Rensning af dvd'er
Fra : Per Vadmand

Dato : 27-10-06 14:17

"Bog & Idé" reklamerer med en cd/dvd-renser ved navn "Skip Doctor". Har
nogen her erfaringer med sådan en?

Per V.

--
Det er med diskussioner som med jernbaner: Det sjove sker ude ad
sidesporene.

Fra : Mads

Dato : 27-10-06 16:13

On Fri, 27 Oct 2006 15:17:16 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> "Bog & Idé" reklamerer med en cd/dvd-renser ved navn "Skip Doctor". Har
>nogen her erfaringer med sådan en?

Det er ikke en CD/DVD renser, men derimod en maskine der skulle
kunne fjerne ridser i skiverne. Den kan dog ikke fjerne alle ridser
eller redde enhver CD/DVD, men det er da forsøget værd hvis du
har en vigtig skive der er beskadiget så meget at den ikke kan bruges.

Hvis det bare er fedtede fingre der skal renses af dine skiver, så er
lunkent vand, lidt sulfo og et blødt viskestykke/køkkenrulle nok
mindst lige så godt. Det virker ihvertfald her.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-06 16:06

> Hvis det bare er fedtede fingre der skal renses af dine skiver, så er
> lunkent vand, lidt sulfo og et blødt viskestykke/køkkenrulle nok
> mindst lige så godt. Det virker ihvertfald her.

Et tørt stykke bomuld, f.eks en t-shirt, er lige så god. Jeg har også haft
success med en ubrugt karklud - stadig tør.

Altså, til at fjerne fedtede fingre og andet snask med.

HC

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-10-06 16:16

Hans Christian Vang wrote:

> Et tørt stykke bomuld, f.eks en t-shirt, er lige så god. Jeg har også
> haft success med en ubrugt karklud - stadig tør.
>
> Altså, til at fjerne fedtede fingre og andet snask med.

Jeg havde mere nogle brugte dvd'er og cd'er, jeg har købt på biblioteket, i
tankerne. Nogle af dem er ret slemme at se på.

Per V.

--
Når en aforisme begynder med "manden er..." eller "kvinden er..." ved
man, at resten ikke er værd at spilde tid på.

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-06 18:50

> Jeg havde mere nogle brugte dvd'er og cd'er, jeg har købt på biblioteket,
> tankerne. Nogle af dem er ret slemme at se på.
>
> Per V.

Ja, okay... men jeg ved ikke rigtig om jeg tror på de der ridse-fiksere...
De laver nye ridser, for at 'annullere de andre' så disken virker... Hvis
diskene fungerer, hvilket jeg ikke er sikker på om de gør, så kunne du jo
kopiere indholdet over på HD'en og brænde dem på nye cd\dvd'er ?

HC

Fra : Martin Skovbo

Dato : 29-10-06 22:07

Tandpasta, toiletpapir eller vatrondeller, masser af tålmodighed og
fingerspitzgefühl og Robert er din faders broder! (Husk altid at polere på
*tværs* af "rillerne")

Venlig hilsen og god fornøjelse, Martin Skovbo