Kedelige topfilm...
Fra : Koeffe

Dato : 25-11-06 14:46

"He made me an offer I COULD refuse!"

Jeg har endelige fået set to topfilm (ifølge IMDB) -
Godfather og Blade Runner.

Godfather - Hvad er det sindssygt gode ved denne film? Er
den ikke lidt småkedelig? Ved godt jeg ikke bør udtale mig
når jeg kun har set halvdelen af filmen (har gemt resten til
senere fordi jeg blev ved med at falde i søvn til den), men
jeg synes ikke den er spændende.

Blade Runner - Jeg forventede noget feed sci-fi i stil med
Matrix, Det Femte Element og Cubic, men blev da slemt
skuffet. Det er jo bare katten efter musen i et andet
sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Please enlighten me!

--
Koeffe

Fra : Holst

Dato : 25-11-06 15:14

Koeffe wrote:

> [...]
> sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
> fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Det fede ved Blade Runner er selve historien, skuespillet og stemningen,
efter min mening.

Fra : Mads

Dato : 25-11-06 15:15

On Sat, 25 Nov 2006 14:46:23 +0100, "Koeffe"
<graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> wrote:

> [...]
>sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
>fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Nu må du jo tænke på at da Bladerunner kom frem for
mange år siden var der jo ikke nogen der havde set de
film du sammenligner den med. Dengang var den jo
meget imponerende. ( selvom bogen er bedre )

Forstår heller ikke lige hvordan du sammemligner en
"falden på halen komedie" som Det Femte Element
med de andre mere dystre film.

mvh Mads

Fra : Thomas

Dato : 25-11-06 16:22

"Koeffe" <graphic.muse[fjernes]@[fjernes]gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når jeg kun har set halvdelen af filmen (har gemt resten til
> senere fordi jeg blev ved med at falde i søvn til den), men

For ca. 2 år siden købte jeg Godfather DVD-boxen. Jeg havde
læst anmeldelser på IMDB - Og derinde bliver filmene jo nærmest
udråbt som mesterværker.
(1'eren har et gennemsnit på 9,1 i karakter lige nu. 2'eren 9,0.
Og 3'eren får den lidt mere jævne karakter 7,4)

Så det var med store forventninger jeg satte mig til at se 1'eren.
Efter knap 3 timer, blev DVD-boxen sat tilbage på hylden. Og
der har den stået urørt siden - Hvis 2'eren og 3'eren er dårligere
end 1'eren, er det ikke min tid værd - For 1'eren var IMO
ikke bare småkedelig, men MEGET kedelig....

Så jeg er helt enig med dig... Blade Runner har jeg endnu ikke
fået set...

Mvh. Thomas

Fra : Per

Dato : 25-11-06 17:56

> [...]
> når jeg kun har set halvdelen af filmen (har gemt resten til
> senere fordi jeg blev ved med at falde i søvn til den), men

To'eren er klart den bedste !

> [...]
> sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
> fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Om ca. 30 års tid siger den unge generation sikkert det samme om Matrix

'Blade Runner' har en høj status for mange drenge i 30-40 års alderen -
heriblandt undertegnet, fordi filmen var stilskabende og introducerede et
mørkt dystert sci-fi miljø man ikke havde set før. Ridley Scott præsterede
det samme 3 år tidligere med rumgyseren 'Alien' fra 1979 som skræmte folk
fra vid og sans i biograferne. Det var i hvert fald to film som gjorde stort
indtryk på mig som teenager.

Hilsen Per

Fra : Max

Dato : 25-11-06 18:20

Hej Koeffe

> Please enlighten me!

Der er ikke ret meget at oplyse om, vi er og bliver
forskellige og der er nok film du kan lide andre
ikke gider se. Jeg personlig finder Ringenes Herrer
temlig kedelige, Blade Runner gider jeg heller
ikke, men Godfather kan jeg godt lide. Den sidste
Pearl Harbour jeg så var også kedelig.

--
Mvh Max

Fra : Brian P

Dato : 25-11-06 22:24

Koeffe skrev:
> [...]
> når jeg kun har set halvdelen af filmen (har gemt resten til
> senere fordi jeg blev ved med at falde i søvn til den), men

Mit råd: Gem filmen til en dag, hvor du ikke er søvnig. Og se den til
ende, inden du affærdiger den.

> [...]
> sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
> fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Hvis du ikke synes Blade runner er god, synes du ikke Blade runner er
god. Længere er den ikke.

Fra : Peter Heide

Dato : 25-11-06 22:30

> Please enlighten me!

Kan kun give dig ret. Især Godfather er ganske forfærdelig.
Coppola er sårn en elendig instruktør så han fortjente at
blive skudt. De kunne sætte Apocalypso Re-dit-dat op
ved siden af , og skude den også !

Der er ingen ordentlig historie. Skuespillerne er dræbende
kedsomlige. Aller personerne i filmen rager os en skid pgra
dårlig skuespil og elendig instruktion. Musikken i filmen høre
til i et cirkus. Nej. Jeg kan kun give dig ret ; Godfather
er en dræber der ikke er værd at skrive om.

Og så har du ikke engang set 2'eren...so help me GOD !

Fra : Dan

Dato : 25-11-06 22:41

> Kan kun give dig ret. Især Godfather er ganske forfærdelig.
> Coppola er sårn en elendig instruktør så han fortjente at
> blive skudt. De kunne sætte Apocalypso Re-dit-dat op
> ved siden af , og skude den også !

Ja, sæt I jer bare i sofaen med Bad Boys 2 og Pearl Harbor... der skal vel
noget med action i og det kan GF ikke stikke....hvad med den nye med
Jean-Clown, måske? (hans film er forresten ikke stinkende dårlige længere)

Dan

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-11-06 18:28

"Peter Heide" skrev i en meddelelse

> Coppola er sårn en elendig instruktør så han fortjente at
> blive skudt.

Hey mand , så kan jeg skrive en R.I.P

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 26-11-06 19:51

> Hey mand , så kan jeg skrive en R.I.P

Yeh man. You are welcome !

Forøvrigt har jeg tilsyneladende ikke smurt tykt nok på ; jeg
syntes faktisk Francis Ford er ikke mindre end genial (dengang)

Ikke bare Apocalypse Now, Godfather 1 & 2 men også
The Conversation med Gene Hackman burde stå på hylden
hos enhver film-nut .Han havde en utrolig fin periode i midt-70erne.

Det var han ikke ene om . Der var virkelig gang i amerikansk
film dengang ; Polanski, Spielberg, Scorsese etc etc

Kan anbefale denne bog om perioden :

http://www.amazon.com/Easy-Riders-Raging-Bulls-Sex-Drugs-/dp/0684857081

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 26-11-06 20:24

"Peter Heide" skrev i en meddelelse

> Forøvrigt har jeg tilsyneladende ikke smurt tykt nok >på ; jeg
> syntes faktisk Francis Ford er ikke mindre end genial (dengang)

He he .. et par stykker røg da i

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Brian P

Dato : 25-11-06 22:38

Peter Heide skrev:

> Kan kun give dig ret. Især Godfather er ganske forfærdelig.
> Coppola er sårn en elendig instruktør så han fortjente at
> blive skudt. De kunne sætte Apocalypso Re-dit-dat op
> ved siden af , og skude den også !

Slap lige af.

> Der er ingen ordentlig historie.

Øh, hvordan definerer du historie? Godfather fortæller en klokkeklar,
tragisk historie om en mand, der....

.....ender med at ofre sig selv og kærligheden for familien - og bliver
fjorten gange mere kriminel end den far, han startede med at distancere
sig i forhold til.

> [...]
> til i et cirkus. Nej. Jeg kan kun give dig ret ; Godfather
> er en dræber der ikke er værd at skrive om.

Aaaaah, du prøver på at være ironisk!

> Og så har du ikke engang set 2'eren...so help me GOD !

Ja, nogen hævder at den er bedre, selv synes jeg højst den er lige
så god som etteren.

Fra : Brian P

Dato : 25-11-06 22:46

Peter Heide skrev:

> [...]

> til i et cirkus. Nej. Jeg kan kun give dig ret ; Godfather
> er en dræber der ikke er værd at skrive om.

Du prøver (forhåbentlig) på at være ironisk!? Mht. musikken kan den
ganske rigtigt give mindelser om temaet fra Fellinis "La Strada", der
netop har cirkus-livet som omdrejningspunkt, men derudover er det jo
bare lort, du lukker ud.

> Og så har du ikke engang set 2'eren...so help me GOD !

Der er dem, som hævder, at toeren er bedre end etteren, selv synes jeg
højst den er lige
så god som The Godfather. Det er filmkunst af høj kaliber.

Fra : Brian P

Dato : 25-11-06 22:48

Peter Heide skrev:

> [...]

tragisk historie om en mand, der....

.....ender med at ofre sig selv og kærligheden for familien - og bliver
fjorten gange mere kriminel end den far, han startede med at lægge
afstand til.

Fra : Brian P

Dato : 25-11-06 22:51

Peter Heide skrev:

> [...]

> Og så har du ikke engang set 2'eren...so help me GOD !

Der er dem, som hævder, at toeren er bedre end etteren, selv synes jeg
højst den er lige så god som The Godfather. Det er naturligvis
filmkunst af høj kaliber og alle dem der siger noget andet har lov til
det (men ved ikke hvad de snakker om).

Fra : Kim2000

Dato : 25-11-06 23:46

> [...]
> når jeg kun har set halvdelen af filmen (har gemt resten til
> senere fordi jeg blev ved med at falde i søvn til den), men

Det er som man tager det, skildringen af personer er jo fantastisk, men jeg
finder rent faktisk de 9-10 timer vil være bedre i en tv-serie over 9
afsnit. Kort sagt vil jeg sige at handling er langtrukken fordi vi skal have
defineret personerne, og det er altså meget fint, men personligt har jeg
svært ved at holde fokus på den slags film i 3-4 timer af gangen.

> [...]
> sceneri end man er vant til. Er den ikke kun blevet så hypet
> fordi den var meget banebrydende da den kom frem?

Det er jo ikke sci-fi på samme måde som de film du nævner, men faktisk synes
jeg den er en af de film der giver et af de mest realistiske billeder på
fremtiden, nemlig mere af det samme, fortsat en underklasse, lidt bedre
teknologi osv. Og så er det fedt at robotterne rent faktisk har en mission,
som man kan forholde sig til og den del med de ikke er onde er også et godt
træk.
mvh
Kim

Fra : Brian P

Dato : 28-11-06 20:38

Michael Meidahl Jensen skrev:

> He he .. et par stykker røg da i

Damn ;) Men ironi kan være svær af afkode, især på skrift.