Fearless - ingen spoilere
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-11-06 18:18

Jeg opdagede tilfældigvis i går aftes at Fearless nu er udkommet på
DVD hernede i Spanien hvor jeg bor, så jeg fløj ned til min nærmeste
DVD pusher 5 minutter før lukketid og snuppede den med hjem. Nachos i
ovnen, cola ud af køleskabet, et 1½ kilo tungt kødben til hunden og
så ellers hjemmebioen for mig selv. (Konen er gravid og er
fuldstændig energitom efter klokken 10 om aftenen, så hun blev pakket
i seng)

Nuuuj hvor er der gang i Jet Li igen! Fearless er ligeså koreografisk
smutk som vi forventer af en Jet Li film med Yuen Wu Ping og Ronny Yu
ved roret. Samtidig er den også brutal som vi så det i Unleashed.
Historien er ret ligefrem, men der er dog en troværdig og udemærket
personlighedsudvikling som man efterhånden ofte mangler i moderne
actionfilm. Den er bygget mere klassisk op i stil med de ældre Jackie
Chan film, hvor en hændelse sender hovedpersonen ud på en personligt
udviklende rejse og til sidst kommer frem som en mere hel person.
Heldigvis slipper vi for den asiatiske slapstick humor som men jeg ofte
ikke kan blive fri for i den slags kung-fu film.

Kampscenerne er både opfindsomme og spændende (Jeg tog mig selv i at
holde vejret af spænding flere gange), men hvis man skal sige noget er
persongalleriet nok lidt for arketypisk og handlingen en anelse for
klichefuldt.

Jeg giver filmen 5 ud af 6 brækkede håndled.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-11-06 11:39

>Jeg giver filmen 5 ud af 6 brækkede håndled.
>
>Med venlig hilsen
>Lars Hoffmann

Jeg er meget enig i dine betragtninger.
Der var knald på generelt i filmen og især i de enkelte kampscener