Liste over udenlandske film som bruger Køb~
Fra : Daniel Brenøe

Dato : 24-11-06 11:36

Jeg er ved at udforme den komplete liste over udenlandske film hvor en
eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne arme.

Fra : Silver

Dato : 24-11-06 11:43

http://www.imdb.com/title/tt0337697/

Fra : Morten Steen

Dato : 24-11-06 11:43

> Jeg er ved at udforme den komplete liste over udenlandske film hvor en
> eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
> forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne arme.

Reptilicus!!!! :P

Og enkelte scener af den dér "The Prince And Me" blev vist også klaret i
København.

Thomas Vinterbergs "It's All About Love" er også optaget delvist i
København.

Det var dem jeg lige kunne komme på.

Morten

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-11-06 11:48

Morten Steen wrote:
> Reptilicus!!!! :P

Den tæller da vist ikke helt som udenlandsk hva? :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Morten Steen

Dato : 24-11-06 12:00

> Den tæller da vist ikke helt som udenlandsk hva? :)

Det er vist et fortolkningsspørgsmål. ;)

Morten

Fra : Morten Steen

Dato : 24-11-06 12:02

> Det er vist et fortolkningsspørgsmål. ;)

Som der står på IMDB : "Although it was shot in Denmark, producer Sidney W.
Pink had the dialog spoken in English. When the finished film was turned
over to American International, Pink was informed that the dialog would be
re-looped. AIP head Samuel Z. Arkoff felt that what he called the "sing-song
Scandinavian accents" would have U.S. audiences laughing. Pink objected and
threatened to file suit. After Pink had other industry professionals view
his version of the film, the lawsuit was dropped and AIP released the film
in an edited and re-dubbed version."

Så min teori kan vel forsvares? :D

Morten

Fra : PerX ...

Dato : 27-11-06 17:53

In article <4566d13d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
morten.x@film.dk says...

> [...]
> re-looped. AIP head Samuel Z. Arkoff felt that what he called the "sing-song
> Scandinavian accents" would have U.S. audiences laughing.

Så det var kun accenterne de grinede over? ;)

Fra : Morten Steen

Dato : 24-11-06 11:46

> Det var dem jeg lige kunne komme på.

Det slog mig lige, at hvis du klikker på Filming Locations for f.eks. "The
Prince And Me", og klikker igen på Copenhagen, Denmark, får du samtlige 633
hits på ting der er optaget i København. Mange af dem er naturligvis danske,
men at luge ud i listen må være til at overskue.

Morten

Fra : PerX ...

Dato : 27-11-06 17:57

In article <4566ccc9$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
morten.x@film.dk says...

> Reptilicus!!!! :P

Vi mangler helt klart nogle flere katastrofe film i Kbh.

Springflood drunker københavn - vi må se det på film inden det sker i
virkligheden *g*

Fra : Basil

Dato : 24-11-06 13:56

Daniel Brenøe kom med denne ide:
> Jeg er ved at udforme den komplete liste over udenlandske film hvor en
> eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
> forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne arme.

Der er jo den der gamle en om Anastacia, jeg ved ikke om filmen hedder
det. Den er bla. med Yul Brenner.
Hvordan ser i location på IMDB?
Jeg kan ikke finde det.
Kai

Fra : -USH-

Dato : 24-11-06 14:25

Basil skrev:

> Hvordan ser i location på IMDB?
> Jeg kan ikke finde det.

Her:
http://www.imdb.com/Sections/Locations/

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : David T. Metz

Dato : 24-11-06 16:46

-USH- skrev:

> Her:
> http://www.imdb.com/Sections/Locations/

Den fanger ikke alt, fx ikke den her:
http://imdb.com/title/tt0044685/

David

Fra : Zeki

Dato : 24-11-06 15:43

'Smilas fornemmelse for sne' er så vidt jeg husker tysk-produceret. Desuden
er der den svenske "Mannen som slutade röka" fra 1972, den amerikanske
B-film "Secret Mission" med Jim Brown i hovedrollen, tyske "Der rote Kreis"
fra 1960 samt "Zimmer 13" fra 1964.

Mvh
Zeki

Fra : Stig Holmberg

Dato : 24-11-06 15:50

> [...]
> eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
> forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne arme.

Topaz, af Hitchcock: http://www.imdb.com/title/tt0065112/

Både scener fra rådhuspladsen, "Den permanente" og Østerbro.

Mvh. Stig

Fra : Lars Rindsig

Dato : 24-11-06 16:10

Stig Holmberg skrev:

> Topaz, af Hitchcock: http://www.imdb.com/title/tt0065112/

.... og Torn Curtain (måske ... jeg kan ikke huske om vi rent faktisk ser
København, eller om det kun er hotel-interiøret)

Bergmans En lektion i kärlek foregår delvist i Nyhavn.

lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-11-06 17:03

Stig Holmberg wrote:
> "Daniel Brenøe" <dfr25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Topaz, af Hitchcock: http://www.imdb.com/title/tt0065112/
>
> Både scener fra rådhuspladsen, "Den permanente" og Østerbro.

Det husker jeg! Især de amerikanske skuespilleres udtale "Dænn
pørrrmaNÆNtæij"

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 25-11-06 16:12

> Det husker jeg! Især de amerikanske skuespilleres udtale "Dænn
> pørrrmaNÆNtæij"

Er lidt unfair overfor John Forsythe, mener at huske hans udtale var ganske
udmærket. (Kan huske en scene hvor han siger det i en telefon.)

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 24-11-06 19:05

On 24/11/06 15:50, in article 7-CdnQbkvPUAm_rYRVnysw@giganews.com, "Stig
Holmberg" <noone@nowhwere.com> wrote:

> Topaz, af Hitchcock: http://www.imdb.com/title/tt0065112/
>
> Både scener fra rådhuspladsen, "Den permanente" og Østerbro.

.... Og Frederiksberg: Krydset mellem Finsensvej og Dalgas Boulevard.
Apoteket man kan se, ligger der stadigvæk.

Torn Curtain har også nogle optagelser i Nyhavn.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 24-11-06 16:40

> [...]
> eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
> forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne arme.

Sexy Girls of Denmark (Hong Kong)
http://www.imdb.com/title/tt0291841/

The Counterfeit Traitor
www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=7114&&start=1042
http://www.imdb.com/title/tt0055871/

Sette scialli di seta gialla
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=15178
http://www.imdb.com/title/tt0069253/

Hitchcocks Torn Curtain
http://www.imdb.com/title/tt0061107/

The Right Person
http://www.imdb.com/title/tt0450835/
Kortfilm fra Hammer, optaget i Bray Studios, men "foregår" i en lejlighed i
København med udsigt over Børsen, mener at kunne huske der er nogle skud af
København i starten af filmen.

Mvh.

Ole

Fra : Max

Dato : 27-11-06 18:13

Hej Daniel

> Jeg er ved at udforme den komplete liste over udenlandske film hvor en
> eller flere scener er optaget i København. Listen skal bruges i
> forbindelse med en artikel og alle bud vil blive modtaget med åbne

Frederick Forsyths Sjakalen "The Day of the Jackal" havde i bogen
noget fra København, mon ikke det også er med i filman ?

--
Mvh Max