Superman Returns / DVD [ Spoiler ? ....not~
Fra : Peter Heide

Dato : 20-11-06 03:51

Jeg har altid holdt meget af Superman og denne seneste skuffer ikke.

Jeg gad ikke gå i biffen for at se den, så den har sikkert været
anmeldt/omtalt
hér før, men hvad pokker, nu kommer den på DVD.

Den bedste Superman er og bliver Christopher Reeve. En super
skuespiller og et fint menneske ( kunne ikke udstå Pinochet og
republikanerne,
dengang i 70erne ; thats my guy )

Men ham hér er sgu ogsågod nok. han undlod at smile til "os" i sidste
scene.Kikkede bare. Respekt. Det var Reeve's ide og høre ligesom til hans
(meget ironiske) udgave.

Superman Returns mangler heller ikke ironi ; bare hele starten af filmen
med alle planter, solsystemer and what not, der komme susende imod
er " over the top". Så er bunden ligesom lagt. Lector i Spaceys udgave
er også fin ( godt lide den scene hvor bedstemor takker for hans
"evner" hvorefter man sér 2 slikkende hunde ) Men igen syntes jeg
Hackman var sjover.

Filmen er måske lige vel rørstrømsk, og lidt for lang, men
fin nok til et enkeltgangs-kik og ikke mere.

Fra : Thomas

Dato : 20-11-06 15:22

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Lector i Spaceys udgave er også fin.

Lector? Du mener vel Luthor...?

..thomas

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-06 16:38

> [...]
> Hackman var sjover.
>
> Filmen er måske lige vel rørstrømsk, og lidt for lang, men
> fin nok til et enkeltgangs-kik og ikke mere.

Jeg synes man i allerhøjeste grad har forsøgt at lave en ny Reeve superman,
de ligner jo også hinanden hvis man ikke kigger alt for godt efter. Jeg
synes bare at Reeve lige gav Superman det ekstra. Jeg føler aldrig rigtig vi
kommer ind under huden på Superman og Superman bliver dermed reduceret til
en gut der kaster lidt rundt med et par bjerge og det var så det. Jeg synes
simpelthen filmen er uvedkommen. Jeg mener man kommer langt tættere på
Spiderman, Daredevil og den groft undervurderet Hulk, så den del skuffede
mig. Jeg synes også filmen stod havde sat sig mellem to stole, er det en
komedie eller action? Lex er nærmest en farce på sig selv. Måske er der for
meget firserfilm over den.

Måske skulle man en dag laver en Superdan film, hvis der er nogen der kan
huske denne geniale tegneserie fra firserne.

mvh
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-06 18:30

Den 20-11-06 16.38 skrev Kim2000 følgende:

> Jeg synes man i allerhøjeste grad har forsøgt at lave en ny Reeve superman,

Ja, det var tydeligt at se, at man havde skelet til Reeves bevægelser,
fx når Clark Kent skulle være kejtet. Det var generende, fordi man ikke
kunne lade være med at sammenligne, og fordi Reeves gjorde det noget
bedre - især det med kejtetheden.

Det er fuldstændigt det samme som med film-musicaludgaven af Mel Brooks'
The Producers. Her forsøger Nathan Lane og Matthew Broderick at ligne
Zero Mostel og Gene Wilders udgaver af rollerne, og de falder igennem
med et brag.

Når man laver en genindspilning, burde man lige stoppe op og spørge sig
selv: "Kan jeg spille den samme rolle på samme måde som de originale
skuespillere - og gøre det bedre?" Hvis ikke, bør man prøve at
nyfortolke rollen i stedet.

> Måske skulle man en dag laver en Superdan film, hvis der er nogen der kan
> huske denne geniale tegneserie fra firserne.

Jeg har da et album et eller andet sted - kom der mere end ét?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rette smed for bager: En dårlig vane med fatale følger...

Fra : Kim2000

Dato : 20-11-06 20:14

> [...]
> rollen i stedet.

> Jeg har da et album et eller andet sted - kom der mere end ét?

Jeg tror det er et desværre nej, helt suverænt et af de bedste album på
markedet, næsten på højde med Vakse Viggo, hvor man fortsat kan falde ned af
sofaen når man læser et

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 06:19

> Jeg har altid holdt meget af Superman og denne seneste skuffer ikke.

Lodret uenig. Det bedste ved den nye film er intro sekvensen. Resten er
stort set ligegyldigt. Historien er så tynd som det er muligt, og kunne være
skriblet ned på en serviet under en frokostpause -- spillerne klarer sig dog
flot, men en film holdes ikke oppe på godt skuespil alene. Historien er det
vigtigste - og den er der bare ikke.

Den holder ikke til mere end et enkelt gennemsyn.

*GAB*