Søger film der illustrerer den amerikanske~
Fra : Silver

Dato : 24-11-06 21:51

Davs.

Jeg er ude efter film som viser en rigtig amerikansk jul, lidt ala fars fede
juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i dette scenarie.

Mvh
Silver.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 24-11-06 22:26

Silver skrev:

> Jeg er ude efter film som viser en rigtig amerikansk jul, lidt ala fars fede
> juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i dette scenarie.

It's a Wonderful Life?

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-11-06 23:28

Lars Rindsig wrote:

> It's a Wonderful Life?

Og så er der den dér med ham, der kommer til at slå Julemanden ihjel. Tim
et-eller-andet. Den er faktisk både sjov og meget julet.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.

Fra : the LU

Dato : 25-11-06 01:32

> Og så er der den dér med ham, der kommer til at slå Julemanden ihjel. Tim
> et-eller-andet. Den er faktisk både sjov og meget julet.
>
> Per V.

Du tænker nok på "The Santa Clause" (http://imdb.com/title/tt0111070/) med
Tim Allen. Der er for øvright også en to'er.

/Toby

Fra : Dopedog

Dato : 25-11-06 09:21

> Du tænker nok på "The Santa Clause" (http://imdb.com/title/tt0111070/) med
> Tim Allen. Der er for øvright også en to'er.

.... og 3'er

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-11-06 09:44

the LU wrote:

> Du tænker nok på "The Santa Clause"
> (http://imdb.com/title/tt0111070/) med Tim Allen. Der er for øvright
> også en to'er.

Præcis. Jeg roder bare altid rundt i Tim Burton, Tim Robbins og Tim Allen.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 26-11-06 10:51

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> Og så er der den dér med ham, der kommer til at slå Julemanden ihjel. Tim
> et-eller-andet. Den er faktisk både sjov og meget julet.
>
> Per V.

Rabid , Julemanden bliver majet ned med maskinpistol.
--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.

Fra : Max

Dato : 25-11-06 09:02

Hej Silver

> Jeg er ude efter film som viser en rigtig amerikansk jul, lidt ala
> fars fede juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i

Drømmen om den amerikanske jul er vel illustreret lidt
i en film som "Polarekspressen".

Forøvrigt må alle de film hvor Ebenezer Scrooge er med også være
oplagte emner.

--
Mvh Max

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 26-11-06 10:22

Scripsit Max:

> [...]
> som "Polarekspressen".
>
> Forøvrigt må alle de film hvor Ebenezer Scrooge er med også være

Nok næppe - Dickens' historier foregik almindeligvis i England.

Jeg mener, der skulle være nogle gode amerikanske julescener i "Meet
me in St. Louis"

Lars Erik Bryld

Fra : Per Hansen

Dato : 25-11-06 11:41

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> mentioned this

> [...]
>
> Jeg er ude efter film som viser en rigtig amerikansk jul, lidt ala
> fars fede juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i

Jingle all the way http://www.imdb.com/title/tt0116705/
Ernest saves christmas http://www.imdb.com/title/tt0095107/
Scrooged, vises pt på TV2 Film
ELF http://www.imdb.com/title/tt0319343/
Bad Santa http://www.imdb.com/title/tt0307987/
Jack Frost http://www.imdb.com/title/tt0141109/
Trapped in paradise http://www.imdb.com/title/tt0111477/

Så som så film, foregår i juletiden ihvertfald:
Die Hard 1+2
Dødbringende Våben 1

Lige dem jeg kan komme i tanke om.
--
Per Hansen

Fra : Silver

Dato : 25-11-06 21:03

> [...]
> Trapped in paradise http://www.imdb.com/title/tt0111477/
>
> Så som så film, foregår i juletiden ihvertfald:

Tak til jer alle, der var flere som jeg ikke havde tænkt over.

Mvh
Silver.

Fra : Jesper

Dato : 26-11-06 10:51

Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i dette scenarie.

The Night the Rendeers Died

Fra : Jens B

Dato : 29-11-06 12:05

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Davs.
>
> Jeg er ude efter film som viser en rigtig amerikansk jul, lidt ala fars
> fede juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i dette
> scenarie.

"Hjælp det er jul" (christmas with th creanks) - Også en Tim Allen

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 30-11-06 00:06

On Fri, 24 Nov 2006 21:51:14 +0100, "Silver"
> [...]

>juleferie eller alene hjemme filmene. De skal bare foregå i dette scenarie.

Hvis du spørger en amerikaner, så kan der kun være tale om een film "A
Christmas Story" http://imdb.com/title/tt0085334/ Jeg tror ikke at
den er specielt kendt uden for USA, men den vises til hudløshed i
jiuletiden, en enkelt tv kanal viser den konstant i 24 timer.

--
Lars Ehlers, San Francisco