Hastigheder i Virtual PC?
Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-01 08:54

Hejsa

Hvis jeg kører Virtual PC på min blå og hvide G3/350 med 512 Mb ram, hvor
mange pentium-MHz vil det så svare til?

Og hvilken version af Virtual PC er bedst til min maskine? Jeg skal
fortrinsvis bruge det til at spille lidt ... og måske lidt netbank.

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-06-01 09:40

Martin Larsen <mtls@mac.com> wrote:

> Hejsa
>
> Hvis jeg kører Virtual PC på min blå og hvide G3/350 med 512 Mb ram, hvor
> mange pentium-MHz vil det så svare til?

60 eller 66 MHz - dvs den langsomste Pentium du kan forstille dig.

> Og hvilken version af Virtual PC er bedst til min maskine? Jeg skal
> fortrinsvis bruge det til at spille lidt ... og måske lidt netbank.

Glem alt om spil, men mindre der er tale om spil der kan afvikles på en
tidlig Pentium eller 486!

VPC 2 og 3 kan udnytte voodoo 1 og 2 kort hvis du har nogen gamle spil
du absolut skal spille. Denne direkte hardware access er forsvundet i
VPC 4.

Den største forskel på VPC 2 og 3 er, at VPC 3 kan bruge Mac OS som
router, hvilket i allerhøjeste grad kan mærkes på hastigheden.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))

Fra : SK

Dato : 25-06-01 10:21

Jeg kører med Virtual PC 3.03 og har haft et 12 mb Voodoo 2 kort installeret
i min G4 hovedsageligt for at spille PC bilspillet Midtown Madness, men for
at spillet var spilbart skulle det køre i den laveste opløsning med alle
detaljer slået fra, ellers gik det siiiiimmmpeelllltheeenn sssåååå
lllaaannnnggsssoommmtt.....

Jeg har dog spillet andre 3dfx understøttede spil der ikke er så krævende
såsom Pandemonium der kørte glimrende...

Med venlig hilsen

Søren Krogh

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-07-01 08:46

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> 60 eller 66 MHz - dvs den langsomste Pentium du kan forstille dig.

> Glem alt om spil, men mindre der er tale om spil der kan afvikles på en
> tidlig Pentium eller 486!

...... ja der har du ret.....og med mindre ikke er forberedt på
et meget langsomt Internet, skal du heller ikke anskaffe VPC mhp.
Internet surfing.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : N/A

Dato : 25-06-01 11:14

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-06-01 11:14

Hej igen

Tak for tippene. Jeg skal dog ikke spille nogle vildt avancerede spil, det
mest krævende skal som minimum køre på en pentium 90 MHz (og ikke noget med
3D-grafik) ...

/Martin

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-06-01 09:54

Martin Larsen <mtls@mac.com> wrote:

> Hejsa
>
> Hvis jeg kører Virtual PC på min blå og hvide G3/350 med 512 Mb ram, hvor
> mange pentium-MHz vil det så svare til?

133 Mhz Pentium med langsomt grafikkort. :)

> Og hvilken version af Virtual PC er bedst til min maskine? Jeg skal
> fortrinsvis bruge det til at spille lidt ... og måske lidt netbank.

VPC 4.

--
- Peter
http://haxor.dk - Mac news portal

Fra : Erik Aalund

Dato : 01-07-01 08:46

Peter Perlsø <mimas@pobox.com> wrote:

> VPC 4.

VPC 4 kører altså ikke speciel godt på en G3'er.

Fra : Peter Perlsø

Dato : 01-07-01 10:00

Erik Aalund <aalund@esenet.dk> wrote:

> VPC 4 kører altså ikke speciel godt på en G3'er.

Nå nej, det kører på en G3'er , men stormer afsted på en G4'er, yes?