Ice Age 2
Fra : Mr. D

Dato : 19-10-06 09:54

Lånte lige Ice Age 2, og irriterede mig over lyden. Kan det være rigtigt, at
man kun kan høre de originale engelske stemmer, hvis man har tds? Vi kunne
kun få engelsk ind med kommentarer, og det samme gjaldt de danske tekster,
der også kun var kommentarernes tekstning.

Kandet være rigtigt man ikke kan få engelsk tale og dansk tekst - eller var
det bare den, vi lejede, det var galt med?

simon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 19-10-06 15:27

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kandet være rigtigt man ikke kan få engelsk tale og dansk tekst - eller
> var det bare den, vi lejede, det var galt med?

Jeg er også nysgerrig. Jeg har lige købt den, men har ikke pakket den ud
endnu, da jeg så, at der bagpå står, at engelsk tale kun er dts. Det er sgu
lidt underligt. Nu har vel omkring 150-200 dvd'er, og dette ville være den
*eneste* som man ikke kan afspille uden dts :-/

mvh Frank

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-10-06 17:42

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Lånte lige Ice Age 2, og irriterede mig over lyden. Kan det være rigtigt, at
> man kun kan høre de originale engelske stemmer, hvis man har tds?

Ja det kan det. Folk der ikke kan afspille DTS er heldigvis i meget få
tal og der er jo ikke uendelig plads på en DVD. Det er en dansk
udgivelse så du skal ikke forvente andet end det danske lydspor. Der
er flere film hvor man bliver nød til at købe den amerikanske udgave
for at få original lyden. At den så koster det halve gør jo heller
ikke noget. Men jeg synes det er flot at se at de danske udgivelser er
begyndt at tage original lyden alvorlig med et DTS spor. Så mangler vi
bare prisen og jeg vil over at købe de danske udgaver.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Søren Blom

Dato : 19-10-06 21:27

"Henrik Madsen" <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> skrev

> Ja det kan det. Folk der ikke kan afspille DTS er heldigvis i meget få
> tal

Er du sikker i den påstand, det er langt fra alle, der har sat deres DVD
afspiller til andet end deres tv med scart og får lyden via tv'et og ikke en
Sourndround DTS forstærker, i vores omgangskreds er os med en DTS forstærker
i klart undertal.

Personligt studset jeg også over klistermærkede på Ice Age 2 om at original
sproget kun er i DTS lydformat, personligt mener jeg at det er en utrolig
dårlig løsning man har valgt ikke at lægge et normalt engelsk lydspor på
filmen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Mona og Kim

Dato : 20-10-06 08:56

> [...]
> original sproget kun er i DTS lydformat, personligt mener jeg at det er en
> utrolig dårlig løsning man har valgt ikke at lægge et normalt engelsk

Hej.
Findes der mange dvd afspillere som ikke kan nedmixe dts lydsporet om til et
stereosignal som kan afspilles gennem scart kablet?
Alle de dvd afspillere som jeg har og har haft kan alle lave lyd til tv'et
af dts.

Kim

Fra : David T. Metz

Dato : 20-10-06 11:17

Mona og Kim skrev:

> Findes der mange dvd afspillere som ikke kan nedmixe dts lydsporet om til et
> stereosignal som kan afspilles gennem scart kablet?

Ja, alle uden dts-dekoder. Det gælder fx alle mærkevareafspillere i det
billige segment.

David

Fra : Mona og Kim

Dato : 24-10-06 06:05

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, alle uden dts-dekoder. Det gælder fx alle mærkevareafspillere i det
> billige segment.
>
> David

Ok Det var jeg ikke klar over.

Men så må man jo ofre et som det koster hvis man vil have det hele.

Kim

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-10-06 14:15

> [...]
> original sproget kun er i DTS lydformat, personligt mener jeg at det er en
> utrolig dårlig løsning man har valgt ikke at lægge et normalt engelsk

Som jeg har skrevet er det en fejl fra producenten. Der var spørgsmål om at
diskene skulle tages tilbage, pga fejl på produktionen - og forhandlere blev
underrettet om problemet. Derfor kunne en præcis release dato heller ik
oplyses. Men producenten valgte alligevel den bedste løsning for dem selv,
fremfor forbrugeren og valgte at udsende en DVD hvor kun det danske lydspor
kan afspilles af flertallet.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-10-06 14:09

"Henrik Madsen" <news@henrikINGENSPAMmadsen.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> begyndt at tage original lyden alvorlig med et DTS spor. Så mangler vi
> bare prisen og jeg vil over at købe de danske udgaver.

Jeg har studiejob i Blockbuster, og kan tilfældigvis fortælle at det er en
fejl at det kun er DTS der virker. En undersøgelse viser at ca. 5% af DK's
befolksning kan afspille DTS. Derfor står der store skilte med information
omkring dette problem, og man skal som ekspedient gøre kunder der lejer
denne film opmærksom på fejlen/problemet. Dog vil de fleste der lejer filmen
gerne se den med dansk tale, da det er til deres børn.

Mvh. Martin

Fra : Morten Bowman

Dato : 19-10-06 19:18

On Thu, 19 Oct 2006 10:54:24 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Kandet være rigtigt man ikke kan få engelsk tale og dansk tekst - eller var
>det bare den, vi lejede, det var galt med?

På 1'eren er dk teskster kun i 2.0, så vidt jeg husker. Så det går da
fremad

Fra : David T. Metz

Dato : 20-10-06 11:18

Morten Bowman skrev:

> På 1'eren er dk teskster kun i 2.0, så vidt jeg husker. Så det går da
> fremad

Utroligt at der ikke er mindst 5.1-tekster, men på den anden side er der
nok ikke mange der har nok displays til at vise dem ...

David

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-10-06 15:53

David T. Metz skrev i 4538a166$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
dette:

> Utroligt at der ikke er mindst 5.1-tekster, men på den anden side er
> der nok ikke mange der har nok displays til at vise dem ...

Især den dybe centertekst kan være svær at se, når den ligger inde under
sofaen!

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Morten Bowman

Dato : 21-10-06 22:59

On Fri, 20 Oct 2006 12:18:27 +0200, "David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid>
wrote:

>Utroligt at der ikke er mindst 5.1-tekster, men på den anden side er der
>nok ikke mange der har nok displays til at vise dem ..

Der skulle selvfølgelig hve stået dk lyd

Fra : Jørgen

Dato : 19-10-06 23:26

> [...]

>kun få engelsk ind med kommentarer, og det samme gjaldt de danske tekster,
>der også kun var kommentarernes tekstning.

Jeg har købt region 3, 2 disc-udgaven og på den er alle sprog "kun" i
Dolby 5.1 og så er den jo billig.

Mvh
Jørgen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 21-10-06 08:05

Jørgen <jabber@stofanet.dk> wrote:

>Jeg har købt region 3, 2 disc-udgaven og på den er alle sprog "kun" i
>Dolby 5.1 og så er den jo billig.

Det er jo meget fint. Bortset fra at DTS er bedre end DD5.1.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-10-06 09:15

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> [...]
> Sourndround DTS forstærker, i vores omgangskreds er os med en DTS forstærker

Rigmelig sikker. De fleste DVD afspillere kan i dag afspille DTS og
(næsten) alle forstærker kan og de fleste har købt inden for de
seneste år.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 31-10-06 14:41

> [...]
>
> Kandet være rigtigt man ikke kan få engelsk tale og dansk tekst - eller
> var det bare den, vi lejede, det var galt med?

Update: SF Film er igang med at producere nye udgaver, hvor det engelske
lydspor ikke kræver DTS!

Det er allerede muligt at leje få kopier rundt omkring..

Mvh. Martin

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 31-10-06 18:58

> Update: SF Film er igang med at producere nye udgaver, hvor det
> engelske lydspor ikke kræver DTS!
>
> Det er allerede muligt at leje få kopier rundt omkring..

Er der nogen der ved om den her (Sony DVP-NS330) kan spille det engelske
lydspor - og hvis ja, så hvordan. Jeg har prøvet at rode lidt med
indstillingerne, men lyden udebliver.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 01-11-06 12:38

> Er der nogen der ved om den her (Sony DVP-NS330) kan spille det engelske
> lydspor - og hvis ja, så hvordan. Jeg har prøvet at rode lidt med
> indstillingerne, men lyden udebliver.

Jeg ved ik lige om din model har DTS. Men husk at selvom din DVD afspiller
har en indbygget DTS-dekoder, så kræver det også at dit sorround anlæg har
DTS dekoder hvis du kører din lyd gennem sådan et. Hvis det ik er tilfældet,
så prøv at køre lyden ud gennem dit TV.

Mvh. Martin