Raumpatrouille Orion 3-DVD Box: Kan anbefa~
Fra : Per Hansen

Dato : 29-10-06 20:46

Jeg var en tur i Tyskland her Lørdag og faldt over en 3-DVD box af
den gamle Tyske Sci-Fi serie Raumpatrouille Orion fra 65-66, som
indeholder alle 7 episoder, en Producers Cut film fra 2003 samt
noget ekstra materiale.
Tog mig så en monster DVD dag her Søndag og fik set alle 7 episoder
igennem på rundt regnet 54min pr. episode, og jeg må sige at den box
dælme godt kan anbefales hvis man er til classic sci-fi.
Man kan læse om serien her: http://www.orionspace.de

Jeg må indrømme at når jeg ser på serien med classic sci-fi øjne,
så overgår serien den gamle Star Trek serie, f.eks smågriner de i
selve serien over teleportation og det er i år 3000 de gør det, hvor
menneskeheden for første gang møder aliens, der så viser sig ikke
at være venligsindede, men derimod meget krigeriske og kun ønsker
at udryde jorden, koste hvad det vil.

3-DVD boxen svinger i et prisleje mellem 20 og 26 Euro i Tyskland,
alt efter hvor man vælger at købe den, men Amazon.de er vist det
billigeste sted. Alle episoder er naturligvis remastered og kommer
med en rigtig flot DD 5.1 lyd der faktisk sparker røv når der
vitterlig er action i episoderne.

--
Per Hansen.

Fra : Kim2000

Dato : 29-10-06 20:54

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billigeste sted. Alle episoder er naturligvis remastered og kommer
> med en rigtig flot DD 5.1 lyd der faktisk sparker røv når der

Men det er tysk tale ikk? Eller kan man vælge en synkronisering?
mvh
Kim, der faldt i søvn adskillige gange under Space1999 og Blake7

Fra : Jesper

Dato : 29-10-06 20:56

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> Kim, der faldt i søvn adskillige gange under Space1999 og Blake7

Hvo'n bære man sig ad med at falde i søvn til så gode serier?
--
Jeg ved, hvor meget De, præsident Kim Il Sung, med al Deres
hengivenhed har arbejdet for dette vidunderlige lands

Fra : Kim2000

Dato : 29-10-06 21:07

> Hvo'n bære man sig ad med at falde i søvn til så gode serier?

Måske fordi det er serier der _var_ gode.

Jeg synes at Space 1999 blev bedre og bedre, mens det da blev helt
katastrofalt dårligt med Blake 7, de første to sæsoner var en fin lille
serie, men de sidste to sæsoner, puhha, de er slemme. De sidste 10 afsnit af
4. sæson blev set med mere og mere ligegyldighed, så passede det egentlig
også meget godt med både skuespillere og manuskriptforfatterne.

mvh
Kim

Fra : Per Hansen

Dato : 30-10-06 13:46

Kim2000 wrote this

> Men det er tysk tale ikk? Eller kan man vælge en synkronisering?
> mvh
> Kim, der faldt i søvn adskillige gange under Space1999 og Blake7

Naturligvis kun Tysk tale, serien og DVD release er Tysk.
Men det er også kun 7 episoder, så det er ikke hele seasons du skal
igennem, så vågen skal du nok kunne holde dig

--
Per Hansen.

Fra : Johnny B. Badd

Dato : 30-10-06 17:32

> Naturligvis kun Tysk tale, serien og DVD release er Tysk.
> Men det er også kun 7 episoder, så det er ikke hele seasons du skal
> igennem, så vågen skal du nok kunne holde dig

Ærgerligt at der ikke er engelske undertekster eller andet, der er til at
forstå frem for det tyske.

Kunne ellers godt have tænkt mig at se den. Har hørt lidt om den.

Fra : Per Hansen

Dato : 31-10-06 13:03

Johnny B. Badd wrote this

> Ærgerligt at der ikke er engelske undertekster eller andet, der er til
> at forstå frem for det tyske.
>
> Kunne ellers godt have tænkt mig at se den. Har hørt lidt om den.

Hvem ved om der måske kommer en Svensk release af den.
Serien gik på Svensk TV i 60'erne også. Det er faktisk kun
Producers Cut filmen der kom i de Tyske biografer i 2003 som har
engelske undertkester med sig, den gemmer sig på Disk 3.
Men en fed serie er det tiltrods af de kun 7 episoder.

--
Per Hansen.

Fra : PerX ...

Dato : 31-10-06 18:46

In article <Xns986C8C0EDF054fllsemail@216.196.109.144>,
onoman99opo****etikon@yahoo.dk says...
> Kim2000 wrote this

> Naturligvis kun Tysk tale, serien og DVD release er Tysk.

Hvorfor naturligvis? Der er mange amerikanske serier der sendes ud med
spansk og fransk som dubtracks.

Fra : Søren Schimkat

Dato : 01-11-06 08:16

PerX ... wrote:
> In article <Xns986C8C0EDF054fllsemail@216.196.109.144>,
> onoman99opo****etikon@yahoo.dk says...

> Hvorfor naturligvis?

Fordi tyskerne dubber alt til tysk og ikke den anden vej.

-Søren

Fra : Per Hansen

Dato : 01-11-06 14:09

Søren Schimkat wrote this

> Fordi tyskerne dubber alt til tysk og ikke den anden vej.
>
> -Søren

Tænkte nu mere på at det er fordi at serien er tysk produceret
og kun udgivet i Tyskland, hvad skulle de også med engelsk som
ekstra valg ?
Det ville også være skørt hvis en dansk serie eller film der kun
er produceret til det danske marked på vort eget sprog havde engelsk
som ekstra valg, hvad skulle vi også med det ?
Derfor er det naturligt at værket ikke sendes på markedet med engelsk
som ekstra valg i det tilfælde.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-11-06 17:44

> [...]
> som ekstra valg, hvad skulle vi også med det ?
> Derfor er det naturligt at værket ikke sendes på markedet med engelsk

Der er da vanvittigt mange danske film, der udgives på DVD med engelske
undertekster !

HC

Fra : Per Hansen

Dato : 01-11-06 20:05

Hans Christian Vang wrote this

> Der er da vanvittigt mange danske film, der udgives på DVD med engelske
> undertekster !
>
> HC

Sheeesh, jeg skrev: Der KUN er produceret til det DANSKE marked!
Læs nu lige hvad man skriver ikke ?
Så udgår du misforståelser.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 22:22

> Sheeesh, jeg skrev: Der KUN er produceret til det DANSKE marked!
> Læs nu lige hvad man skriver ikke ?
> Så udgår du misforståelser.
>
> --
> Per Hansen.

Hvilke film produceres i dag KUN til det danske marked? Jeg kender ikke
umiddelbart til nogen - alle filmselskaberne render s'gu da rundt nede i
Canne, når jeg er dernede hvert år, og vifter med deres produkter?

Fra : PerX ...

Dato : 06-11-06 20:15

In article <Xns986E8FFA7DB46fllsemail@216.196.109.144>,
onoman99opo****etikon@yahoo.dk says...

> Det ville også være skørt hvis en dansk serie eller film der kun
> er produceret til det danske marked på vort eget sprog havde engelsk
> som ekstra valg, hvad skulle vi også med det ?

Det er der næppe nogen som er - det ville jo netop være skørt at afskære
sig af flere indtægts kilder. Med mindre naturligvis de udgiver OBS på
DVD *g*

Fra : PerX ...

Dato : 06-11-06 20:14

In article <454849c8$0$49209$14726298@news.sunsite.dk>,
schimkat@noemail.hum.aau.dk says...

> Fordi tyskerne dubber alt til tysk og ikke den anden vej.

Til mere og mere irritation for tyskere som gerne vil have det normale
sprog, og derfor i hver tilfælde får det på DVD'er.

Så derfor, hvorfor naturligvis - men efter at have set nogle billeder
kan jeg godt forestille mig det ville være svært at afsætte nogle
gammelt sort hvid bras til resten af verdenen *g*

Fra : PerX ...

Dato : 31-10-06 18:45

In article <Xns986BD352DF55fllsemail@216.196.109.144>,
> [...]
> igennem på rundt regnet 54min pr. episode, og jeg må sige at den box
> dælme godt kan anbefales hvis man er til classic sci-fi.

Er der engelske undertekster? :)