd i den bærbare, som jeg
placerer på sofabordet og slutter til stereoanlægget.

Ice Age 2 gav mig dog lidt problem. Der var nemlig ingen lyd. Lidt
nærmere undersøgelser afslørede, at der bag på coveret sad et
klistermærke, der siger "For afspilning af engelsk sprog version kræves
DTS surround". Det viste sig også, at dansk sprog afspilles ganske fint.
Jeg vil dog foretrække at høre den på originalsproget.

Kan det lade sig gøre med mit ringe setup bestående af min bærbare
computer med Windows XP Home SP2. Som afspiller bruger jeg med stor
tilfredshed Intervideo WinDVD 4, som var installeret på min computer, da
jeg købte den. Lyden ryger blot ud af hovedtelefonstikket og ind i min
gamle stereoforstærker.

Vil jeg kunne afspille denne DTS-lyd på mit setup, hvis jeg for eksempel
opgraderer til WinDVD 8

<http://www.intervideo.com/WinDVD/WinDVD.jsp?mode=ComparisonChart>

Gode råd modtages med kyshånd.

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-06 00:36

Holst skrev:
> Vil jeg kunne afspille denne DTS-lyd på mit setup, hvis jeg for eksempel
> opgraderer til WinDVD 8

Ved det ikke specifikt, men det har ikke noget med afspiller-sw at gøre.
Det handler om filter/codec.

Fx virker Nvidias Purevideo Platinum-udgaven:
http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder.html

Ved ikke om der findes billigere alternativer, men dit spørgsmål hører
til i en anden gruppe, hvor fx dk.teknik.htpc er en mulighed - der
sidder andre der kan svare.

David

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-06 00:38

Holst skrev:

> Vil jeg kunne afspille denne DTS-lyd på mit setup, hvis jeg for eksempel
> opgraderer til WinDVD 8
>
> <http://www.intervideo.com/WinDVD/WinDVD.jsp?mode=ComparisonChart>

Nå, læste ikke indenad. Ja, Platinum-udgaven vil virke (det er
formodentlig purevideo).

David

Fra : Sune

Dato : 27-11-06 01:54

On Sun, 26 Nov 2006 23:37:04 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk> wrote:

>Gode råd modtages med kyshånd.

http://www.videolan.org/vlc/
kan afspille DTS og er gratis.

Mvh
Sune

Fra : David T. Metz

Dato : 27-11-06 10:21

Sune skrev:

> http://www.videolan.org/vlc/
> kan afspille DTS og er gratis.

Jeg kan ikke lige gennemskue det på linket, men kan den nedmixe til stereo?

David

Fra : Jens B

Dato : 29-11-06 12:02

> Jeg ved ikke lige, om jeg skal poste mit indlæg her eller et bedre sted.
>
> Jeg fik for nylig en Ice Age 2 på dvd, og den er jo sikkert ganske sjov.

Du kan få den byttet hos producenten, til en udgave hvor engelsk ikke er med
DTS.
Der har nemlig været temmelig mange der har brokket sig, og derfor har de
besluttet at lave en ny version, og ombytte den gratis, hvis man ønsker det.
Du skal selv kontakte distributøren, og ikke butikken hvor den er købt. Og
nej, jeg kan selvfølgelig ikke lige huske hvem distributøren er.

Jens