The Departed - den ny Scorsese ( No Spoile~
Fra : Peter Heide

Dato : 19-10-06 04:28

http://www.imdb.com/title/tt0407887/

Lige kommet hjemfra Thailand. Holy shit nogen søde
a baal , a baboom ,a & a søde "what not" de har i det land..

Nå ? det er film det drejer sig.....og sårn.

Titlen til filmen "The Departed" er fand'me spot on. Uden
at komme med for mange detaljer, så er det DET det går
ud på. Om det er ; årets film eller Scorsese's bedste : absolut
ikke. Jeg vil kalde det for en uforpligtende krimi-komedie uden
de normalt udskejelser Scorsese normalt bruger sig af : vold !
Når det drejer sig mafia og bullet-boys.

Nicholson spiller Nicholson. Køre den igennem på håndværket.
ikke den bedste præstation ; men OK. Når ikke The Pledge og About
Schmidt til sokkeholderne, af hans senior-præstationer.

At den på tiden ligger omkring 8.6 på imdb fatter jeg ikke. Jeg
vil give den 6 med en pil op af.

Forøvrigt er der et nik til Blade Runner midtvejs i filmen .Musikken
er det bedste af det fineste ; denne gang Rolling
Stones og John Lennon. Well, well, well...oh yeah.

Nice.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 19-10-06 13:25

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det bedste af det fineste ; denne gang Rolling
> Stones og John Lennon. Well, well, well...oh yeah.

Så vidt jeg kunen se ud fra traileren er det en geninspilning af den
"Infernal Affairs"

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-10-06 21:07

Peter Heide skrev:
> Lige kommet hjemfra Thailand. Holy shit nogen søde
> a baal , a baboom ,a & a søde "what not" de har i det land..

Mangofrugter?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Brian P

Dato : 21-10-06 13:57

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> Så vidt jeg kunen se ud fra traileren er det en geninspilning af den
> "Infernal Affairs"

Ja, det gør de meget ud af at skjule. "Infernal Affairs" er kanon, og
fortsættelsen med den originale titel "Infernal Affairs 2" er næsten
endnu bedre.

Det skal blive spændende at se, om "The Departed" er mere end en
fantasiløs genindspilning.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-10-06 00:25

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> næsten endnu bedre.
>
> Det skal blive spændende at se, om "The Departed" er mere end

Jeg har været så heldig at overhøre et nyligt interview med Martin Scorsese
kun berammet til filmskoler, hvor han snakker lystigt om hele sin karriere.
Heri snakker han også om Departed, og fra hans side lægger han overhovedet
ikke skjul på at den er en genindspilning, citat: 'based on this Chinese
film Infernal Affairs'. Han snakker om at han så godt kunne lide den
originale historie, fordi den trækker alle sine karakterer ned i et
spindelvæv ingen af dem kan komme ud af.

Jeg synes lige jeg måtte forsvare mister Scorsese. Jeg glæder mig selv til
Departed, et fordi jeg nød originalen (har dog kun set 1'eren), to fordi
Martin Scorsese for mig står som en af de absolut bedste amerikanere af
vores og forrige filmgeneration, og tre fordi IMDB's brugere tilsyneladende
er fuldstændigt tossede med den (Departed er allerede på top 250).
http://www.imdb.com/title/tt0407887/

Fra : Brian P

Dato : 22-10-06 14:06

C. H. Engelbrecht wrote:

> [...]
> vores og forrige filmgeneration, og tre fordi IMDB's brugere tilsyneladende
> er fuldstændigt tossede med den (Departed er allerede på top 250).

Imdb's top 250, er det ikke der hvor Harry Potter, The Lord of the
Rings og lignende skidt også plejer at ligge ret godt placeret, indtil
de er gledet ud af folks erindring?

Det er gået meget tilbage for Scorsese på det sidste (, synes jeg.
Så mine forventninger er i bund, men jeg håber selvfølgelig at blive
positivt overrasket.

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-10-06 14:30

>Det er gået meget tilbage for Scorsese på det sidste (, synes jeg.
>Så mine forventninger er i bund, men jeg håber selvfølgelig at blive
>positivt overrasket.

Ja han har altid været en af mine helte, men er enig i at det har stået
sløjt til længe
Han har dog en film på vej med J. Bardem, der kunne blive meget interessant:
http://www.uk.imdb.com/title/tt0490215/

Og så håber jeg snart han dropper hans fascination af diCaprio! Der én mere
på vej med ham i hovedrollen:-8

Fra : Brian P

Dato : 16-11-06 22:26

Brian P skrev:

> Det skal blive spændende at se, om "The Departed" er mere end en
> fantasiløs genindspilning.

Og det var det ikke...