007-kritikere positive
Fra : Morten Bowman

Dato : 06-11-06 12:46

Fra : Zeki

Dato : 06-11-06 15:15

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
news:u28uk29s6sj65c5ma1gqvoj4lmubl8hfoq@4ax.com...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/11/06/104330.htm

Et "humoristisk look"? Hvad f.... er det?

Vi får se. Der skal meget mere til at skabe en god Bond film end en god
Bond - hvad enten han er "rå", "realistisk", "humoristisk", "charmerende",
"farlig" eller hvad der nu påklistres af mærkater.

En god Bond film skal således også indholde eksotiske lokationer, lede
skurke, velskrevet musik og store actionscener som ikke blot er hentet ud
fra manualen.

Jeg tror at det i højere grad er kvinder der skal på banen for at bedømme
Craig. Bond er jo manden de fleste mænd drømmer om at være pga hans
glamourøse livsstil. Hvis ingen kvinder tænder på Craig (som de gjorde/gør
med de fleste andre der har spillet Bond) så ryger en del af charmen ved
karakteren synes jeg. Det svarer lidt til at Helen Hunt eller Laura Dern
afløste Angelina Jolie i rollen som Lara Croft.

Mvh
Zeki

Fra : Brian

Dato : 06-11-06 19:56

Zeki wrote:
> [...]
> del af charmen ved karakteren synes jeg. Det svarer lidt til at Helen
> Hunt eller Laura Dern afløste Angelina Jolie i rollen som Lara Croft.

Ifølge en artikel, skrevet af en kvinde, i Ekstrabladet i fredags, tænder
han vist kvinderne så rigeligt.

Selv jeg kan da se, som en helt almindelig heteroseksuel fyr, at han er godt
skåret - og har pumpet lidt jern, for at komme i form til rollen.

/Brian

Fra : Michael

Dato : 06-11-06 20:15

Brian skrev:

> [...]
>
>Selv jeg kan da se, som en helt almindelig heteroseksuel fyr, at han er godt
>skåret - og har pumpet lidt jern, for at komme i form til rollen.

Bare vent, andre heteroseksuelle fyre skal nok beslutte at Bond ikke
tænder kvinderne. Dermed har de slået al debat i jorden og besluttet
at Craig som Bond ikke duer

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Stig Holmberg

Dato : 12-11-06 16:18

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bond - hvad enten han er "rå", "realistisk", "humoristisk", "charmerende",
> "farlig" eller hvad der nu påklistres af mærkater.

De burde have valgt Clive Owen som Bond, han har det helt rigtige coole look
og udstråling.

> En god Bond film skal således også indholde eksotiske lokationer, lede
> skurke, velskrevet musik og store actionscener som ikke blot er hentet ud
> fra manualen.

Enig, men så er det synd at de efterhånder også indeholder for meget klodset
product placement, politisk korrekthed, tilpasning til markedet.

Jeg synes serien er kørt af sporet: Der mangler "suspense", action hele
tiden uden opbygning skaber ingen god film. At M er blevet kvinde er for
meget. At Bond er blevet monogam med kun en kvinde pr. film er også surt.

Broccoli imperiet burde ansætte en original instruktør og give ham noget
kunsnerisk frihed så ville vi måske få et bedre resultat, men det er så
blockbuster målrettet at man er bange for at ændre på noget der ikke
nødvendigvis vil kaste mere af sig.

Nå men den nye overrasker måske...

> [...]
> karakteren synes jeg. Det svarer lidt til at Helen Hunt eller Laura Dern
> afløste Angelina Jolie i rollen som Lara Croft.

Jolie måtte godt være Bond-babe i den næste, evt. Bond-babe skurk der får
moralske skrupler og bliver god

/Stig

Fra : PerX ...

Dato : 06-11-06 20:15

In article <u28uk29s6sj65c5ma1gqvoj4lmubl8hfoq@4ax.com>,
newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid says...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/11/06/104330.htm

Åh nej, en "sårbar" Bond. *bræk* *bræk* *bræk*

Oh well :)

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-11-06 19:15

Morten Bowman sendte et link:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2006/11/06/104330.htm

Hvoraf det bl.a. fremgår at " For første gang er Bond parat til at
opgive alt for en kvinde."

Hm! Blev han ikke gift engang - og ret hurtigt enkemand?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Zeki

Dato : 07-11-06 19:32

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> Morten Bowman sendte et link:

> Hvoraf det bl.a. fremgår at " For første gang er Bond parat til at
> opgive alt for en kvinde."
>
> Hm! Blev han ikke gift engang - og ret hurtigt enkemand?

Jo, i "I hendes majestæts hemmelige tjeneste" fra 1969. Konen blev skudt få
timer efter brylluppet.
Der er flere referencer til hende i andre Bond film, bl.a 'For your eyes
only' hvor Bond besøger hendes grav i starten af filmen.

Mvh
Zeki

Fra : PerX ...

Dato : 09-11-06 21:42

In article <4550cdd5$0$49203$14726298@news.sunsite.dk>,
UnstableOn@Cable.dk says...
> Morten Bowman sendte et link:

> Hvoraf det bl.a. fremgår at " For første gang er Bond parat til at
> opgive alt for en kvinde."
>
> Hm! Blev han ikke gift engang - og ret hurtigt enkemand?

Jo, en i en af de film jeg altid har ment var en af de dårligest. Måske
fordi de fejlagtigt begyndte at lege med tanken om at Bond skulle være
"realistisk"

Fra : Trist

Dato : 09-11-06 23:24

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> [...]
>
> Jo, en i en af de film jeg altid har ment var en af de dårligest. Måske
> fordi de fejlagtigt begyndte at lege med tanken om at Bond skulle være

Hmm. Jeg tror du står meget alene med den holdning. Det er almindeligt
kendt, at netop den film af mange kendere betegnes som den bedste Bond film
i serien.

Fra : Zeki

Dato : 10-11-06 12:43

"Trist" <@> skrev i en meddelelse
> Hmm. Jeg tror du står meget alene med den holdning. Det er almindeligt
> kendt, at netop den film af mange kendere betegnes som den bedste Bond
> film
> i serien.

I hvert fald én af dem.

Mvh
Zeki

Fra : PerX ...

Dato : 15-11-06 00:13

In article <4553aa97$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Trist <@>
says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in

> Hmm. Jeg tror du står meget alene med den holdning.

Det er jeg også bange for.

> Det er almindeligt kendt, at netop den film af mange kendere betegnes
> som den bedste Bond film i serien.

Hvvvvvad? Er du sikker på det?

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 15-11-06 07:15

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4553aa97$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Trist <@>
> says...

> Det er jeg også bange for.

> Hvvvvvad? Er du sikker på det?

Jeg er en af dem der synes at det er en af de bedste. Jeg synes egentlig
ikke at George gør det specielt godt som Bond, men han er heller ikke så
dårlig som nogen gør ham til. Men det er en af de bedste film i serien, god
historie.

Håber virkelig at den nye "Casion Royale" gør noget godt for serien. Bare
instruktøren ikke tror at en bond film er non-stop action og dum-smarte
kommentarer. Der behøver som egentligt ikke være så mange action scener i en
god bond film, de behøver i hvertfald ikke være så vilde som de sidste par
film har lavet dem.

Mvh. Brian

Fra : PerX ...

Dato : 17-11-06 01:01

In article <455ab07a$0$203$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE says...
> [...]
> dårlig som nogen gør ham til. Men det er en af de bedste film i serien, god

Nej, han er vel egentlig ok - det er bare som tonen af filmen jeg ikke
bryder mig om.

> [...]
> god bond film, de behøver i hvertfald ikke være så vilde som de sidste par

Mange har jo efterlyst mere "realistiske" action scener, som der
åbenbart er i den nye. Jeg har læst et par anmeldelser, og det mit
indtryk er lige nu at det kan reduceres til "God Bond, lunken Bond film"

Men continuiteten er mærkelig, en ny bond der får 00'erne med en M vi
har set mange gange før, efter den kolde krig - det er vist stadig en
genre man ikke skal tænke for meget over :)

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 17-11-06 15:16

> [...]

> har set mange gange før, efter den kolde krig - det er vist stadig en
> genre man ikke skal tænke for meget over :)

Ja hvorfor ikke benyttet chancen til at starte helt forefra, og så få en
anden M på banen også.