LOTR hos cdon
Fra : Markus B

Dato : 07-11-06 01:24

Jeg ved godt at dette er et utilgiveligt dumt spørgsmål men kan I sige mig
om det kun er den sidste af de tre film i Lord of the Rings trilogien som
findes i en extended version der er interessant?

Går jeg glip af noget stort hvis jeg køber dette sæt:
https://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav=9179&nav_genre=9179&selected_flik=movies -
jeg har slrig set den sidste i extended version, og var ikke helt tilfreds
med mængden af Gandalf i bio-versionen?

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 07-11-06 08:19

Markus B wrote:
> Jeg ved godt at dette er et utilgiveligt dumt spørgsmål men kan I sige mig
> om det kun er den sidste af de tre film i Lord of the Rings trilogien som
> findes i en extended version der er interessant?

Alle tre bliver hævet med 50% - især The Two Towers - måske med 70% i
kvalitet - så med de priser et sæt extendedudgaver fås for ville det
være synd ikke at gøre.

> [...]
> jeg har slrig set den sidste i extended version, og var ikke helt tilfreds

Mængden af Gandalf kan jeg ikke lige udtale mig om - har kun set
bioversionerne et par gange da de vat i biffen og extended-udg.
har jeg set _mange_ gange. Kan faktisk ikke huske forskellene
mere. Men jeg har set at de i Bilka og lign. steder har et sæt
ext. til ganske få penge.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 07-11-06 16:40

"Markus B" <mm@m.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg har slrig set den sidste i extended version, og var ikke helt tilfreds

Jeg kan se de har de tre extended for 549 på cdon (dog kun med eng.
subtitles). Det lyder som et godt køb!

(især taget i begtragtning at jeg vist nok gav 400+ for både 1 og 2)

Fra : Holst

Dato : 07-11-06 17:11

Lars Lauridsen wrote:

> Jeg kan se de har de tre extended for 549 på cdon (dog kun med eng.
> subtitles). Det lyder som et godt køb!

Jeg kunne ikke lade være i dag. Jeg var i Føtex, og de havde
12CD-udgaven stående for 500 kr.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 08-11-06 07:37

> Jeg kunne ikke lade være i dag. Jeg var i Føtex, og de havde 12CD-udgaven
> stående for 500 kr.

Billigt!

/Lars

Fra : Holst

Dato : 08-11-06 09:34

Lars Lauridsen wrote:

> Billigt!

Over stakken af boxsets påstod de også på et skilt, at man sparede hele
500 kr.

Så jeg sparede 500 kr. i går, og det er jo altid dejligt at spare nogle
penge. Så opdager man slet ikke, at man også brugte 500 kr. i går

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 10:51

> Jeg kunne ikke lade være i dag. Jeg var i Føtex, og de havde 12CD-udgaven
> stående for 500 kr.

man har kunne købe LOTR extended for 500 kr siden 2005 i Kvickly med
medlemskort.

Fra : Martin Skovbo

Dato : 12-11-06 09:32

Nej dér! Medlemstilbud i Kvickly har altså en udløbsdato. Jeg spurgte så
sent som i forgårs på den Hitchcock-box, der en gang var på medlemstilbud.
Den koster nu 699,- for alle (selvom den har hjørner som herregårdssten
efter ½ år i rodekasserne)

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : gb

Dato : 12-11-06 09:26

"Müller" <gt8> wrote in

> man har kunne købe LOTR extended for 500 kr siden 2005 i Kvickly
> med medlemskort.

http://makeashorterlink.com/?Q2331272E
The Lord of the Rings Trilogy (Extended Edition Box Set)
The Lord of the Rings Trilogy (Extended Edition Box Set) by Elijah
Wood, Ian McKellen, Viggo Mortensen, and Liv Tyler (DVD - 2004)
DVD: See all 52 items
Buy new: £25.97 Usually dispatched within 7 to 11 days

Kurs for £ er ca. 11.-, dvs. ca. 285.- kolde, danske bananer via
Amazon...

--
GB

Fra : René Lønstrup

Dato : 12-11-06 14:41

gb wrote:
> [...]
> DVD: See all 52 items
> Buy new: £25.97 Usually dispatched within 7 to 11 days

Man skal dog være opmærksom på at der formentligt ikke er danske
undertekster på den udgivelse. Ikke at det gør noget for mit vedkommende,
men der er jo nogen der har svært ved at undvære dem..

> Kurs for £ er ca. 11.-, dvs. ca. 285.- kolde, danske bananer via
> Amazon...

Jeg fatter ikke Amazons beregning af prisen, for når der bliver medregnet
(billigste) forsendelse + 25 % moms ender prisen på £29,98 ~ 332,56 kr. Der
må være indregnet en hvis mængde moms i prisen fra starten.

Bilka har den iøvrigt også til 500 kr, hvis man vil ha' de danske tekster.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : gb

Dato : 13-11-06 01:27

"René Lønstrup" <[fornavn]@[efternavn].net> wrote in

> [...]
> undertekster på den udgivelse. Ikke at det gør noget for mit
> vedkommende, men der er jo nogen der har svært ved at undvære

Det kan der være noget om, som manden sagde, da han pakkede Rundetårn
ind i lokumspapir.

> [...]
> medregnet (billigste) forsendelse + 25 % moms ender prisen på
> £29,98 ~ 332,56 kr. Der må være indregnet en hvis mængde moms i

Ja, men det er stadig billigt. Desuden betales der ikke dansk moms på
25%, men engelsk VAT (hvor meget den er på, ved jeg ikke).

--
GB

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-11-06 02:13

gb wrote:
> "René Lønstrup" <[fornavn]@[efternavn].net> wrote in

> Ja, men det er stadig billigt.

Ja, det benægter jeg ikke.

> Desuden betales der ikke dansk moms på
> 25%, men engelsk VAT (hvor meget den er på, ved jeg ikke).

Det er ikke korrekt. Da Amazon.co.uk sælger for over 280.000 kr til danske
kunder, skal de momsregistreres i DK og derved skal vi som kunder betale
dansk moms. At Amazon.co.uk så vælger at kalde det VAT på siden og fakturaer
osv. ændrer ikke på det faktum at raten er på 25% (hvorimod den engelske VAT
er på 17.5% for alm. varer og 0% for bøger) og at pengene går til det danske
skattevæsen og ikke det engelske.

Der er forklaret lidt mere om reglerne i den PDF folder der kan downloades
herfra:
http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=504

Desuden er det muligt ved selvsyn at læse hvad moms-satserne ved salg til
forskellige lande fra Amazon.co.uk her:
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=502578