utæt forgaffel-kan der ske noget ved at je~
Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 25-06-01 09:09

....har lige opdaget at der løber olie ned af venstre gaffelben.. pakningen
er utæt.
MEN kan der ske noget ved at køre lidt endnu udover at affjedringen nok
bliver "underlig" på et tidspunkt?
....bare jeg huske at tørre olien af inden den når bremsekaliberen og skiven?

skal jeg passe på noget når jeg engang vil skifte den?

Henrik
VFR750F-j

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

Fra : Henry

Dato : 25-06-01 10:07

> [...]
skiven?

> skal jeg passe på noget når jeg engang vil skifte den?

Hej Henrik

1. Det er ulovligt at køre med.
2. Det er farligt, på et tidspunkt kan der gå "rigtigt" hul og der "vælter"
olie op og udover MC'en, du har derved ingen eller dårlig dæmpning og måske
svigende bremsere, der skal ikke meget olie til før det indtræder.
3. Undersøg hvad der er årsag til utætheden, rifter eller stenslag i
inderrøret??? Husk at få dem polleret væk inden du skifter pakdåsen ellers
husk at købe ind til lager

4. jeg kan ikke huske hvordan man pollere skader i inderrørene væk, men
måske kan andre komme med et fornuftigt forslag, jeg har nemlig en GS'er
stående der lækker lidt og der er et par stenslag i inderrørene som skal
væk.

mvh
Henry (VFR800 99')

Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 25-06-01 11:28

skal jeg pakningerne i begge ben nu hvor jeg alligevel skal til at spille
forenden ad ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-06-01 12:04

Ikke nødvendigvis. Hvis årsagen er fx. stenslag.

Men hvis det er slitage, ville jeg skifte begge. Jeg havde engang en gammel
Yamaha, hvor den ene blev utæt. Skiftede den. 2 mdr. senere røg den anden

Heldigvis er det en meget billig rep.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : james

Dato : 25-06-01 15:34

JA!

Fra : Henry

Dato : 25-06-01 17:54

> skal jeg pakningerne i begge ben nu hvor jeg alligevel skal til at spille
> forenden ad ?
Jeg vil tilslutte mig Henrik's svar, det afhænger egentlig af årsagen til
utætheden. Men der er da et agument i, at det er billigt og ikke særligt
tidskrævende at skifte begge sæt. Men husk nu lige at tjekke for stenslag
eller andre grater.

mvh
Henry

Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 25-06-01 20:46

> Men husk nu lige at tjekke for stenslag eller andre grater.

Ok - lad os sige at der er et stenslag eller grater...whatever.. hvordan
skal jeg polere det væk ? med noget slibemiddel/paste/væske (hvad skal jeg
vælge?) og en lang trævl af en gammel T-shirt?

Fra : Armand

Dato : 26-06-01 00:02

HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en

> [...]
jeg
> vælge?) og en lang trævl af en gammel T-shirt?

- - - nyt/nye rør á ca. 1.200,- kr ved Max' mc-import!!!

--
Armand.

Fra : Mogens Wendelbo

Dato : 25-06-01 13:48

HEj HEnrik

Jeg skiftede begge pakninger på min Honda Bold´Or. Umiddelbart vil jeg
anbefale dig at skifte begge nr du nu er i gang, og så mener jeg oxo at man
får dem i et sæt, så hvorfor ikke???. Jeg oplevede dog at da jeg skilte
foregaflen ad, rykkede jeg sku den nederste bøsning igennem den øverste.De
var vist lidt slidt. Det er vist det eneste jeg lige kan komme i tanke om.

Brian W.

" Nyistandsat Bold´Or"
HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9h6rh8$7ik$1@sunsite.dk...

Fra : Anders Brask

Dato : 27-06-01 11:35

Hej

Jeg havde en utæt bundpakning på det ene forgaffelben. Det resulterede i at
der løb olie ned på skiven. Bremseklodserne sugede olien til sig og skulle
derfor også skiftes.

Mvh. Anders

RS250