Biografer bekæmper filmpirater med natkikk~
Fra : Bo Warming

Dato : 01-11-06 06:26

Biografer bekæmper filmpirater med natkikkert(Pol dd)

Metaldetektorer og natkikkerter bliver taget i brug af danske
biografer i kampen mod filmpirater

http://messenger.adtech.de/r105/r.asp?G=1C41AG0G0G4EDBG299G4G0G

Mon ikke dette er en pseudonyhed der skal opreklamere interessen for
premierefilm.?

I DK er markedet lille og det er svært at få distribueret
piratkopierede film mod betalng, så mon virkelig at mange går i
biografen medbringende kamera - og kan det ikke skjules så opdagelse
er umulig

Der kan laves kameraer uden metal - kun af plast - og måske i USA man
omgår metaldetektorer således, hvis de overhovedet har været i brug
mod biografpublikum . som er stort og oftest uskyldigt.

Fra : Peter Heide

Dato : 02-11-06 03:55

> Mon ikke dette er en pseudonyhed der skal opreklamere interessen for
> premierefilm.?

Jeps. Du har fat i noget dér.

> Der kan laves kameraer uden metal - kun af plast - og måske i USA man
> omgår metaldetektorer således, hvis de overhovedet har været i brug mod
> biografpublikum . som er stort og oftest uskyldigt.

Det var det de gjorde i den dersens film om den 11 oktober 2001,; muhammed
smuglede plastic barber-grej ombord på flight 911; ALLE DØDE !

Hvorfor kan det samme ikke forrrregå i dansk kino ?

Fra : Mads

Dato : 02-11-06 10:35

On Thu, 2 Nov 2006 03:55:17 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Det var det de gjorde i den dersens film om den 11 oktober 2001,;

Troede nu ellers at det var den 11. september 2001

>muhammed smuglede plastic barber-grej ombord på flight 911; ALLE DØDE !

Troede nu ellers at det var Flight 93

>Hvorfor kan det samme ikke forrrregå i dansk kino ?

Hvordan kaprer man en biograf og får den til at styrte ned?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 02-11-06 11:27

Mads wrote:

> Troede nu ellers at det var den 11. september 2001

> Troede nu ellers at det var Flight 93

Ja du har tilsyneladende ikke fulgt så godt med som du troede

> Hvordan kaprer man en biograf og får den til at styrte ned?

Fremover går jeg kun i biografen hvis den ligger i stueetagen!

Fra : Michael

Dato : 02-11-06 12:28

Robert Eriksen skrev:

>Fremover går jeg kun i biografen hvis den ligger i stueetagen!

Du har ikke overvejet risikoen for at biografen kan styrte helt ned i
kælderen?

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-06 19:40

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ikke overvejet risikoen for at biografen kan styrte helt ned i
> kælderen?

Så må vi nøjes med Open air bio Nånej, der kan jo komme et fly

mvh
Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-11-06 10:25

Bo Warming wrote:
> Mon ikke dette er en pseudonyhed der skal opreklamere interessen for
> premierefilm.?

Jeg tror det er noget der skal få folk til at lade være med at gå i
biografen.

Jeg personligt skal ihvertfald ikke aflevere min mobil eller kigges
på med natkikkerter når jeg ser film, det gider jeg fanme ikke finde
mig i.

> [...]
> piratkopierede film mod betalng, så mon virkelig at mange går i
> biografen medbringende kamera - og kan det ikke skjules så opdagelse

Der er ingen der gør det, det er noget sludder.. der er heller ingen
der gider se den slags piratkopier, kvaliteten er ynkelig.

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 02-11-06 15:57

Hans Joergensen wrote:

> [...]
>
> Der er ingen der gør det, det er noget sludder.. der er heller ingen
> der gider se den slags piratkopier, kvaliteten er ynkelig.

Muligheten til å ta opp film med et videokamera vil HELT falle bort når man
i løpet av noen få år har gått over til digital projeksjon.
AsleB;Oslo

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-11-06 20:29

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> wrote in message

> Muligheten til å ta opp film med et videokamera vil HELT falle bort når
> man i løpet av noen få år har gått over til digital projeksjon.
> AsleB;Oslo

For det første; der går mere end nogle få år.

For det andet; Gider du forklare mig hvordan det skulle ændre noget?

Fra : Asle Bjerva

Dato : 03-11-06 09:02

Peter Larsen wrote:
> "Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> wrote in message

> For det første; der går mere end nogle få år.
>
> For det andet; Gider du forklare mig hvordan det skulle ændre noget?

Mulig det er anderledes innen biografvirksomheten i Danmark enn det er i
Norge, men her skal alle biografer over på videoprojeksjon. Det samme skjer
i Irland, (alle 500 biografer er bestemt ombygd) og når de store Hollywood
studioene slutter med 35mm disktribusjon er nok dere ikke langt etter....

Rent tekninsk er det lagt inn antipirat teknikk i projeksjonen slik at det
ikke er mulig å bruke et videokamera til å ta opp det projiserte bildet.
Teknikken omfatter forskjellige metoder, hvor variabel oppfriskfrekvens er
en.
AsleB;Oslo

Fra : Bo Warming

Dato : 03-11-06 13:55

> [...]
> at det ikke er mulig å bruke et videokamera til å ta opp det
> projiserte bildet. Teknikken omfatter forskjellige metoder, hvor

Hvis en stor USA-mafia investerer i at omgå det, kan det nok gøres
og kvaliteten kan nok forbedres fra ynkelig til acceptabel (og
japanerne kan gøre det perfekt - eller kineserne)
men i DK er det vist typisk løgnejou rnalistik der skaber den notits
jeg linkede til i trådstarten

Vedr motorcykelpige siger jeg som Viggo Fisher(K)

"Jeg kan intet huske"

Fra : No Humor Man

Dato : 03-11-06 16:44

Asle Bjerva wrote:

> [...]
> Teknikken omfatter forskjellige metoder, hvor variabel oppfriskfrekvens er

Lad os håbe at det ikke kommer til at forstyrre epileptikere og andre
der er generet af "flimmer" og frekvensmanipulation.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-06 03:50

In article <f9idnem_Atj1atfYRVnzvQ@telenor.com>, abuse@microsoft.com
says...

> Mulig det er anderledes innen biografvirksomheten i Danmark enn det er i
> Norge, men her skal alle biografer over på videoprojeksjon.

SKAL? Hvem betaler? Alle biograferne her ville da sikkert sige ja hvis
nogen gav dem udstyret, men det koster KASSEN (= mange penge) som de
fleste ikke lige har råd til.

> [...]
> Teknikken omfatter forskjellige metoder, hvor variabel oppfriskfrekvens er

Lol yeah right. Jeg husker stadig da computer bladende skrev at nu havde
man opfundet data CD'en og så var all pirat kopiering snart udslettet
fordi det ville kræve så mange disketter at lægge det hele over på!

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-06 03:48

In article <geCdnclAbJDSmtfYRVnzvQ@telenor.com>, abuse@microsoft.com
says...

> Muligheten til å ta opp film med et videokamera vil HELT falle bort når man
> i løpet av noen få år har gått over til digital projeksjon.

Klart, så lave de bare et digital rip af filmen ;)

Fra : Kim2000

Dato : 02-11-06 19:44

> [...]
>
> Der er ingen der gør det, det er noget sludder.. der er heller ingen
> der gider se den slags piratkopier, kvaliteten er ynkelig.

Jeg tvivler godt nok også på hvor mange der gør det, jeg tror på der bliver
optaget sekvenser på 5-10 minutter på mobilen til at vise vennerne i
frikvarteret, men det er nok også det. Men nu er de store selskaber altså
også begyndt at blive sindssyg grådige og skrækslagen for at rettighederne
bliver brudt. Fx var det (ifølge skilte) forbudt at medbringe kamera til
sommerens VM (det så dog ud til de fleste var ret kold overfor det -
heldigvis).

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 22:20

> Der er ingen der gør det, det er noget sludder.. der er heller ingen
> der gider se den slags piratkopier, kvaliteten er ynkelig.
>
> // Hans

Jeg har kendt mange tosser, der downloader dere sunderholdning og bytter med
vennerne. Så du er forkert på den, du. Meget, meget forkert på den.

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-11-06 22:58

Hans Christian Vang wrote:

> Jeg har kendt mange tosser, der downloader dere sunderholdning og
> bytter med vennerne. Så du er forkert på den, du. Meget, meget
> forkert på den.

Jeg tror at der menes CAMs og ikke "pirat"-kopier generelt. Det er
selvsagt nemmere at sikre en fornuftig kvalitet på et DVDrip end en CAM
kopi.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 00:30

> Jeg tror at der menes CAMs og ikke "pirat"-kopier generelt. Det er
> selvsagt nemmere at sikre en fornuftig kvalitet på et DVDrip end en CAM
> kopi.

Nåh, ok, så er det mig der er forkert på den -- det har jeg s'gu aldrig set
herhjemme.

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-11-06 00:55

Hans Christian Vang wrote:

> Nåh, ok, så er det mig der er forkert på den -- det har jeg s'gu
> aldrig set herhjemme.

CAMs? Jeg tvivler på at der bliver lavet ret mange i de danske biografer
pga underteksterne...

--
Jesper Lund

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-11-06 15:47

Hans Joergensen wrote:
> Jeg personligt skal ihvertfald ikke aflevere min mobil eller kigges
> på med natkikkerter når jeg ser film, det gider jeg fanme ikke finde
> mig i.

helt enig - det er sq da træls :)

> Der er ingen der gør det, det er noget sludder.. der er heller ingen
> der gider se den slags piratkopier, kvaliteten er ynkelig.

Sikkert ingen af dem der skriver i denne gruppe nej.. men besøg en
tilfældig 8. klasse. Så skal du se hvad de har på deres pc'er. Det
er oftest dvd-rips - men der er _mange_ cam-versioner i omløb - de
er jo eftertragtede fordi de er der før de andre.

Og ja - kvaliteten stinker rent ud sagt :) Jeg fatter virkelig ikke
der er nogen der gider glo på det skidt. Men hver sin smag.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-11-06 08:58

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Og ja - kvaliteten stinker rent ud sagt :) Jeg fatter virkelig ikke
> der er nogen der gider glo på det skidt. Men hver sin smag.

Første gang jeg så Independence Day var det i en cam udgave.
Det gør jeg aldrig igen.
Jeg var jo tvunget til at lade selve historien have det primære fokus
når nu billedkvaliteten var så ringe.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 07-11-06 09:06

On Tue, 07 Nov 2006 08:58:16 +0100, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:
>Første gang jeg så Independence Day var det i en cam udgave.
>Det gør jeg aldrig igen.
>Jeg var jo tvunget til at lade selve historien have det primære fokus
>når nu billedkvaliteten var så ringe.

Dårlig billedkvalitet er ingen undskyldning for at se den film mere
end en gang. Den er elendig!

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 13:50

> Dårlig billedkvalitet er ingen undskyldning for at se den film mere
> end en gang. Den er elendig!

Okay - det må jeg nok sige, en gut, som kan bestemmer hvad andre synes er
godt og skidt?

Så må jeg jo have været forkert på den, da jeg fandt den ganske
underholdende.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-11-06 03:24

On Wed, 8 Nov 2006 13:49:53 +0100, "Anden"
<mitbrugernavninkl112ogdeterenhotmailkonto> wrote:

>Okay - det må jeg nok sige, en gut, som kan bestemmer hvad andre synes er
>godt og skidt?

Jeg giver på ingen måde udtryk for hvad andre skal mene. Men jeg
mener, at den er elendig. Så ham man set den en gang - selv med dårlig
billedkvalitet - er der absolut ingen grund til at se den igen. Især
ikke når OP havde været tvunget til at 'lade selve historien have det
mære fokus'

>Så må jeg jo have været forkert på den, da jeg fandt den ganske
>underholdende.

Det må du naturligvis selv om. Jeg mener stadig den er elendig.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-06 19:13

> Det må du naturligvis selv om. Jeg mener stadig den er elendig.

lidt over 6 hos imdb - så er filmen bestemt ikke elendig.
Crossroads - se, DEN er elendig.

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-06 03:54

In article <45536fb8$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Anden"
<mitbrugernavninkl112ogdeterenhotmailkonto> says...

> lidt over 6 hos imdb - så er filmen bestemt ikke elendig.

Ikke hvis man lader andre bestemme hvad man mener ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 16:05

> Ikke hvis man lader andre bestemme hvad man mener ;)

Han udtaler jo klart at filmen generelt for alle er elendig, og det er den
jo tydeligvis IKKE.

Imdb beviser det modsatte inkl. de anmeldelser der kom i sin tid.

At filmen har fået en god karakter, gør jo ikke at jeg lader andre bestemme
hvad jeg mener, bekræfter blot at jeres synspunkt ikke har den store
opbakning.

Igen - en elendig film er Crossroads -> http://www.imdb.com/title/tt0275022/
(Hvilket er indiskutabelt!)

Anmeldelserne var bestemt ikke bedre J

Fra : Peter Rongsted

Dato : 13-11-06 04:32

On Sun, 12 Nov 2006 16:05:23 +0100, "Anden"

>Han udtaler jo klart at filmen generelt for alle er elendig, og det er den
>jo tydeligvis IKKE.

Hvis du mad han hentyder til mig, så har du ikke fattet nogetsomhelst
af hvad jeg skriver. Jeg har hele tiden holdt på, at jeg mener filmen
er elendig. Jeg er sådan set bedøvende ligeglad med, hvad andre mener
om den. For mig er den stadig elendig.

>Imdb beviser det modsatte inkl. de anmeldelser der kom i sin tid.

ImDB beviser absolut intet.

>At filmen har fået en god karakter, gør jo ikke at jeg lader andre bestemme
>hvad jeg mener, bekræfter blot at jeres synspunkt ikke har den store
> [...]

Der skal nok være nogen der kan lide den. Men nu vil du altså bestemme
hvad andre må mene om den film! Jeg har ikke set filmen, så jeg vil
ikke udtale mig om den.

Peter

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 14-11-06 10:35

> Dårlig billedkvalitet er ingen undskyldning for at se den film mere
> end en gang. Den er elendig!

Det er den jo ikke? Dens primære formål er at underholde folk i alderen 15
til 35, og det gør den da fremragende?

Jeg syntes generelt holdningen herinde i denne gruppe er lidt forvredet.
"Hvis _jeg_ ikke syntes at filmen er det ypperligste kunst, så er det en
stinker for alle. punktum."

Der bliver aldrig taget det fjerneste højde for at film laves med
forskelligt formål. Over hele verden findes der usansynligt mange mennesker
der mener at Pirates of the Carribean er den bedste film den nogensinde har
set. Hvorfor? Fordi de går ind og ser den for underholdningens skyld - og
det virker! Man bliver underholdt med grin, gru, spænding og godt eventyr i
hele den tid filmen varer.

Derimod er det de færeste der finder det særligt spændende at se en 'random'
fransk film-noir, eller en Roman Polanski for den sags skyld.

At den lille inderkreds af folk der har læst professor i dramaturgi og
filmhistorie, eller af ren og skær interesse har valgt at se dårligt på alt
der ikke lever op til den russiske filmskoles dogmer - det kan resten af
mainstream verdenen vel ærligt talt ikke længere tage sig af? De bliver jo
stadig underholdt selvom der sidder en flok sure mænd ovre i hjørnet og
giver filmene alt for få hatte, stjerner, balloner eller popkorn.

Ole Mikkelsen 4 life ! - jeg ved ikke rigtigt....

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 11-11-06 03:52

In article <45503cac$0$915$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, roe@adr.dk
says...

> Første gang jeg så Independence Day var det i en cam udgave.
> Det gør jeg aldrig igen.

Nej, totalt skod film *g*

Fra : Claus Ditto

Dato : 03-11-06 03:27

Hej Bo,

Har du kommet sammen med en Dorit P. i beg. af 70erne.
Du havde en motorcykel og var lidt af en læderjakke ?