Danske Criterion: Klassikere af høj kvalit~
Fra : Lædertarzan

Dato : 22-11-06 15:11

Hej alle!

Er der nogen, der kan sige noget om kvaliteten af de film, det danske
selskab Criterion Film udgiver? Jeg kan huske noget med, at selskabet
vist har noget at gøre med On Air Video, og det er jo en god grund til
at være uhyggeligt varsom.

Jeg har fundet nogle gamle indlæg, som handlede om specifikke film -
bl.a. Salo - men jeg vil gerne vide lidt om kvaliteten generelt, og
specifikt om de Werner Herzog-film, de har udgivet.

Kan nogen hjælpe?

Fra : Ole Kofoed

Dato : 22-11-06 15:41

"Lædertarzan" <ingen@adresse.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> Salo - men jeg vil gerne vide lidt om kvaliteten generelt, og specifikt om

Kvaliteten skulle være meget svingende, DVDsnak har anmeldt en del af
udgivelserne:

http://dvdsnak.topcities.com/id15.htm

Mvh.

Ole

Fra : Per Hansen

Dato : 22-11-06 15:41

Lædertarzan <ingen@adresse.her> mentioned this

> [...]
> bl.a. Salo - men jeg vil gerne vide lidt om kvaliteten generelt, og
> specifikt om de Werner Herzog-film, de har udgivet.

Jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over den amerikanske afdeling af
Criterion. Der er også en himmelvid forskel i priserne på Criterion
udgivelser og så det billige lort fra On Air Film.
Amerikanske Criterion's hjemmeside:
http://www.criterionco.com/asp/index.asp
Jeg tror ikke at Dansk Criterion har sin eksistens længere, siden
criterionfilm.dk er lukket, så det er er i butikkerne nu (reg2) er vist
restvarer fra dem.

--
Per Hansen

Fra : Lædertarzan

Dato : 22-11-06 17:41

Per Hansen wrote:

> Jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over den amerikanske afdeling af
> Criterion.

Heller ikke jeg, men de har jo ikke noget med danske Criterion Film at
gøre. Hvorfor blande dem ind i det?

> Der er også en himmelvid forskel i priserne på Criterion udgivelser og så det billige lort fra On Air Film.

Danske Criterions udgivelser er heller ikke særlig dyre. I Stereo Studio
i Århus koster de en halvdredser, men hvis det bare er On Air-udgivelser
i digipaks, er man jo ikke bedre stillet. (Digipaks giver ikke noget
plus i bogen hos mig.)

> Jeg tror ikke at Dansk Criterion har sin eksistens længere, siden
> criterionfilm.dk er lukket, så det er er i butikkerne nu (reg2) er vist
> restvarer fra dem.

Siden virker fint på min computer og ser ikke spor lukket ud.

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 23-11-06 12:48

> Siden virker fint på min computer og ser ikke spor lukket ud.

De er stadigt i fuld vigør. Jeg modtog for ikke så længe deres udgivelse af
Soderberghs "Kafka" fra dem. Kvaliteten er svingende, så det er bare med at
læse anmeldelser (søg via dvd-basen.dk).